Sithpedi Fanon
Advertisement
İmparatorluk'un Yükselişi devri

Farklı Bir Açıdan evrenine hoş geldiniz!

Alexsandr Fondsam, Coruscanti bir cerkeze sanatçısıydı. Coruscant'taki Siyan Bölge'de faaliyet gösteren ve "Listaromantikler" olarak bilinen cerkezeci çevresinin parçasıydı. Sanatı oldukça sıra dışıydı ve sağlığında çok değer görmedi.

Sanatı[]

Efsane cerkezeci Fraavik Listamathur'un başını çektiği "Listaromantizm" isimli cerkezecilik akımına ait olarak görülen cerkezecilerden biriydi. Coruscant'taki karanlık yeraltı bölgesi Brannity'de doğup büyümüştü ve cerkezelerinde Brannity kültürünün etkisi çok güçlüydü. Bunun yanında, aynı Listamathur gibi dışavurumculuğa yönelmiş bir cerkezecilik anlayışı da vardı ve döngü doyurması tekniğini, bazı seyircileri rahatsız eden yoğunlukta kullanıyordu.

Brannity'lilerin kültürü oldukça sıra dışıydı. Halk sanatları her ne kadar oldukça sıradan gelse de, günlük yaşamdaki estetik anlayışlarının Coruscant'ta benzeri yoktu. Örneğin, yaşadıkları bölgede belli bir seviyenin üzerinde gürültü olmasından hoşlanırlardı veya bir yemeğin tadı fazla tuzluysa ayrı bir keyif alıyorlardı. Alexsandr cerkezeci olmak üzere Siyan Bölge'ye geldiğinde, Brannity kültüründen gelen bu tarz düşünceleri ve duyguları bastırmayı reddetmişti. Bunun sonucunda, seyircilerin çoğunluğunu aşırı derecede rahatsız eden cerkezeler yapmıştı.

Pek çok kimse onu değersiz bir sanatçı olarak görüyordu. Daha çok Listaromantikler çevresiyle geçinmesine rağmen, sanatsal olarak bu grubun karşıtı olan Avangart Döngücüler ile ilişkilendirenler de vardı ve bunun sebebi, cerkezelerinde döngülerle yaptığı anlaşılmaz ve çılgınca gözüken anlatımlardı. Bunlar esasen, aynı Fraavik takipçilerinin yaptığı gibi dışavurumcu anlatımlar olmalıydı ama yoğun Brannity estetiği bu cerkezelerde Siyan Bölge seyircileri için hiçbir anlaşılırlık bırakmıyordu.

Miras[]

Fondsam, Listamathur dışındaki çoğu Listaromantik gibi çok başarılı bir cerkezeci sayılmazdı. Cerkezecilik çevresinde Fondsam cerkezeleri anlaşılmıyordu çünkü bu eserlere, aynı diğer Listaromantikler gibi, kendi kültürel kökenlerinden çok şey katıyordu ve bu da kafa karışıklıklarına sebep oluyordu.

Yüksek Cumhuriyet Devri'nden yüzyıllar sonra Alexsandr Fondsam, yerel kültürlerin yüceltilmesini savunan Neo-Khonshucular tarafından göklere çıkarılan eski sanatçılardan bir tanesi olacaktı.

Advertisement