FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

Wielka Matriarchini - tytuł nadawany przez Kardynałów Ondai oraz Zreformowanych Laotai kobietom.

Wymogi

Tytuł Wielkiej Matriarchini nadaje się kobietom które wyjątkowo przypodobały się - oraz przysłużyły - danemu przywódcy Kardynałów czy później także Laotai. Tytuł upoważnia do wielu przywilejów, takich jak ochrona poprzez wysłanie na rządanie kobiety do jej ostatniej lokalizacji oddziału Akolitów lub Konskryptów na czas kilku dni, lub do czasu gdy ta ich sama nie oddeleguje.

Wielkie Matriarchini mają też prawo do zażądania otrzymywania "wsparcia" w postaci żywności, lekarstw oraz innych produktów od Kardynałów, w limicie miesięcznym nie przekraczającym 1000 kredytów.

Dodatkowo zapewniona jest im stała opieka medyczna oraz bezpłatne usługi towarzyskie - na ogół "wykonywane" przez członków Kardynałów lub Laotai.

Tytuł daje posiadaczce przywileje do czasu aż ta wyruszy na ESR-E-22312 i nie zdecyduje się tam zostać. Wtedy to tytuł staje się jedynie tytułem reprezentatywnym - a Wielka Matriarchini nie posiada już dawnych przywilejów.

Tytuł może zostać odebrany po prostu jeżeli dana jego posiadaczka stanie się mniej atrakcyjna dla Kardynała, jednakże przypadki te są dość rzadkie. Inna możliwa opcja odebrania tytułu to konspirowanie przeciwko Kardynałom lub stanie się ich przeciwnikiem.

Liczba

W całej Galaktyce Matriarchiń jest na ogół do stu. Rekord w ich liczbie pojawił się w okresie Starej Republiki, kiedy to żyło ich ponad trzysta na terenie całej Galaktyki. Ze względu na to iż podobnie traktowani są mieszkańcy ESR-E-22312, Martriachinie otrzymały dość pogardliwy termin "Esrowców którym nie chce się tam jechać".

Kilkoro znanych Matriarchiń to między innymi Darth Semanha i jej uczennica , Sheva Pala oraz kapitan Iviska Manutra.