Sithpedi Fanon
Advertisement
Cult of Darkness evrenine hoş geldin.
Miras devri

Aliovsky lakaplı Ovud İlus Turco aslen Mandalor olan bir Jedi Ustası'ydı. Darth Janrok'un kuzeni olmasına karşın ona ikizi gibi benziyordu. İmparatorluk ile birleşmeden sonra Yeni nesil TIE- önleyicisi ile Yuuzhan Vonglara korku salan bir pilottu.

Biyografi[]

Erken Yaşam[]

Mandalore gezegeninde doğan İlus, küçüklüğünde bir ödül avcısı olmak için eğitildi. Muhteşem bir nişancı ve pilot olarak gençliğinde bir kaç kelle avı dahi yapmıştı. Kuzeni Darth Supreme'in çırağı olmasına karşın kendisi bunu istememişti fakat bu bilgiyi yaymamıştı da. Bir kaç avdan sonra Jedi'larla karşılaştı ve onlardan çok etkilendi. Daha sonra onlardan eğitim almaya başladı. İleride eşi olacak Lisa ile de bu dönemlerde tanışmıştı.

Avlar[]

İlk av[]

"Sığırlarım! Onlar olmazsa aç kalırım."
―Fakir bir köylü

İlk kelle avı, gençken köydeki bir sığır hırsızını yakalamak olmuştu. Henüz çocukluktan yeni çıkmıştı ve pek aleti de yoktu. Bütün zorluklara rağmen hırsızı yakalamada muvaffak oldu.

Onur ve kan[]

"Hiçbir yere gitmiyorum, bayım. Bugün, dövüşmek zorunda kalacaksın."
―Gergin görünüşlü adam

Bir evlat katili yakalamak için kontrat alan İlus, ücra bir gezegende konaklarken avının burada olabileceği bilgisini aldı. Sorup soruşturdu ve nerede olduğunu öğrendi. Küçük bir köyde bulunan gergin görünüşlü bir adam bu eşkale uyuyordu ve İlus onu sorgulamak istedi. Fakat adam bunu reddetti ve ona saldırdı. Adam gerçekten de katildi fakat bunu bilinçli olarak yapmamıştı ve bu onu kahrediyordu. Bir an önce ölüp vicdanından kurtulmak isteyen bu adam İlus tarafından öldürüldü. Yine de İlus bu iş için para almadı.

İlk büyük av[]

İlk kayda değer ödül avı, Nemo lakaplı bir kaçakçıyı yakalamaktı. Bespin gezegenine kadar izini sürdü ve ardından biraz mücadeleyle onu yakaladı. Fakat bilmediği şey o kaçakçı kuzeni Janrok'a çalışıyordu. Bu av esnasında ileride evleneceği Lisa ile tanıştı.

İntikam[]

"Kuzenim benim için değerli birisini öldürdü, onu bana sağ olarak getirin."
Darth Janrok

Bu av ona büyük bir şöhret getirdi çünkü kaçakçı bütün galakside aranıyordu. Fakat adamının yakalanmasına kızan kuzeni onu yakalaması için adamlar tuttu. Boba Fett'in eğittiği birkaç paralı asker İlus'u yakaladılar fakat İlus bir şekilde kaçmayı başardı. Kaçışı esnasında bir Sith Savaşçısı Mavi boyalı Beskar zırhını parçaladı. Eve dönüşte mecburen kendisine yeni bir zırh yaptırdı.

Jedi ile tanışma[]

İkinci kılıcıyla İlus.

Jedi ile ilk tanışıklığı, bu Sith Savaşçısının kendisine saldırması üzerine olmuştu. O dönemler Jedi Ustası Kyle Katarn, yeniden peydah olan Sith tehlikesi üzerine bir araştırma yapıyordu. İlus ile tanıştıktan sonra İlus, onun karakterinden etkilendi ve yakınlık kurdu. Bu dönemde Güç'e hassas olduğu da anlaşılınca ondan eğitim almaya başladı.

Son av[]

"Namın giderek yayılıyor bakıyorum."
Lisa Turco

Namı yayılan İlus, Aldir isimli bir paralı askeri yakalamak için kontrat aldı. Kontrat alan sadece o değildi, Lisa'da aynı kontratı almıştı ve bu görevde birlik olmayı teklif etmişti. İlus, bu teklifi kabul etti. Av esnasında Lisa ile arasında bir bağ peydah oldu. Aldir'i bulduklarında Aldir'i bizzat kendisi öldürdü ve Aliovsky lakabını aldı. Bu lakap mert avcı, adil avcı gibi anlamlara geliyordu. Son avının akabinde, resmen bir Jedi olarak, ilk ışın kılıcını yaptı.

İç Savaş[]

Darth Supreme'in Yükseliş Seferleri'nin başlamasıyla bir Jedi Şövalyesi olarak Cumhuriyet Donanmasında görev aldı. İyi bir pilot olarak nam saldı.

Naboo savaşı[]

Naboo Seferi esnasında Amiral Yelld Charles ve Han Solo komutasında Naboo'da savaştı. Bizzat Darth Supreme ile ilk defa orada karşılaştı. Supreme'in gemisi ve pilotluk becerileri hafife alınamayacak olduğunu henüz bilmese de, onunla it dalaşına girdi. Fakat uçağı vuruldu ve ölümün kıyısından döndü. Işın kılıcı da bu savaşta parçalandı. Kurtulduktan sonra üs tahliye edildi ve derhal Coruscant'ta tedaviye alındı. Kısa bir süre sonra taburcu oldu.

Coruscant Savaşı[]

Kara savaşı çetin geçmişti.

Yenilginin ardından kendisine hemen yeni bir ışın kılıcı yaptı. Coruscant savaşı esnasında kendisine yeni bir gemi verildi. Supreme ile karşılaşmaktan kaçınmaya özen gösterdi. Supreme'in Naboo'ya gidişinin ardından daha rahat bir şekilde savaşmaya başladı. Bir gemide, Darth Coxel ile çarpıştı ve onu yendi fakat Coxel kaçmayı başardı. Cumhuriyet kuvvetlerine kara savaşnıda önderlik etti ve yenilince daha merkez bölgelere çekildi. Önceden tanıştığı Lisa ile bu savaştan kısa bir süre sonra evlendi.

Vong Savaşları[]

Naboo İstilası'nın ardından, galaksinin birleşmesi ile kendisi 92. Lejyon'da filo komutanı olarak yeni bir yıldız gemisi aldı. Naboo savaşından bir yıl sonra usta mertebesine yükseldi. Vonglarla yapılan pek çok savaşta, iyi bir performans gösterdi.

Savaşlardan sonra[]

YSS 70 yılında Jedi Konseyi'nin bir üyesi oldu. Bilge ve tecrübeli bir Jedi olarak, düzende çırak yetiştirmeye nadiren de olsa devam etti.

Kişilik ve özellikler[]

Ovud, sakin, uyumlu ve tam bir aile babasıydı. Kuzeninin aksine, yurdunda büyümüştü ve oraya son derece bağlıydı. Küçüklüğünde bir ödül avcısı olmak için eğitilse de daha sonra bir Jedi olmuştu.

Güçler ve yetenekler[]

Aliovsky saygı duyulduğu kadar çekinilen bir Jedi idi.

Djem So isimli kılıç formunda usta olmakla birlikte Makashi tekniğinin de kayda değer bir kullanıcısıydı. Güç konusunda da çok becerikliydi. Bu becerileri;

Midi-kloryan sayısı 14,980 civarındaydı.

Advertisement