FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-soj
Koordynaty

Venna Vilar, później znana lepiej jako Ravenna lub Ravenna Ren to Jedi, a następnie Mroczna Jedi, Wielka Mistrzyni Nowego Zakonu Ren oraz Najwyższa Przywódczyni (później samozwańczo tytułująca się jako Imperatorka Galaktyczna) Najwyższego Porządku Imperialnego.

Biografia

Wczesne życie

Venna Vilar urodziła się w 500 roku po Bitwie o Yavin na Peralii, stolicy Sojuszu Międzygalaktycznego, jako owoc romansu Aarona Vilara i Lizy Sereux. Dwa lata po jej narodzinach urodził się jej brat, Dastan. Pierwsze cztery lata jej życia Aaron spędził wraz z nią, Lizą i Ashtonem, lecz musiał wrócić do zajęć w Świątyni, przez co następne dwa lata wychowywała ją matka. W wieku sześciu lat, młoda Venna została wysłana do Świątyni, gdzie zaczęła trenować, aby zostać Jedi. Niecałe dwa lata później dołączył do niej jej brat.

Zakon

Następne lata swojego życia Venna wraz z bratem spędziła w Świątyni, pod okiem między innymi Aarona. W wieku trzynastu lat umyślnie przeszła turniej młodzików, i została wybrana na padawana przez mistrza Harana Monga, Kel Doriańskiego Mistrza Jedi. Trening pod jego okiem był rygorystyczny, ale bardzo wynagradzający, gdyż już w wieku 16 lat Venna potrafiła pokonać w pojedynku wszystkich innych padawanów podczas Turnieju Padawanów, korzystając z swoich umiejętności w technice Djem So. Gdy Venna osiągnęła pełnoletność, postanowiła pod okiem mistrza Kaana Hiroshiego, miejscowego mistrza szermierki, zacząć naukę posiadającego status legendarnego Vaapadu. Choć początkowo jej nie wychodziło, ostatecznie udało jej się zapanować nad sobą, i nauczyć się formy, której później w życiu została mistrzynią na poziomie bliskim do samego Mace'a Windu. Często w wolnych chwilach trenowała z ojcem.

Zniknięcie ojca

Cztery lata po zakończeniu drugiej wojny międzygalaktycznej Aaron zniknął w nieznanych okolicznościach, ostatni raz widziany w świątyni, kiedy to pokłócił się znacznie z Radą. Venna, zmartwiona ojcem, zabrała ze sobą Kasimira, jej przyjaciela, i udała się na poszukiwanie ojca. Po długich tygodniach poszukiwań odkryli go na Dathomirze, gdzie odkryli iż przeszedł na ciemną stronę w wyniku zarówno głębokiego żalu i depresji spowodowanej śmiercią jego matki oraz gniewu do Imperium Sithów. Próbował przekonać Vennę na jego stronę, co mu się prawie udało, jednak ostatecznie zaatakował on Kasimira, przez co wywiązała się walka. Po dłuższym pojedynku, który przez cały czas Venna próbowała powstrzymać obu, Aaron w swoim gniewie puścił gardę i dał się trafić przez Kasimira, który przebił mubrzuch mieczem. W swoich ostatnich chwilach Aaron przeprosił obu, powiedział Vennie, że nie może dać się opanować ciemnej stronie, i poprosił ją by zrobiła co tylko może by pokonać Sithów i przywrócić równowagę Mocy, nie ważne jakim kosztem. Jego pogrzeb odprawiono dwa dni później na Peralii, gdzie został skremowany i pochowany w kryptach świątyni wraz z wieloma innymi bohaterami Zakonu.

Rewanżyści