FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-niEra-osEra-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Koordynaty

Zaarianie to rozumny gatunek wysoce zaawansowanych technologicznie istot pochodzących z galaktyki satelitarnej Zaaeharen. Są oni rzadko spotykani poza terenami swojego Cesarstwa, przez co często są określani mianem ksenofobicznych.

Historia

Prehistoria

Zaarianie po raz pierwszy pojawili się na planecie Zaaria ponad 15000 lat temu. Najstarszy zapisek o tej rasie pochodzi z malowidła na ścianie w jaskini (aktualnie muzeum) nieopodal dzisiejszej stolicy, Zaaesthået, szacowany na sprzed 12000 BBY. Nie wiadomo dokładnie co się działo z ów rasą miedzy 5000 a 500 BBY, oprócz tego ze niesamowicie szybko rozwinęli się technologicznie, posiadając niespotykaną nigdzie indziej technologię, która mimo to ostatecznie ich nie uratowała przed ludzkim imperializmem. Po odkryciu przełęczy z galaktyki satelitarnej Attrenikos do Zaaeharen, Imperium Yazimirskie praktycznie natychmiastowo bez ostrzeżenia najechało Zaarian, których podbili całkowicie w zaledwie 2 lata.

Walka o wolność

Zaarianie wielokrotnie walczyli o niepodległość. Po raz pierwszy w 280 BBY, kiedy to zostali zmieceni w proch, następnie w 132 BBY, z podobnym efektem. W 19 BBY jednak Zaarianie, w wyniku osłabienia Imperium Yazimirskiego przez śmierć Sułtana rozpoczęli walkę o niepodległość. W wyniku długiej i krwawej wojny, która trwała ponad dwa lata, i w wyniku której zginęła lwia część młodszego pokolenia rasy, udało im się ją ostatecznie uzyskać. Przez następne 200 lat Zaarianie prowadzili politykę izolacjonizmu, w międzyczasie liżąc rany po brutalnej wojnie niepodległościowej. Ostatecznie jednak, w 200 ABY, byli gotowi na rewanż.

Wielka Wojna Zaaeharska

W 201 ABY Zaarianie niespodziewanie wrócili z izolacji z ogromną flotą i nieznaną do tej pory ludziom technologią i uzbrojeniem, które przebijało każdą osłonę i pancerz. W zaledwie tydzień kontrolowali już trzy z dziewięciu ramion galaktyki, a w niecały miesiąc zdobyli kolejne cztery. Yazimirowie, w rozsypce i niezdolni powstrzymać wyprzedzających ich technologicznie o stulecia obcych zaproponowali pokój, na co Zaarianie przystali. Galatyka Zaaeharen, mimo swojego małego (ok. 10 000 LY) rozmiaru, była w 2/3 pod kontrolą Zaarian, jednak mieli oni problem, gdyż większość populacji nowo przejętych układów była ludzka. Wtedy tez Najwyższe Dowództwo doszło do wysoce kontrowersyjnej decyzji. Zaczęto wysyłać ludzi do obozów pracy, a po pewnym czasie, eksterminować. Wykorzystano jeden układ na pograniczu galaktyki, w którym zbudowano setki obozów koncentracyjnych. Tam, przedstawiciele rasy ludzkiej pracowali w fizycznych pracach takich jak wydobywanie minerałów oraz produkcja wyposażenia wojskowego, a gdy nadeszła ich pora, byli eksterminowani przy pomocy pieców molekularnych - po śmierci (najczęściej z przepracowania i niedożywienia) ciało wrzucone do pieca zostało rozkładane na poziomie molekularnym i zamieniane w inny materiał, który następnie był używany w produkcji i budowie. Wielu zniewolonych ludzi z obozów nie zdawało sobie sprawy, iż materiały z których składają technologię Zaarian jeszcze niedawno były żyjącą osobą. Zaariańskie obozy koncentracyjne były ściśle tajne i ukrywane przed resztą społeczności międzygalaktycznej.

Kultura

Kultura Zaarian bazuje na zmodernizowanym systemie feudalnym. Najwyższym szczeblem społeczności jest arystokracja oraz kler, obie te klasy posiadają sporo władzy w Cesarstwie, ale są wysoce oddane Cesarzowi (Zspr. Zaarowi) i w każdej chwili mogą stracić swój status w Cesarstwie jeśli okażą brak lojalności. Pod arystokracją i klerem jest wojsko, w którym służba praktycznie zawsze zapewnia wysoki status społeczny, ze względu na niebezpieczeństwo oraz honor jaki takowa służba przynosi. Bardzo cenieni są również naukowcy oraz inżynierowie, którzy zwani są Duchem Imperium ze względu na powagę ich zadania w zarówno opracowywaniu jak i tworzeniu nowych technologii. Istnieje również klasa średnia i robotnicza, obie łączące się by tworzyć trzon populacji Cesarstwa. Społeczeństwo Zaarian jest ksenofobiczne i izolacjonistyczne, a także wysoce religijne, fanatyczne wręcz. Każdy Zaar jest uwazany za bezpośredniego potomka Zaaro'th Raa, Boga, który według wierzeń Zaarian tworząc wszechświat sam się nim stał. Przez to przekonanie rasa ta uważa iż cały wszechświat bezkompromisowo należy się im i im wyłącznie.

Niewolnictwo jest zarówno legalne jak i normalne w kulturze Zaariańskiej. Rasa, potocznie zwana Meltami, jest często używana w takim właśnie celu, najczęściej do wymagających prac fizycznych, budowy, produkcji broni etc. Kilka innych ras, jak np. Sigma albo Alfa Reticulanie, są w pełni zniewolone i służą jako mięso armatnie oraz główne siły uderzeniowe w wojsku.

Budowa

Technologia

Technologia Zaarian jest bardzo unikatowa, gdyż powstawała kompletnie niezależnie od innych ras poza ich galaktyką. Najlepszym tego przykładem jest metoda transportu ponad świetlnego. W czasie gdy w innych galaktykach popularną metodą jest hipernapęd, który manipuluje hipermaterią by przyśpieszyć statek do prędkości ponad świetlnej, Zaarianie korzystają z sztucznych (lub ścieśnionych) kwantowych osobliwości, które wytwarzają stabilną, kontrolowaną osobliwość, przez którą statek może poruszać się z prędkością ponad świetlną. Na wyposażeniu ich okrętów znajdują się między innymi rakiety antymateryjne i grawitacyjne oraz działa graserowe i plazmowe.