FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacy
Era-jerzverse-dark

Veldraine XI to jedenasty księżyc gazowego giganta Veldraine znajdujący się na krańcu Dalekich Kolonii Arteconu. Znana jest głównie z udanego zamachu na Imperatora Vandara Ren w roku 90 ABY. Zniszczona w tym samym roku przez Drugie Imperium.

Historia

Planeta została odkryta przez Elan już w roku 1300 CE (3 ABY), jednak nie została uznana za wartą kolonizacji (pomimo tego na planecie osiedliło się kilkuset Elan). Skolonizowało ją dopiero przybyłe w 1343 CE do Arteconu Drugie Imperium, które w roku 1364 CE (66 ABY) wysłało w rejony Arteconu oznaczone numerem 138 kilka zwiadowczych kanonierek Annihilator, których załogi zbadały planetę i uznały ją za wartą skolonizowania w celach rolniczych. Nie wyszło to Imperium na dobre - podczas wizyty Imperatora Vandara Ren został on śmiertelnie raniony. Zamach został zorganizowany przez społeczność Elan wraz z potomkami kolonizatorów imperialnych, którzy zbuntowali się przeciwko władzy imperialnej po tym, jak imperialny kapral będący na straży w bazie wojskowej zastrzelił rolnika, który wszedł na strzeżony teren wokół bazy. Dziewięć dni po zamachu (w dniu 20:3:90 ABY) imperator tymczasowy Candus Kryze rozkazał zniszczyć za pomocą superlasera meganiszczyciela księżyc Veldraine XI jako karę za zabicie Imperatora.