Sithpedi Fanon
Advertisement
Cult of Darkness evrenine hoş geldin.

"Çok iyi bir çıraktın Obi-Wan, ayrıca sen benden çok daha bilge birisisin. Büyük bir Jedi Şövalyesi olacağını öngörüyorum."
―Qui-Gon Jinn

Obi-Wan Kenobi, Cumhuriyet'in Düşüşü döneminde efsanevi Jedi Ustası ve Jedi Yüksek Konseyi üyesi, İmparatorluk Devri sırasında Jedi'ları yok oluşa sürükleyen rejimden kaçmak için Ben Kenobi olarak bilinen Güç'e hassas erkek bir insandı. Güç yetenekleriyle bilinen asil bir insan olan Kenobi, Padawanı olarak Anakin Skywalker'ı eğitmiş, Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda bir Jedi Generali olarak hizmet vermiş ve YSÖ 0'daki ölümünden önce Luke Skywalker'ın akıl hocası olmuştu.

YSÖ 57'de Stewjon gezegeninde doğan Kenobi, genç yaşta Jedi Düzeni'ne alındı ve Büyük Usta Yoda'dan ilk derslerini aldıktan sonra eğitimine Usta Qui-Gon Jinn'in altında devam etmişti. YSÖ 32'deki Naboo İstilası sırasında Kenobi, Sith Lordu Darth Maul'u yenip Jedi Şövalyesi rütbesinde yükseldi. Bunun yanı sıra ustasına Anakin Skywalker'ın bir Jedi olacağına söz vermesi üzerine genç Skywalker'ı eğitmeye başlayan Kenobi, çoğu zaman macera arayışı içinde olan çırağı dizginlemek zorunda kalmıştı. Yıllar geçtikçe Kenobi, Skywalker'ın güçlerinin onu kibirli kıldığını düşünmeye başlamıştı ancak aynı zamanda onu iyi bir arkadaş ve kardeş olarak görüyor, sonuçta Skywalker'ın, Sith'i yok ederek Güç'e dengeyi getirmesi için seçilen Seçilmiş Kişi olduğuna inanıyordu.

YSÖ 22'de Klon Savaşları başladığında Jedi, Galaktik Cumhuriyet'i, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'na karşı korudu ve bu zaman diliminde Kenobi, yeni kurulan Cumhuriyet Ordusu'nda bir general oldu. Ayrılıkçı Droid Ordusu'na karşı Kenobi ve Skywalker, sırasıyla 212. Taarruz Taburu ve 501. Lejyon ismindeki klon askeri bölüklerini komuta ediyorlardı. Ancak YSÖ 19'da Skywalker karanlık tarafa düştü ve yeni kişiliği Sith Lordu Darth Vader'ı benimsedi. 66. Emir yüzünden askerleri tarafından ihanete uğrayan Kenobi, düşmüş çırağı ile Mustafar gezegeninde yüzleşti. Sonradan eski arkadaşlar arasında çıkan ışın kılıcı düellosu, Vader'ın eski ustası tarafından mağlubiyete uğratılması ile sonuç buldu. Bu olaylardan sonra Kenobi, Skywalker'ın yeni doğan oğlunu yanına alıp sürgüne çekildi.

Biyografi[]

Ayrılıkçı Krizi[]

Senatör Amidala'yı korumak[]

"Bunu yapmanı sevmiyorum biliyorsun!"
"Özür dilerim usta. Uçmayı sevmediğinizi unutumuşum."
"Uçmak önemli değil ama sen bu işi intihara çeviriyorsun!
"
―Obi-Wan Kenobi ve Anakin Skywalker

YSÖ 22'de Kenobi, Ansion'daki bir sınır anlaşmazlığına dahil oldu. Ansion'dan döndükten sonra, Jedi Konseyi tarafından ve Yüce Şansolye Palpatine'in emriyle artık Senatör olan Amidala'nın hayatına kast edilmesinin ardından onu gelecekteki saldırılardan korumak için görevlendirildi. Kenobi, Padawan'ı ile birlikte Padmé'nin dairesine giderken Skywalker'ın endişesini hissedip ona sakin olmasını söyledi.

O gece Zam Wesell, senatörü öldürmek için bir Kouhun kullandı. Saldırısının engellenmesinin ardından Kenobi, droidi kullanarak Wesell'i hızlıca bulmaya çalıştı. Skywalker'ın bir süratçi ile gelip Kenobi'yi alması ile Coruscant içerisinde bir kovalamaca yaşandı ancak süratçilerinin bir gece klubünün yanına düşmesi sonucu ödül avcısını yakalamakta başarısız oldular. Jedi'lar onu takip etmeye devam edip onun aslında dış görünüşünü değiştirme yetisine sahip olduğunu fark ettiler. Bir uyuşturucu satıcısının kendisine ölüm çubukları teklif etmesinden birkaç dakika sonra Kenobi, Wesell'in varlığını hissedip Wesell'in kurşunlarınca vurulmadan hemen önce onun kolunu ışın kılıcı ile kesti. Wesell, Jedi'a kimin için çalıştığını anlatamadan Jango Fett'ce ateşlenen bir zehirli dart tarafınca öldürüldü.

Daha sonra Kenobi, Amidala'ya düzenlenen saldırıyı araştırırken Skywalker'da Amidala'yı Naboo'da korumak üzere ayrı görevlerde Jedi Konseyi tarafından görevlendirildiler. Kenobi, Padawan'ının yalnız başına ilk görevine hazır olmadığını düşünse de konseyin kararlarına uydu. Soruşturması esnasında Kenobi, zehirli dartı arkadaşı Dexter Jettster'a götürdü. Dexter dartın bir Kamino kılıçdartı olduğunu söyledi. Dex'in Kamino'yu işaret etmesi üzerine Kenobi arşivleri ziyaret etti ancak Kamino hakkında hiçbir bilgiye ulaşamadı. Jocasta Nu'ya danıştığında ona arşivlerde olmayan bir gezegenin var olmadığını belirtti. Tatmin olmayan Kenobi, Yoda'yı ziyaret etti ve ikisi birinin Kamino'yu arşivlerden sildiği ve Kenobi'nin kayıp gezegeni bulması konusunda hemfikir oldu.

Genosis'te Tutsaklık[]

"Bana katılmalısın Obi-Wan… ve beraber Sith'i yok ederiz!"
"Sana asla katılmayacağım Dooku."
"O halde serbest bırakılmanı sağlamak zor olabilir."
"
―Kont Dooku ve Obi-Wan Kenobi

Kenobi, yldız savaçcısı ile Fett'in gemisi Slave I'i Fett'in sismik saldırılarına rağmen Geonosis'e kadar takip etti. Fett'i öldüğüne inandıran Kenobi, fazla sayıda Ticaret Federasyonu gemisi keşfedeceği gezegene inmeyi başardı. Buna ek olarak Kont Dooku'nun Ayrılıkçı Konsey'e yaptığı konuşmayı ve Senatör Amidala'nın hayatına kast edenleri bunu Nute Gunray'in emri ile gerçekleştirdiğini öğrendi. Keşfettiklerinin öneminin farkına varan Kenobi, sinyal doğrudan Coruscant'a ulaşamayacağından Tatooine'deki Skywalker'a bir mesaj yolladı. Fakat Kenobi, mesajını bitiremeden Ayrılıkçılarca yakalanıp tutsak edildi. Orada Dooku onu ziyaret etti; Cumhuriyet'in Darth Sidious adındaki bir Sith Lordu'nun etkisi altında olduğunu söyledi. Ardından Kenobi'ye kendisine katılmasını ve beraber Sith'i yok etmeyi teklif etse de Kenobi teklifi reddetti.

Klon Savaşları[]

General Kenobi.

"Klon Savaşları'nda mı savaştın?"
"Evet, bir zamanlar ben de baban gibi bir Jedi Şövalyesiydim.
"
―Obi-Wan Kenobi ve Luke Skywalker

Birinci Geonosis Savaşı[]

Petranaki Arena'da idam cezasına çarptırılan Kenobi, arenada ve onu kurtarmaya çalışırken yakalanan Skywalker ve Amidala'ya katıldı. Çoğunlukla onları öldürmek için görevlendirilen üç yaratığı kontrol etmeyi başarsalar da, onları kurtarmak için Mace Windu liderliğindeki bir Jedi görev gücünün gelişiyle kurtarıldılar. Jedi'lar, ezici droid ordularına karşı savaştılar, ancak kısa süre sonra arenanın merkezinde savaş droidleriyle çevrili sadece birkaç kişi kalmıştı. İnfaz edilmek üzerelerken, Usta Yoda liderliğindeki bir klon birliği imdatlarına yetişti. Klonlar droidlere karşı savaştı ve Jedi'ları ve Amidala'yı kurtardı; Kenobi daha sonra Anakin ve Amidala ile aynı LAAT/i ulaşım aracına bindi. Çok geçmeden, aracıyla kaçan Dooku'yu gördüler. Amidala'nın araçtan düşmesine ve Skywalker'ın onu kurtarmak için yalvarmasına rağmen, Kenobi ve Skywalker, Dooku'yu yakaladı ve ikisi de mıhlanana kadar onunla düello yaptı - Dooku, Kenobi'nin omzunu ve bacağını yaraladı ve Skywalker'ın sağ kolunu dirseğinden kopardı. Yoda, Dooku ile savaşmak için gelmiş olsa da, Kont, Kenobi ve Skywalker'ın tepesinde ki tavanının çökmesine neden olmak için Güç'i kullandı ve Büyük Üstat'ı eski çırağını durdurmak yerine onları çökmekte olan tavandan korumaya odaklanmaya zorlayarak Yoda'nın dikkatini dağıtmasını sağladı ve böylece rahatça kaçtı.

Şansölyenin kurtarılması[]

Kenobi, Jedi Konseyi ile temasa geçtiğinde, General Grievous'un Cumhuriyet'in başkentine saldırdığı ve Şansölye Palpatine'in atanmış muhafızı Shaak Ti ile temasının kesildiği bilgisi verildi. Hemen Tano ve Skywalker'ı bundan haberdar etti, aynı zamanda filolarına Coruscant'a intikal etmelerini emretti ve önceliklerinin tehlikede olabilecek Palpatine'e yardım etmek olduğunda ısrar etti. Bu, eski ustalarını Mandalore'u terk etmeyi seçmekle suçlayan Tano'yu kızdırdı. Suçlama karşısında biraz sarsılan Kenobi, Tano'yu Cumhuriyet'in kalbi saldırı altındayken Klon Savaşlarında çok önemli bir ana girmekte olduklarını anlamaya davet etti. Tano, Kenobi'nin siyasi oyunlarına karşı çıktı ve görevlerinin politikacılara değil insanlara yardım etmek olduğunu unutarak Jedi Düzeni'nin nasıl yollarını kaybettiğine dikkat çekti, bu yüzden insanların (ve Tano'nun kendisinin) onlara olan inancını kaybettiğini söyledi. Kenobi, Coruscant halkının onlara ihtiyaç duyduğuna karşı çıktı, ancak Tano bunun gerçekten Şansölye'yi kurtarmakla ilgili olduğuna inanıyordu. Kenobi, Tano'ya adil olmasını söyledi, ancak Tano, adil olmaya çalışmadığını söyledi. Skywalker tartışmayı duydu ve ağırlığını koydu. Yaklaşan kuşatmada Mandalore'un tarafsızlığından ve Şansölye'yi kurtarma görevinden ödün vermeden Tano'ya yardım etmek için Skywalker, görevi yönetebilmesi için Rex'i Komutanlığa terfi ettirdi ve Tano'nun ona bir danışman olarak yardım etmesini sağladı. Kenobi kabul ettiğinde Tano da teklifi kabul etti. Kenobi, Tano'ya askerleri hazırlamak için odadan ayrılmadan önce Maul'u öldürmesini değil yakalamasını tavsiye etti ve Skywalker ve Tano'yu geride bıraktı. Ardından Kenobi ve Skywalker, Şansölye'yi kurtarmak için Coruscant'a gitti.

Kenobi ve Skywalker, Invisible Hand'e bindikten sonra yanlışlıkla savaş droidleriyle dolu bir asansöre girerler.

Ekibimiz, Ayrılıkçı ablukası yararak ve Invisible Hand'e girmeyi başardı, ancak Şansölye'yi geminin gözetleme kulesinin tepesinde tutsak olduğunu öğrendiler. Odaya geldiklerinden kısa bir süre sonra, Kont Dooku önlerinde belirdi ve iki Jedi onunla bir düelloya girdi. Dooku üstünlüğü ele geçirmeyi ve Kenobi'yi mıhlamayı başarsa da, Anakin Sith Lordu'nu yendi ve ardından Palpatine'in ısrarı üzerine onu infaz etti. Daha sonra Kenobi'yi kurtardı ve asansörde asılı kaldıklarında tekrar ayılana kadar onu taşıdı. Oradan çıkıp 328 numaralı koridordan koşarken, Grievous onları bir ışın kalkanına hapsetti ve Invisible Hand'in kontrol odasına getirdi. Cyborg General, bizzat onlarla alay ederek R2-D2'ye onları serbest bırakması ve Kenobi ile Skywalker'ın, Grievous ile yüzleşmesi için yeterli zamanı gevezeliği yüzünden sağladı. Ancak General bir kaçış kapsülünde kaçtı ve iki Jedi'ı gemiyi kontrol etmeye ve Coruscant'a ellerinden geldiğince güvenli bir şekilde inmeye zorladı. Çileden sonra Şansölye'ye, ayrıldıkları Senato binasına kadar eşlik ettiler ve Kenobi, Konseyi Dooku'nun ölümünü ve savaş için önemini bildirmek için Jedi Tapınağı'na geri döndü.

Advertisement