FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacy
Era-jerzverse-dark

Wen Froot to Inkwizytor Drugiej Inkwizycji i syn wielkiego Mistrza Jedi Frootroma i nieznanej kobiety.

Życie

Młodość

Wen Froot urodził się w 20 BBY na Coruscant. Frootrom natychmiast przedstawił dziecko Radzie. Rada zdecydowała, że dziecko rozpocznie szkolenie w wieku dwóch lat. Ale Wen nie doczekał się tego dnia. Imperator rozkazał wykonać rozkaz 66. Frootrom umieścił swoje dziecko u Ahsoki Tano, która miała się nim zaopiekować.

Sojusz dla Przywrócenia Republiki i Nowa Republika

W 2 BBY po zniknięciu Ahsoki Wen dołączył do Rebeliantów. Został pilotem Y-winga. Na 5251977 poznał Vanthrę Gente. Walczył w bitwie o Endor i bitwie o Jakku. W 5 ABY opuścił Republikę i poleciał na Splum, gdzie zamieszkał razem z Vanthrą, a sześć lat później ożenił się z nią. W 17 ABY na planecie Rinn urodził im się syn - Darth Pigues, ale od razu po narodzinach porwały go Siostry Nocy.

Druga Inkwizycja

W 24 ABY Wen odkrył w sobie Moc. W jednej z kantyn usłyszał o Drugiej Inkwizycji, do której dołączył. Wkrótce okazało się, że jego żona też jest wrażliwa na Moc i też dołączyła do Drugiej Inkwizycji. Kiedy usłyszał, że jego syn został imperatorem, pogratulował mu. Imperator rozkazał Darthowi Onesowi awansować go na Lorda Inkwizycji i włączyć go do Rady. Kiedy dowiedział się, że jego syn zdradził i zabił Karolię Advare, kazał 4038 Regimentowi złapać go i przyprowadzić na Splum. 4038 Regimentowi nie udało się jednak złapać zdrajcy. Wen Froot walczył na wielu bitwach podczas drugiej wojny galaktycznej i trzeciej wojnie galaktycznej. Tuż przed drugą wojną mandaloriańską przeszedł na emeryturę. W latach 65-67 ABY był senatorem sektora Nowego Coruscant mianowanym przez Candusa Kryze. Zmarł ze starości w 80 ABY, dwa dni po setnych urodzinach.