FANDOM

Era-nrEra-foEra-ni
Autorstwa SuperSzyma
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje SuperSzym. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Veliara de Mion, w gwarze serennoańskiej Veliara d'Mion była szlachcianką z Serenno, która w wieku czternastu lat została porwana przez agentów Najwyższego Porządku. Przeszła wtedy szkolenie i dołączyła do Zakonu Ren. Zakochała się wtedy w innym członku Zakonu, Dervinie Annaxie. W 23 ABY została jedną z sześciu ulubionych Rycerzy Bena Solo i Jedi zabrał ją na tereny Nowej Republiki, by wraz z pięcioma innymi Rycerzami, w tym Dervinem, pomogła w walce z Yuuzhan Vongami.

W 28 ABY, gdy Solo przeszedł na Ciemną Stronę Mocy, początkowo była przeciwna masakrze na Zakonie Jedi Luke'a Skywalkera, lecz ostatecznie się na nią zgodziła. Wtedy zasłynęła jako jeden z najlepszych szermierzy Zakonu Ren.

Rok 35 ABY przyniósł dla Veliary wiele życiowych zmian. Najpierw jako jednej z dwóch Rycerzy (drugim był jej ukochany) udało jej skę przetrwać szturm na Prakseum Ren. Wtedy d'Mion zaczęła wątpić w słuszność Najwyższego Porządku. Potem wraz z Dervinem partycypowała w Bitwie o Snoke's Den. Annax wtedy zginął, w czasie gdy jej ponownie udało się przetrwać. Uciekła w frachtowcu typu J-327 pozostawionym przez jednego z dostojników Porządku i udała się na swoją rodzinną planetę. Uświadomiła sobie, jak bardzo w czasie służby Porządkowi nienawidziła samej siebie i poprzysięgła wendetę innym ocalałym z Armitagem Huxem na czele.