FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-oldEra-repEra-urEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

Vakhzeer (wym. Wazir) - lekki i w pojedynkę bezużyteczny repulsorowy pojazd zwiadowczy Kardynałów Ondai.

Opis

Jeden z zaskakująco normalniejszych pojazdów Kardynałów, Vakhzeer to bardzo tani w produkcji ścigacz posiadający miejsce na tylko jednego pilota, produkowany na ogół z przetopionego złomu aby dodatkowo zmniejszyć koszty produkcji, wyposażony w jedną podstawową broń - dwulufowy bezodrzutowy moździerz miotający miniaturowe samonaprowadzające wyczuwające ciepło rakiety lecące po paraboli, przez co kierowca może je wypuszczać jeżdżąc z pełną prędkością, nawet bez potrzeby celowania.

Niestety przez ich mały rozmiar oraz prostą budowę pozwalającą na masowe tworzenie Vakhzeerów, rakiety te są w stanie niszczyć jedynie piechotę, lub pojazdy z bardzo słabym pancerzem.

Kiedy Vakhzeery okazały się wyjątkowo słabymi pojazdami zdecydowano się stworzyć nową taktykę - wysyłanie ich w ogromnych ilościach, aby mogły dosłownie zalewać silniejsze pojazdy gradem rakiet. W ten sposób można było za pomocą tych tanich ścigaczy niszczyć mniejsze czołgi, a nawet poważnie uszkadzać większe.

Vakhzeery pracujące w dwójkach mogły też wywracać pojazdy kroczące poprzez rozciąganie pomiędzy sobą liny i wywracanie pojazdu przejeżdżając pod nim, lub czasami też po prostu obwiązując nogi.

Użytek w walce

Pojazdy tego typu uczestniczyły w Incydencie na Dantooine.

Ciekawostki

  • Inne planowane nazwy dla pojazdu to m.in. "Hazer", "Fazer", "Mortar Speeder", czy "Phansir".