FANDOM

Era-polecany
Era-ćómverse-dark

Umysł jest szybszy od oczu.

Zniewolenie Mocy lub Dominacja – potężna zdolność Mocy używana przez kardynałów Ondai pozwalająca przejąć kontrolę nad inną istotą; w toku kontroli powoduje trwałe uszkodzenia w mentalności ofiary.

Działanie

Zniewolenie Mocy przypomina nieco sztuczki umysłowe Jedi połączone z bardziej zaawansowanymi sztukami Ciemnej Strony Mocy. Aby zdolność zadziałała, ofiara musi znajdować się w odległości co najwyżej 20 metrów i dodatkowo mieć sprawne zmysły wzroku i słuchu. Ponadto Dominujący musi uzyskać z nią kontakt wzrokowy. Osoba pod wpływem Zniewolenia Mocy staje się uległa i wykonuje wszystkie rozkazy Dominującego — nawet jeśli oznaczają one uszczerbek na jej zdrowiu, a nawet śmierć.

Poza anormalnym zachowaniem trudno rozpoznać, czy osoba znajduje się pod wpływem Dominacji. Jednak po dłuższym czasie ofiary umiejętności zaczynają odczuwać stan przerażenia oraz lgnąć do Dominującego. W zależności od ofiary traktują go jak swojego przełożonego, znajomego lub nawet rodzica (co oczywiście jest na rękę Kardynałom, którzy jako jedyni opracowali technikę korzystania z tej zdolności). Po jednym do dwóch miesięcy od momentu zniewolenia w mentalności ofiary zachodzą drastyczne zmiany — w przeciągu kilku dni tracą wszelką zdolność mowy, zaczynają zachowywać się jak niemowlęta i spada ich inteligencja.

Osoby pod wpływem Zniewolenia wykazują z czasem coraz niższą wrażliwość na bodźce — ich oczy nie podążają za światłem itd. Kiedy osoba pod wpływem Zniewolenia zostaje schwytana, przechodzi w stan zbliżony do śpiączki do czasu wypuszczenia. W dalszych stadiach degradacji umysłowej ofiary żądają w bardzo agresywny sposób wypuszczenia. W wypadku denerwowania ofiar „zdegenerowanych” mogą one wpadać w furię i atakować każdego poza Kardynałami.

Długotrwałe obserwowanie osób pod wpływem Zniewolenia również może okazać się niebezpieczne. Osoby obserwujące zniewolone ofiary odczuwają bóle głowy, mniejszą efektywność w walce, zmniejszenie agresji, odczucie relaksu, a po pewnym czasie same mogą stać się zniewolone. Efekty degeneracji poczytalności spowodowane przez Zniewolenie są długotrwałe i odwracalne jedynie bardzo długą i czasochłonną terapią. Sami Kardynałowie używają pozostałych po bitwie Zniewolonych jako dawców krwi lub całych organów.

Zniewolenie Mocy działa najskuteczniej na gatunki rozumne i pół-rozumne, a najsłabiej — na bezrozumne, co stanowi całkowite przeciwieństwo typowych proporcji tego typu umiejętności. Ponadto na zdolność nie są wrażliwe m.in.:

  • droidy i inne mechaniczne stworzenia — z oczywistych powodów;
  • Yuuzhan-Vongowie — jako istoty niewrażliwe na Moc (choć odczuwali lekki „niepokój” w pobliżu osób Zniewolonych);
  • sami Kardynałowie, dzięki intensywnemu treningowi.

W pojazdach

Główny pojazd kroczący kardynałów Ondai, EG-1 Punisher, może emitować z ramion skondensowane fale powodujące Zniewolenie Mocy u każdej osoby, którą trafią. Dzięki specjalnym elektrodom w kabinie osoba wrażliwa na Moc może korzystać ze zdolności efektywnie, nawet nie mając ze zniewoloną osobą kontaktu wzrokowego.