FANDOM

Era-osEra-soj
Era-wt-dark

Autorstwa Smokescreena4

Zakon Jedi K'sona Vicksa — Zakon Jedi reaktywowany przez K'sona Vicksa w 312 ABY.

Członkowie

Przed masakrą

  • Dekar Pou - padawan
  • Emal Wenzla - padawan
  • 28 nieznanych z imienia padawanów
    • 9 buntowników, którzy przeszli na stronę sithów

Po odrodzeniu

Po 400 ABY

Kwatery

  • Świątynia Jedi na Peralii — druga świątynia zakonu Jedi, zbudowana w 340 ABY, pełniła funkcję głównej siedziby zakonu przez dłuższy okres. Tutaj też przebywała większość członków Rady Jedi.
  • Świątynia Jedi na Chandrili - trzecia świątynia zakonu Jedi, która została główną kwaterą zakonu, kiedy Peralijska świątynia przestała nią być.

Historia

Powstanie

Zakon został założony w 312 ABY przez K'sona Vicksa i Lorę Sky rok po upadku Sithowskiej Potęgi. Swoją główną siedzibę stworzył na Gorgolii.

Upadek

W 323 ABY do Dzikiej Przestrzeni przybyło Cesarstwo Sithów, które przejęło dawne organy Sithowskiej Potęgi. Po dwóch latach część uczniów Zakonu Jedi przyłączyła się do nich, zabijając pozostałych uczniów. Nielicznym udało się uciec.

Odbudowa

Po śmierci Dartha Voida, Rage Vicks i Ben Tano odbudowali zakon. Główną siedzibę stworzono na Peralii.

Rada Jedi

Tytuł\Okres 312 ABY – 325 ABY 337 ABY – 355 ABY 355 ABY – 360 ABY 360 ABY – 362 ABY 362 ABY - ? ? - 506 ABY 506 ABY - ?
Wielki Mistrz K'son Vicks Rage Vicks Rage Vicks Ben Tano Ben Tano Tetra Omalin Ima Tho
Wicemistrz Lora Sky Ben Tano Ben Tano Sernij Lao Sernij Lao Ima Tho
Archiwista brak Emal Wenzla Yhtub Tanaka Yhtub Tanaka Yhtub Tanaka
Dyplomata K'son Vicks brak
Mędrzec K'son Vicks Rage Vicks Ellen Skywalker Ellen Skywalker
Rekruter Lora Sky Ben Tano Fenn La'su Fenn La'su
Rzecznik brak Aalin Storf (do 343 ABY) Sernij Lao
Uzdrowiciel K'son Vicks Jalep Inkiz Shaa Synduli Shaa Synduli
Technik brak brak
Szermierz Lora Sky Rage Vicks Rodis Zsam Rodis Zsam Rodis Zsam Kaan Hiroshi Kaan Hiroshi
Historyk brak Emal Wenzla Emal Wenzla Emal Wenzla Emal Wenzla
Językoznawca K'son Vicks Emal Wenzla

Ciekawostki

  • Kiedy K'son Vicks był przywódcą zakonu, w radzie zasiadał tylko on i Lora Sky, dlatego mieli oni kilka funkcji na raz. Niektóre funkcje pozostały bez właściciela. Taka sama sytuacja była, kiedy Rage Vicks i Ben Tano odbudowywali zakon.
  • Większość padawanów po osiągnięciu statusu rycerza Jedi w latach 355 ABY - 360 ABY automatycznie otrzymywała również stanowisko w radzie Jedi, gdyż mistrzów Jedi było wtedy tylko trzech. Mistrz Rage Vicks zatrzymał jednak jako padawankę Ellen Skywalker, która była jeszcze wtedy zbyt cyniczna i brakowało jej dystansu do siebie. Dołączyła ona do Rady w 360 ABY.