Sithpedi Fanon
Advertisement
Eski Cumhuriyet devri

East6 evrenine hoş geldiniz!

"Çok daha fazlasını hak etmene engel olan tek şey sabırsızlığın."
―Darth Bane

Rhod Trates,YSÖ 1017 yılında Despayre gezegeninde doğan Güç'e hassas bir erkekti. Türü bilinmeyen Trates, gezegende maden çalışmaları yapan Mon Kalamari'ler tarafından bulunmuş ve yetiştirilmişti. Darth Bane, Darth Zannah'a umudunu kaybedip ilmini aktarmaya değer yeni bir çırak aramaya başladığında süreçte YSÖ 996 yılında Trates ile tanışmış ve onu gizlice çırağı olarak eğitmeye başlamıştı. Güç'te kayda değer bir hakimiyete sahip olan Trates, Bane'in öğretilerini benimseyip kendisinden 2 yıl boyunca gizlice eğitim aldıktan sonra artık ustasından daha güçlü olduğunu düşünmüş ancak ustası ile yaptığı düello hayatının son düellosu olmuştu. Trates ve Darth Bane arasında yaşanacak ve Trates'in son düellosu olarak karşılaşma başlamadan önce Darth Bane, Trates'in Zannah'tan daha güçlü olma potansiyeli olduğunu ancak buna engel olanın sabırsızlığı olduğunu belirtmişti.

Biyografi[]

Erken yaşam[]

Rhod Trates, YSÖ 1017 yılında tropikal gezegen Despayre'de doğmuştu. Doğumunu takip edilmesi üzerine gezegende maden çalışmaları yapan Mon Kalamari'ler tarafından bulunmuş, gemi imalatı ve pilotluğunda eğitim almıştı. Güç'e hassaslığı genç yaşlarda ortaya çıkan genç bu nedenle tehlikeli gezegenlerde satış yapmaya yollanırdı.

Darth Bane ile tanışma[]

YSÖ 996 yılında, Trates 21 yaşındayken Ambria gezegenine satış yapmaya yollanmış ve orada Darth Bane ile karşılaşmıştı. Trates'in Güç'e hassaslığını anında fark eden Bane gence yaklaşmış ve ürünlerine ilgi gösterir gibi yapmıştı. Bir süre sonra sattığı süratçilerden birisini satın alıp ödemesinin yanında "Bu gece saat 03:00'te, şehir girişinde" yazılı bir not bıraktı.

Gece olduğunda buluşma noktasına giden Trates, gizemli müşterisini gördü ve yanına gitti. Trates'in geldiğini gören müşteri sakince bir eğitim ışın kılıcı uzattı. Neler olduğunu anlamayan Trates kılıcı aldığı anda Bane tarafından saldırıya uğradı. Bane'in saldırmaktaki amacı Trates'in tehlike altında Güç ile nasıl tepki vereceğiydi. Düello sürdükçe hiddetlenen Bane bilerek ıskalamayı bırakıp eğitim ışın kılıcını gencin sol koluna sapladı. Gencin içindeki karanlık tarafın acı ile beslenmesi üzerine içgüdüsel olarak oldukça yoğun bir Güç staz dalgası yayan Trates bir süre sonra acıdan bayıldı. Gencin uyguladığı Güç stazı, Bane'i neredeyse tamamen hareketsiz bırakmıştı. Sergilediği Güç kudreti ile gençten etkilenen Sith Ustası, genci çırağı olarak alma kararı aldı. Genç ertesi gün Bane'in gemisinde uyanacak ve kolunun bir sibernetik kol ile değiştirildiğini görecekti.

Ölüm[]

Darth Bane altında gizliden gizliye iki yıl eğitim aldıktan sonra özgüveni oldukça yükselen Trates bir eğitim gününün gecesinde ustasına saldırmaya karar verdi. Ustasını uykusunda korumasız yakalayacak ve öldürecekti. Ancak Bane bunu bir Güç vizyonu ile görmüş ve hazırlanmıştı. O gece Trates, Bane'in çadırına girdiğinde Bane elinde ışın kılıcı ile onu bekliyordu. Trates şaşırmamıştı. Bane'in, Trates'in oldukça kudretli olduğunu ve hevesli olmasa çırağı Zannah'ı bile geçebileceğini, çok daha fazlasını hak ettiğini ancak hevesinin buna engel olduğunu belirtmesi üzerine ikili, bir düelloya tutuştu.

Düellonun bir noktasında kendisine oldukça güvenen Trates, Güç stazı kullandı. Ancak buna zaten hazırlanmış olan Bane, Güç kalkanı sayesinde stazdan etkilenmedi ve çok daha güçlü bir Güç stazını çırağına yansıttı. Çırağı hareket edemiyordu. Darth Bane'in stazı o kadar güçlüydü ki Trates'in beyninin sol lobu hariç vücudunun bütün parçalarını dondurmayı başarmıştı. Güç stazı yeteneğinin doğası gereği staz süresinde zamanda oynamalar yaşanırdı ve Bane stazı sona erdirdiğinde Trates'in beyin lobları farklı zaman dilimlerinde kaldığından Trates aynı anda hem mevcudu, hem de geçmişi yaşıyordu. Beyninin bu duruma verdiği tepki vücuduna hem geçmişteki hem de mevcut zamandaki eylemleri yapmayı emretmekti. Geçmişte Darth Bane'in stazından kaçmaya çalışan lobu ile mevcut zamanda bu işkenceden kurtulmak için kendisi öldürmeye çalışan lobu çatışıyor ve vücudu eylemleri tamamlayamıyordu. Trates kılıcını açıyor ve hemen akabinde kapatıp kaçmaya çalışırcasına arkasına dönüyor, bunu takiben kılıcını tekrar açıyor ve tekrar kapatıp kaçmaya çalışırcasına arkasına dönüyordu.

Düellonun bitişinden saatler geçmiş ve Bane gezegenden ayrılmak için gemisine binmişti. Gemi hiperuzaya sıçrama hesaplamalarını yaparken Bane, Trates'in potansiyelinin harcanmasına acıyordu. Son kez gemisinden aşağıya baktı. Trates sonunda kılıcı açık tutmayı başarıyordu ve Bane merakla izlemeye devam etti. Trates gözlerinden akan yaşlar ve kanlar ile en sonunda kılıcını kalbine saplamayı başarmıştı. Cesedin büyük ihtimalle gezegenin yerli hayvanları tarafından tüketileceğini düşündü. Trates'in çalıştığı Mon Kalamari'ler onu özlemeyecek, galaksinin geri kalanı bu harcanan potansiyeli asla bilmeyecekti.

Kişilik ve özellikler[]

Oldukça yüksek bir özgüvene sahip olan Trates, özgüveni gibi yüksek bir hevese de sahipti. Ustasına göre hayatını kaybetme nedeni yüksek özgüveni ve hevesiydi.

Güçler ve yetenekler[]

Trates Güç'te oldukça kudretliydi ve Güç stazı yeteneği Darth Bane'in hayatında gördüğü en yoğun stazlardan birini uyguluyordu.

Sahne arkası[]

Rhod Trates'in portesi East6 tarafından ilk olarak Aldetta'nın Dail Ganzer-blich Bonfarider isimli karakteri için yapılmıştı ancak karakterin görünüşü ile hikayesinin uyuşmaması nedeniyle Rhod Trates karakterinde kullanıldı.

Advertisement