Sithpedi Fanon
Advertisement
İmparatorluk'un Yükselişi devri
Yeni Cumhuriyet devri

"Ben bir Jedi'ım, eskiden babamın olduğu gibi."
―Luke Skywalker[kaynak]

Luke Skywalker, Galaktik İmparatorluk'un egemenliği süresince yaşanan Galaktik İç Savaş'ta hizmet etmiş efsanevi erkek bir insan Jedi Ustası idi. Galaktik İmparatorluk'u çökertip ve demokrasiyi diriltmeyi amaçlayan Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği'ne yoldaşları Prenses Leia Organa ve General Han Solo ile birlikte hizmet veren Skywalker, savaş sonrasında bir efsane olarak bilinecek ve galaktik tarihteki en iyi Jedi'lardan birisi olarak hatırlanacaktı.

Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker ve Senatör Padmé Amidala'nın oğlu olarak ikiz kardeşi Leia ile YSÖ 19'da doğan Luke, Amidala'nın ölümü ve Anakin'in Güç'ün karanlık tarafına düşmesi sonucu ailesinden ayrılıp gizlenmişti. Leia Alderaan'ın kraliyet ailesi tarafından evlat edinilirken Luke, Tatooine'deki akrabaları tarafından büyütülmüştü. Macera dolu ve amacı olan bir hayat isteyen Skywalker, Obi-Wan Kenobi'nin rehberliği altında Asi Birliği'ne katıldı ve Güç'ün yollarında eğitim almaya başladı. YSÖ 0'daki Yavin Savaşı'nda Skywalker, İmparatorluk'un gezegen yok edici süpersilahı Ölüm Yıldızı'nı yok ederek Birlik'i kurtardı. Takip eden yıllarda eğitimine devam eden Luke babası gibi bir Jedi Şövalyesi olmayı amaçlıyordu. Bu süreçte Büyük Usta Yoda altında eğitim almaya başladı. Ustasının ölümünden sonra Skywalker YSS 4 yılında yaşanan Endor Savaşı'nda önemli rol oynadı. Savaş sırasında Bulut Şehri'nde Sith Lordu Darth Vader ile karşı karşıya geldi ve kara lordun aslında babası Anakin Skywalker olduğunu öğrendi. Luke'un yardımı ile Güç'ün aydınlık tarafına dönen Anakin, kendi canını feda ederek Galaktik İmparator Darth Sidious'u öldürdü ve Seçilmiş Kişi olarak kaderini yerine getirdi.

Sith'in yok olması ve İmparatorluk'un takip eden çöküşü ile YSS 5'te Luke Skywalker, Jedi Düzeni'ni yeniden kurmakta işe yarayacak bilgileri toplama amacıyla galaksiyi dolaşmaya başladı. Takip eden süreçte eğittiği çıraklardan birisi kardeşinin oğlu Ben Solo idi. Skywalker soyunun saf kuvvetini ve sınırsız güç potansiyelini miras alan Solo'yu ondan önce Vader'a olduğu gibi Güç'ün karanlık tarafına kaybetmenin acısı Skywalker'ı hayatının geri kalanı boyunca kovalayacaktı. Buna ek olarak daha yeni yeni oluşmaya başlayan Düzen'in yok oluşu Luke'un Jedi'ın artık son bulması gerektiğine inandırmıştı. Bu nedenle galaksinin İlk Düzen'in yükselişi sırasında yardımına ihtiyaç duymasına rağmen kendini Ahch-To gezegenine sürgün eden Luke hayatının geri kalanını inzivada yaşamayı planlıyordu. Yeni Cumhuriyet'in YSS 34'teki yıkılışının üstüne planları bozulan Luke, aydınlık ve karanlık arasında son kez mühim bir rol oynadı. Güç ile bir olarak vefat etse de efsanesi galaksiye yayılacak ve İlk Düzen'in düşmanlarının içindeki umut kıvılcımını alevlendirdi. Ölümünden önce Skywalker, Rey adında Jakku'lu bir hurdacıyı eğitmiş olması nedeniyle Jedi Düzeni'nin kendisi ile yok olmayacağını belirtmişti.

YSS 35'te Skywalker'ın ruhu savaşın son günlerinde de Rey ile iletişim kurmaya devam etti. Skywalker'ın yolunu izleyen Jedi çırağı kendisini Ahch-To gezegenine sürmüştü. Buna rağmen Skywalker, Rey'i dirilmiş dedesi Darth Sidious'un karşısına çıkması konusunda cesaretlendirdi. Yanlış düşündüğüne inanan Skywalker, Rey'e bir Jedi'ın kaderinin korkularıyla yüzleşmesi olduğunu söyledi. İmparator'un yok edilişini takiben Skywalker ve kardeşi, Rey soyadlarını benimserken onu izleyeceklerdi.

Advertisement