Autorstwa Chinrna
Ten artykuł dotyczy ery Starej RepublikiTen artykuł dotyczy ery Republiki GalaktycznejTen artykuł dotyczy ery upadku RepublikiTen artykuł dotyczy ery ImperiumTen artykuł dotyczy ery Nowej Republiki
Przeglądasz wariant tego artykułu w Ćómverse

Vakhzeer (wym. Wazir) - lekki i w pojedynkę bezużyteczny repulsorowy pojazd zwiadowczy Kardynałów Ondai.

Opis

Jeden z zaskakująco normalniejszych pojazdów Kardynałów, Vakhzeer to bardzo tani w produkcji ścigacz posiadający miejsce na tylko jednego pilota, produkowany na ogół z przetopionego złomu aby dodatkowo zmniejszyć koszty produkcji, wyposażony w jedną podstawową broń - dwulufowy bezodrzutowy moździerz miotający miniaturowe samonaprowadzające wyczuwające ciepło rakiety lecące po paraboli, przez co kierowca może je wypuszczać jeżdżąc z pełną prędkością, nawet bez potrzeby celowania.

Niestety przez ich mały rozmiar oraz prostą budowę pozwalającą na masowe tworzenie Vakhzeerów, rakiety te są w stanie niszczyć jedynie piechotę, lub pojazdy z bardzo słabym pancerzem.

Kiedy Vakhzeery okazały się wyjątkowo słabymi pojazdami zdecydowano się stworzyć nową taktykę - wysyłanie ich w ogromnych ilościach, aby mogły dosłownie zalewać silniejsze pojazdy gradem rakiet. W ten sposób można było za pomocą tych tanich ścigaczy niszczyć mniejsze czołgi, a nawet poważnie uszkadzać większe.

Vakhzeery pracujące w dwójkach mogły też wywracać pojazdy kroczące poprzez rozciąganie pomiędzy sobą liny i wywracanie pojazdu przejeżdżając pod nim, lub czasami też po prostu obwiązując nogi.

Użytek w walce

Pojazdy tego typu uczestniczyły w Incydencie na Dantooine.

Ciekawostki

  • Inne planowane nazwy dla pojazdu to m.in. "Hazer", "Fazer", "Mortar Speeder", czy "Phansir".