FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Wielki Piec - skalisty księżyc przerobiony na elektrownię używaną na ogół przez Kardynałów Ondai, orbitująca nad Cantros 7.

Historia

Wielki Piec został zbudowany w nieznanym czasie przed istnieniem Republiki, przez nieznaną cywilizację na małym, wulkanicznym księżycu Cantrosa 7, określanym jako Vakatu. Z czasem maszyneria zastąpiła 40% całego księżyca. Kiedy na Cantros 7 przybyli pierwsi Republikanie, Piec był już opuszczony. Przejęli go Kardynałowie którzy zaczęli znowu go używać aby produkować energię dla wszystkich swoich stacji oraz baz, w tym dodatkowe rezerwy energii dla ESR-E-22312.

Działanie

Wielki Piec przypomina w zasadzie gigantyczne miasto rozłożone na całym księżycu. Budynki są wypełnione maszynami, boilerami, oraz tysiącami pieców które przetapiają materiały. Ogromne zautomatyzowane maszyny wysysają ciągle powstającą w jądrze księżyca magmę, która to jest przetwarzana w energię. Cała konstrukcja jest w pełni zautomatyzowana, a na planecie znajdują się jedynie przeprogramowane, przerobione droidy bojowe B1 i B2 i Droideki patrolujące ulice i pomosty pomiędzy ogromnymi piecami, oraz małe latające droidy różnych modeli poruszające się w chmarach po niebie. Częstym widokiem na niższych poziomach są także bezzałogowe maszyny kroczące.

Po całej konstrukcji ciężko się poruszać nie tylko ze względu na wysoką temperaturę, ale też na fakt że nigdy nie była stworzona do użytku przez istoty żywe - przypomina ona wielki labirynt dziwnych, powykręcanych pomieszczeń pełnych niebezpiecznych urządzeń takich jak tłoki, gorąca para, ogromne wiatraki zdolne podmuchem odpychać standardowej wielkości humanoidy oraz gigantyczne mechanizmy.

Wielki Piec produkuje ogromne ilości energii, z jego usług korzystało wiele firm i organizacji, w tym nawet Republika, a później i Imperium.