FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Zrac - gatunek dużych, dwunożnych Kanoosterobiontów stojących jako drugi najniższy gatunek w hierarchii Kanoosterobiontów, po stojących najniżej Sskraakach.

Biologia

Przez wiele lat Zrac były dla reszty Galaktyki bliżej niezbadanym gatunkiem. Zostały odkryte o dziwo najpóźniej ze wszystkich Kanoosterobiontów, albowiem dopiero w okresie wojny w czasach Starej Republiki, podczas gdy inne gatunki znano już od czasów przed Nieskończonym Imperium Rakata. Zrac to wysokie, dwumetrowe humanoidy, o charakterystycznej dla Kanoosterobiontów budowie ciała uwzględniającej kostny pancerz - w wypadku Zrac umieszczony na głowie i w okolicy stóp oraz klatki piersiowej. Ich ciała pokryte są brązowo-czarnym, kudłatym futrem które na ogół im starszy jest Zrac staje się coraz dłuższe i brudniejsze, od kawałków mięsa, krwi oraz ziemi.

Zrac1

Zrac od przodu - widoczna zewnętrzna czaszka.

Wbrew ich wyprostowanej posturze oraz humanoidalnej budowie, Zrac nie są inteligentne - wielu biologów twierdzi iż ich inteligencja jest porównywalna do zwierzęcej. Ich jedynymi bodźcami jest instynkt.

Podobnie jak wszystkie Kanoosterobionty są hermafrodytami i posiadają przez to jedną płeć - jednakże w przeciwieństwie do innych Kanoosterobiontów, płeć ta ma cechy męskie, aniżeli żeńskie, takie jak brak laktacji, męska budowa ciała oraz grubsze głosy.

Brak laktacji ponad to powoduje że młode Zrac żywią się specjalną limfo-podobną substancją wysysaną z ojca. Substancja ta jest tworzona w żołądku z żywności, i gromadzi się w postaci bąbli na skórze które mały Zrac przegryza i wysysa substancje odżywcze.

Zachowanie

Podobnie jak reszta Kanoosterobiontów żywią się niemalże w 100% mięsem - niezależnie czy świeżym, czy zgniłym - grupa Zrac potrafi obalić i pożreć Banthę żywcem.

Atakują w wyjątkowo niebezpieczny sposób - atakując grupami i szarpiąc ofiarę swoimi szponami, kopiąc ją, i przede wszystkim próbując przegryźć tętnicę szyjną lub skręcić kark. Ich główną metodą ataku jest zabicie ofiary w taki sposób, aby możliwie po jej śmierci zostało jak najwięcej mięsa.

Jest to spowodowane bardzo niską rolą Zrac w hierarchii Kanoosterobiontów - są oni bowiem tak naprawdę robotnikami ich rojów, posłusznymi Lesai ich roju, których zadania to między innymi kopanie tuneli, pracowanie przy młodych Kanoosterobiontach, zbieranie pokarmu, oraz przede wszystkim obrona przed intruzami.

Zrac3

Zrac z widocznymi naramiennikami wykonanymi z skóry Banthy.

Występowanie

Poza Nibiru - planetą-matką Kanoosterobiontów - po raz ostatni widziano je na planecie Aldeeran w 398 BBY. Czaszkę jednej z tych istot posiadały w swojej rezydencji Darth Semanha i jej uczennica Darth Rara.

Ciekawostki

  • Zrac oryginalnie nazywały się "Niezidentyfikowany gatunek śmiejących się istot" i powstały jako parodia artykułów o nienazwanych gatunkach.