Sithpedi Fanon
Advertisement
İmparatorluk'un Yükselişi devri

Farklı Bir Açıdan evrenine hoş geldiniz!

Dail Ganzer-blich Bonfarider, ya da kısaca Ganzer Bonfarider, Taris gezegenindeki Alderaan göçmen bölgesi Vill Draan'ın Kültür ve Sanat Bakanı'ydı. Alderaan göçmenlerinin sanat dünyasında önemli akademik çalışmalara imza attı ve galaksideki Alderaanlı sanatçılar arasında büyük saygınlığa kavuştu. Akademik ve idari başarılarının yanısıra, toplum tarafından aynı ölçüde bilinmeyen bir maceracı yönü de vardı. Duyarlı canlı kültürleriyle ilgili ciddi bilgi birikimi ve tecrübesi sayesinde Alderaanlılar'ın lehine pek çok gizli görevin altında imzası vardı.

Biyografi[]

Erken yaşam[]

YSÖ 102'de Taris gezegenindeki Alderaan göçmen bölgesi Vill Draan'da doğdu. Üç yaşına geldiğinde annesini ve babasını kaybetti ve ondan sonra, iki tane bakıcı droidin yardımıyla dedesi tarafından büyütüldü. Dedesinin yardımları sayesinde, on yaşını doldurduktan sonra ancak seçkin öğrencilerin girebildiği bir meslek okulunda beş sene eğitim öğretim görme hakkı kazandı. On beş yaşına gelip okulu bitirdikten kısa süre sonra ise dedesi hayatını kaybetti.

Dokuz sene boyunca çeşitli işlere girip çıktıktan sonra, yirmi dört yaşında kendisinin "Bilginlerin Güç olarak tanımladığı şeyi canlılarda buldum." diye anlattığı bir olay sonrasında hayatını sanat araştırmalarına ve duyarlı türlerin kültürlerine adamaya karar verdi.

Alderaanlılar arasında şöhret[]

Beş yıl içinde Alderaanlılar'ın kültürü konusunda uzmanlık seviyesinde bilgi edinen Ganzer, yirmi dokuz yaşında yedinci büyük makalesini yayımladı. Valeeha isimli Alderaan göçmen gezegeninde düzenlenen bir edebiyat fuarının eleştirisi olan çalışma, Alderaanlı sanat dünyasında birçok otorite tarafından büyük beğeni gördü. Bu başarısı, Ganzer'in birçok önemli isimle tanışabilmesini sağlayacaktı ve kariyerini daha önce hayal bile edemeyeceği yönlerde değiştirecekti. Pek çok değerli Alderaanlı sanat insanıyla birlikte uzun soluklu çalışmalarda bulunmuştu ve bu kişilerden öğrendikleri, kariyerine olağanüstü faydalar sağlamıştı.

Kırk beş yaşına geldiğinde, bir Alderaanlı olup da onun ismini hiç duymamış olmak tuhaf karşılanacaktı. Hayatının bu noktasında, pek çok unutulmuş başyapıtı gün yüzüne çıkarmış, tüm Alderaanlılara ilham kaynağı olan çalışmalarda bulunmuş ve, pek çok kişinin kabul ettiği tabirle, "Alderaan'ın gerçek koruyucusu" konumuna yükselmişti. Ünlü Alder-Espirion alim Zail-an Beonel, Bonfarider için "Barışın koruyucuları, her gün yozlaşma tehlikesi altındaki zengin Alderaanlı kültürünü koruyamaz. Bunu, bugüne kadar başarabilecek potansiyelde büyük şahsiyetler oldu. Fakat Dail bunu başarabilen tek kişi ve yıllardır bu kültürü korumakla kalmıyor, aynı zamanda ciddi katkılar sağlıyor." demişti.

Bakan mı yoksa casus mu?[]

"Bu görevi başarabilecek biri varsa o da sensin, dostum. Sana güveniyorum, Ganzer. Yolun açık olsun."
―Alderaan Kraliçesi Brody Organa

Kırk beş yaşında, Vill Draan'ın başkanı Geworthe Apple-nawe tarafından bölgenin Kültür Şefliği'nin başına getirildi. Kurumun ismi, Ganzer'in yönetiminde olgunlaşması sonucu, Kültür ve Sanat Bakanlığı olarak değiştirildi. Hayatının bu noktasından sonra Ganzer Bonfarider, gezegen dışından birçok Alderaanlı yöneticiyle tanışma fırsatı buldu. Bunlardan en önemlisi Alderaan Kraliçesi Brody Organa'ydı.

Kültür Şefliği'ne ilk atandığı zaman Ganzer, Kraliçe'yle tanışmak üzere Alderaan'a gitti. Kısa sürede çok sıkı bir dostluk kuran Ganzer ve Brody, birlikte pek çok gizli görev yürüttü. Bu gizli görevler Alderaanlılar'ın uzun vadedeki çıkarlarını gözetiyordu ve her birinin başarıyla sonuçlanması, Ganzer'in duyarlı türlerin kültürleriyle ilgili ciddi tecrübesine ve Brody'nin hükümdarlık sayesinde elinde tuttuğu muazzam güce dayanıyordu. Kraliçe tahtı kızına devrettikten sonra bu projeler son buldu. Ganzer, yeni Alderaan Kraliçesi Breha Organa ile benzer projelerde bulunmak istemedi ve hayatının geri kalanını Alderaan'da geçirmeye karar vererek, Vill Draan'daki bakanlık görevinden istifa etti.

Ölüm[]

Ganzer Bonfarider son yıllarını Alderaan'daki evinde deneysel olay atlasları yazarak geçirdi. Bu olay atlasları herhangi bir başarı kazanamadı ve ancak Bonfarider'ın sıkı hayranları tarafından övgüyle karşılandı. YSÖ 0'da Galaktik İmparatorluk'un süper silahı Ölüm Yıldızı'nın Alderaan'ı yok etmesi sonucu hayatını kaybetti.

Kişilik ve özellikler[]

Dail Ganzer-blich Bonfarider, özellikle göçmenler olmak üzere Alderaanlılar'ın kültürleri konusunda ciddi bir otoriteydi. Daha önce sayılı kez ziyaret etmediği bir Alderaan göçmen topluluğu yoktu. Her bir Alderaanlı topluluğun kültürünü, sanatını, diğer Alderaanlılar'dan farklarını uzmanlık seviyesinde bilirdi. Alderaanlılar ile ilgili kesin kanıya varılamayan bir konu olduğu zaman, sık sık Bonfarider'a ulaşılır ve yardım istenirdi. Bu kültürün her tarafını kendisi kadar iyi bilen çok az kişi vardı.

Vill Draan'ın Kültür ve Sanat Bakanı olduktan sonra, çalıştırdığı kişilere karşı oldukça sert bir mizaca bürünmüştü. Başında olduğu kurumu, çok ciddi bir proje olarak görüyor ve bu sorumluluğa takdir gören bir önem gösteriyordu.

Alderaanlılar'ın kültürü konusunda uzmanlığının yanında, genel olarak duyarlı türlerin kültürleri konusunda da ciddi bir birikime sahipti. Pek çok yabancı kültürünü çalışmıştı, pek çok yabancı gezegene geziler düzenlemişti ve yıllar içinde ciddi bir bilgi birikimi ve kavrama yeteneği geliştirmişti. Alderaan Kraliçesi Brody Organa ile işbirliğinde yürüttüğü görevlerde bu tecrübesini kullanarak, aksi takdirde başarılması imkansız gibi görünen işler başarmıştı. Bir casus olarak oldukça becerikliydi ve sık sık farklı rollere bürünür, akıl oyunları oynar, kişileri adeta parmağının ucunda oynatırdı.

Sahne arkası[]

Yaratım[]

Dail Ganzer-blich Bonfarider karakterinin yaratılmasında, yaratıcısı Aldetta'nın kafasındaki bazı Star Wars idealleri çok önemli rol oynamıştı. Kafasındaki ideal Star Wars evreni modeline göre, bu kurgu evren Skywalker Saga veya Jedi-Sith temelli olmamalıydı; herhangi bir konu haddinden fazla ağırlığa sahip olmamalıydı. Aldetta'nın bu yaklaşımı, onu Star Wars evreni için alışılmadık tarzda, daha önce işlenmemiş alanlardan karakterler ve konseptler hayal etmeye itiyordu. Bunlardan bir tanesi de, ilk başta bir Discord roleplay sunucusu için oluşturduğu Kültür ve Sanat Bakanı Bonfarider idi. Aldetta, bu sunucuda Ganzer olarak hiç roleplay yapmadı ama kısa zaman sonra Sithpedi ekibi Türk Star Wars Fanon'unun haklarını alınca, karakter üzerine yoğunlaşmaya karar verdi. Kültür ve Sanat Bakanı olarak bilinen bir karakter, Aldetta'nın idealleri için oldukça yeterliydi: ne bir savaşçıydı, ne de gerçek bir politikacı. Bir sanat insanıydı, Star Wars evreninde şu ana kadar fazla işlenmemiş bir tür karakterdi.

İsim[]

  • "Dail" ismi, karakter Alderaanlı olduğu için bir başka Alderaanlı olan Bail Organa'nın ismine benzetilerek üretilmişti.
  • "Ganzer" ismiyse, Aldetta'nın Star Wars evreninde aynı isme sahip olan karakterlere olan ilgisinden kaynaklanıyordu; Wookieepedia'da rastgele isimler aratıp daha önce evrende olan Ganzer isimli bir karakter bulmuştu ve sonuç olarak yeni oluşturduğu karakterinin ismine bunu da eklemişti. Yaratıcı, "Ganzer"in sonundaki "-blich" son ekinin sebebini hatırlamıyor.
  • "Bonfarider" soyadı, Aldetta'nın Star Wars evrenindeki "Skywalker" gibi İngilizce kökenli soyadlara olan ilgisinden kaynaklanıyordu ve ilk başta "Bantharider" soyadını düşünüp, daha sonra kulağa daha güzel gelmesi için "Bonfarider"a çevirmişti. Aldetta, "Skywalker" gibi İngilizce kökenli soyadların Star Wars evreninde daha çok olmasını, böylelikle Anakin Skywalker isminin diğer soyadlar arasında daha sıradan hale gelmesini istiyordu.
Advertisement