Sithpedi Fanon
Advertisement
Cumhuriyet Öncesi devirEski Cumhuriyet devriİmparatorluk'un Yükselişi devriİsyan devriYeni Cumhuriyet devriYeni Jedi Düzeni devriMiras devri
Gerçek hayat makalesi

Farklı Bir Açıdan, Efe Önem ve Aldetta tarafından temelleri 6 Şubat 2021'de atılmaya başlanan ve 28 Şubat'ta Dail Ganzer-blich Bonfarider makalesinin dahil edilmesiyle kesin olarak kurulan hayran evrenidir. 6 Şubat'ta bir şaka üzerine "Sami-verse" ismiyle fikri atılan FBA, Soke ve Dail Ganzer-blich Bonfarider makaleleriyle kurulmuş ve 8 Mart'ta "Farklı Bir Açıdan" ismine kavuşmuştu. İsim, Farklı Bir Açıdan kitabından esinlenerek bulundu ve Aldetta ve Efe tarafından bir fanon evrene uygun olduğu düşünüldü. Daha sonra "Farklı Bir Açıdan" ismi, evrenin Star Wars'a "farklı açılardan yaklaşmaya çalışması" özelliğiyle bir uyum kazandı.

FBA evreni, Star Wars'un hem canon hem de Legends devamlılıkları üzerine kuruludur; bu iki evrenin çeliştiği noktalarda hangisinin ağır basacağını FBA yazarları belirler. Ayrıca, makalelerinin canon veya Legends ile çelişmesi durumunda, değişiklik getirilmediği sürece her zaman makalelerin doğru saydığı ağır basar.

Evrenin amacı, Star Wars'a farklı açılardan yaklaşma amacında olan hikayeler üretmektir. FBA içeriklerinin yüksek çoğunluğu, bir şekilde Star Wars'da daha önce yapılmamış şeyler yapmaya çalışıyor olmalıdır. Bu, yazarların "yaratıcılık seviyeleri" veya "yazma becerileri" konusunda yargılayıcı olunduğu anlamına kesinlikle gelmemektedir. Daha önce yaşanmış ve gelecekte yaşanacak yanlış anlaşılmaları önlemek için bunu üstüne basa basa belirtmek gerekir. FBA içerikleri belli bir format düzenine, Türkçe kalitesine ve yeni şeyler yapma gayreti göstergesine sahip olmalıdır ama hangi hikâyenin ne kadar değerli veya ilgi çekici olduğuna FBA'nın kurucuları Efe Önem ve Aldetta karar veremez.

Sayfalar[]

Advertisement