FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacyEra-unk
Era-jerzverse-dark

Vernar to rolnicza planeta położona w sektorze Arkania, w Koloniach. Pochodził z niej wysoki admirał Marynarki Imperialnej, dowódca 1 Floty oraz główny doradca Imperatora ds. Marynarki Tenrad Nimerla.

Historia

Planeta została odkryta dość późno jak na planetę w Północnych Przyległościach, bo w 15374 BBY. Po przybyciu republikańskich odkrywców na planetę założyli tam kolonię rolniczą. Przez następne tysiąclecia rolnictwo Vernaru rozwijało się, aż w 1210 BBY na planetę dotarła plaga candoriańska, która spowodowała śmierć 99% populacji planety, a 14% powierzchni planety uczyniła nienadającym się do rolnictwa pustkowiem. Na szczęście kilkaset tysięcy mieszkańców, którzy przeżyli, dotarło na drugą stronę planety i przywróciło planecie dawną populację i eksport. Wojny klonów oraz galaktyczna wojna domowa ominęły Vernar. W 55 ABY planeta przyłączyła się do Imperium wraz z całym sektorem Arkania, a sześć lat później traktat koreliański przydzielił ją do Imperium. W 88 ABY czwarta rewizja traktatu koreliańskiego przesunęła w tamtym miejscu granicę o kilkanaście parseków na południe (pomimo tego, że Imperium na rewizji zyskało siedem podsektorów), umieszczając Vernar w Trzeciej Republice.