Sithpedi Fanon
Advertisement
Cumhuriyet Öncesi devirEski Cumhuriyet devriİmparatorluk'un Yükselişi devriİsyan devriYeni Cumhuriyet devriYeni Jedi Düzeni devriMiras devri

Farklı Bir Açıdan evrenine hoş geldiniz!

Sakrewwo halk müziği, ya da Sattewwei, Sakrewwo sistemindeki 23 gezegende yaşayan değişik halkların yaptığı geleneksel halk müziklerine topluca verilen isimdi. Öne çıkan özellikleri, ritmik materyal olarak gerwdka akorlarını ve melodik materyal olarak vluwwi davullarını kullanmasıydı. Bu enstrümanlar ve kullanımları, galaksideki çoğu canlının ilk dinlemede akıl erdiremediği bir müziksel dil meydana getiriyordu.

Galakssewei[]

"Neo-Khonshu, bildiğiniz gibi, yerel hazineleri güçlendirdiği kadar ortak hazinemizi de zenginleştiriyor. Galakssewwei müziği bunun en güzel örneklerindendir."
―Vessel Cardinalo, bir sanat kongresinde

Sattewwei, YSS 350 dolaylarında başlayan galaksi çapındaki neo-Khonshu hareketleriyle birlikte yaygın bir müzik türü haline geldi ve YSS 550 dolaylarında, Sakrewwolu olmayan Sattewwei sanatçılarının müziği çok farklılaşınca artık onların müziğe Galakssewwei denilmeye başlandı. Galakssewwei müziği, neo-Khonshu'nun galaksi müziğine kattığı müzikler arasında en çok örnek gösterilen müzikti ve neo-Khonshu'nun en büyük başarılarından biri olarak görülüyordu. Bunun sebebi, galaksinin ortak müziğine yepyeni bir sanat müziği dahil olmuş olması ve böylelikle yerel bir kültürün, galaksi kültürüne ciddi boyutlarda katkı sağlayabilmiş olmasıydı.

Sattewwei tarihçiliği[]

Sakrewwoluların halk müziğinde büyük figürler vardı ve tüm müzisyenler bunlara saygı gösterirdi ama öldükleri zaman tamamen unutulurlardı, hiçbir şekilde hafızalarda yaşatılmazlardı. Büyük müzisyenlerden öldükleri zaman geriye kalan tek şey müziğe kattıklarıydı. Bu yüzden Sattewwei tarihçiliği hiç gelişmemişti ve neredeyse tüm arşivler, daha sonra bu müzikle ilgilenen yabancılar tarafından ilk defa açılmıştı. Bu yabancılardan bir tanesi olan önemli müzikolog Di Sussuru, pek çok başka yerel müzik için yaptığı gibi, Sakrewwo halk müziğinin de tarihini kapsamlı bir şekilde yazmıştı.

Sussuru'nun yazdığı ve YSS 573 yılında yayımladığı Sakrewwo Halk Müziğinin Tarihi isimli beş ciltlik çalışma, bu müzik ile ilgili yazılmış en önemli eser kabul edilirdi. Yıllar sonra Di Sussuru, YSS 798 yılında bu sefer Galakssewwei müziğini incelediği iki ciltlik Galakssewwei Tarihi isimli bir çalışma da yayımladı.

Advertisement