FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-impEra-nr
Era-fairverse-dark

Darth Malus, znany pod swoim imieniem regalnym Valmare to czwarty Imperator galaktyczny Nowego Imperium Galaktycznego oraz Jen'ari Zakonu Sithów doktryny Carnusa wywodzący się z Imperialnego rodu Palpatine. Był synem Vorynna oraz Sheali Vandron, arystokratki należącej do znaczącego Domu Vandron z Senex-Juvex oraz przewodniczącej COMPNOR'u.

Biografia

Wczesne życie

Valmare narodził się w 77 ABY w Pałacu Imperialnym jako porfirogeneta, starotioński termin oznaczający urodzonego w pupurze, tudzież dziecko urodzone z prawego łoża, które narodziło się w trakcie rządów swojego ojca, Imperatora, w specjalnie przeznaczonym do tego pokoju wewnątrz pałacu, zwanego porfirową komnatą, gwarantując takiemu porfirogenecie pierwszeństwo w kolejce do tronu przed choćby nawet potencjalnie starszym rodzeństwem. Był on pierwszym i jedynym dzieckiem Vorynna i Sheali Vandron, gdyż następna ciąża jego matki niecałe dwa lata później zakończyła się poronieniem, wkładając duży klin w relacjach między jego matką a ojcem. Valmare był wrażliwy na moc, także Vorynn trenował go w tajnikach ciemnej strony i przygotowywał swojego potomka na zajęcie jego pozycji, zarówno Jen'ari w Zakonie jak i Imperatora w państwie. Jego trening był niesamowicie rygorystyczny, a wraz z nim szła nauka o polityce i wewnętrznym funkcjonowaniu Drugiego Imperium.

Choroba

W wieku osiemnastu lat Valmare dotkliwie zachorował, i pomimo starań lekarzy jego stan wcale się nie polepszał. Powoli zataczając się w stronę śmierci, Valmare słabł z każdym dniem, dlatego też jego ojciec podjął trudną dla niego decyzję - zadecydowano o poddaniu Valmara hibernacji, zamrażając go przy użyciu technologii krioprezerwacyjnej, w trakcie której naukowcy będą ciężko pracowali nad znalezieniem jakiegoś ratunku dla młodego księcia Imperium. Decyzja ta była trudna z jednego, znaczacego powodu - podobnie do długoterminowego zamrożenia w karbonicie, istniała szansa niemożności wydostania się osobie poddanej takowemu zabiegowi z życiem w pierwszym miejscu.

Kryzys

Valmare'a odmrożono już w 136 ABY, gdy wewnątrz państwa wybuchł kryzys. Wkrótce potem jego ojciec postanowił wykorzystać swoje zdolności w dziedzinie Ciemnej Strony by utrzymać swojego syna przy życiu, odbywając mroczny rytuał, w którym niezliczone ilości dusz zginęło, przedłużając znacząco żywot Valmare'a, i przynosząc mu dotąd nie posiadaną Moc.