Sithpedi Fanon
Advertisement
İmparatorluk'un Yükselişi devri
İsyan devri

Farklı Bir Açıdan evrenine hoş geldiniz!

Ivinis Vanis Alvcic ni Nanisaok, ya da galaksideki iş hayatında kullandığı kısaltma ismiyle IVAN, Pantora gezegeninde wampa evleri işleten erkek Planetisli bir iş adamıydı. Wampa evlerinde, wampa isimli hayvanlar müşterilere çeşitli hizmetler sunardı ve müşteriler bu aktiviteler sayesinde çok rahatlarlardı. IVAN'ın wampa evleri o kadar popülerleşmişti ki, her sokakta birden fazla "IVAN'IN WAMPA EVİ" tabelalı Wampa evlerine rastlanabiliyordu. Wampalarla vakit geçirmek Pantoralıların hayatını ciddi şekilde değiştirmişti ve neredeyse hepsi, Minik Kuş lakabını taktıkları IVAN'ı çok seviyordu.

Biyografi[]

Her Planetisli gibi türün gerçek yuvası olan Ryloth'taki özel doğum yuvalarından birinde doğup sonra Planetis'e getirilen Nanis'in annesi Alvcic, dedesi Vanis ve dedesinin annesi de Ivinis'ti. Türünün özellikleri gereği iki yaşında yetişkinliğe erdi ve kendi başına yaşamaya başladı. Hayata başlangıç olarak her Planetisli gibi avcılık sınavlarına girdi ve büyük bir başarıyla 57. Katman avcısı oldu. Yaşıtlarından çok daha erken 68. Katman'a ulaştı ve özgürlüğüne kavuşmuş oldu.

Galakside ticarete atılmaya karar veren IVAN, ilk başta değişik konseptler deneyen bir restoran zinciri kurmaya çalıştı ve başarılı da oldu. Bir süre iki gezegenden bu restoran zinciri aracılığıyla para kazandı ama daha sonra galaksideki çeşitli türler üzerine okuduğu bir kitapta wampalar ilgisini çekti. Evcilleştirilebilirlerse, galaksideki duyarlı türlerin pek çoğuna büyük keyif sunabileceklerini düşünmeye başladı. Yumuşacık kürkleri ve güçlü ebeveynlik içgüdüleri sayesinde pek çok duyarlı varlık evcilleştirilmiş bir wampaya sarılıp yatmaktan, basit kart oyunları oynamaktan, konuşmayı öğretmeye çalışmaktan veya bazen sadece karşı karşıya öylece oturmaktan büyük keyif alacaktı.

Pantora gezegeninde IVAN'ın bir wampa evi

Böylece zeki iş adamı IVAN, wampa evleri açma çalışmalarına başladı. Önce Coruscant gezegeninde şansını denedi ama zavallı kuş neredeyse bir Trandoshalı tarafından yakalanıp akşam yemeği oluyordu. Bunun gibi olaylar sonucu Coruscant'tan vazgeçip, yeni konseptinin daha açık görüşlü şekilde karşılanacağını düşündüğü Pantora gezegenine gitti. Pantora gezegeninde açtığı ilk wampa evi o kadar iyi iş yaptı ki, yaklaşık bir ay sonra daha fazla wampa getirip iki tane daha açtı ve onlar da masraflarını fazlasıyla karşıladı. Wampalarla vakit geçirmek artık yavaş yavaş Pantora gezegeni sakinlerinin günlük yaşamının bir parçası haline gelmeye başlamıştı ve ilk wampa evi açıldıktan yaklaşık bir buçuk yıl sonra her şehrin her köşesinde wampa evleri bulunuyordu. Herhangi bir yerde etrafa bakıp da "IVAN'IN WAMPA EVİ" yazısını görememek çok düşük bir ihtimaldi. Bunun sebeplerinden bir tanesi, wampa evlerinin popülaritesinin yanı sıra, her bir wampa evinin ortalama yedi tane wampa bulundurmasıydı. Gezegenin sakinleri her gün en sevdikleri wampa evine gider ve ortalama yaklaşık bir saat zaman geçirirlerdi.

Nanis, hayatını değiştiren gezegen Pantora'yı gitgide daha çok seviyordu. Artık yeni yuvası bu gezegendi, havada en rahat süzüldüğü yer burasıydı. Pantora halkı da onu çok seviyordu ve bu sevgilerinden dolayı ona hep "Minik Kuş" diye hitap ediyorlardı. Öldükten sonra gezegende IVAN'ın birden çok heykeli yapıldı.

Kişilik ve özellikler[]

Diğer duyarlı türlerden çok daha zeki olan Planetisli türüne mensup olan Nanis, kendi türü içerisinde de şaşılacak derecede zeki biriydi. Küçük kruvazörüyle galaksiyi dolaşırken, uzun yolları droidlerine dalga ve rüzgar sesleri açtırıp kitap okuyarak geçirirdi. Okuduğu kitaplardan çok hızlı şekilde takdir edilesi çıkarımlar yapar, kendi kendine keşifler yapar, teoriler üretirdi.

Çok kibar biriydi ve konuşmasıyla, kendi gibi kuş olmayan insansı kadınları bile kendisine aşık ederdi. Öyle ki, söylentilere göre Yüce Başkan Zavoi Monma ondan çok hoşlanıyordu ve sık sık ona aşk mektupları yazıp sonra yakıyordu.

Advertisement