FANDOM

Era-nrEra-fo
Autorstwa Silvera635
Turp Cralijic Magna — władca półświatka przestępczego, członek Imperium Huttów. Zginął w bliżej nieznanym miesiącu 30 ABY z rąk Locke'a Harvesa.

Biografia

Początki kariery

Turp urodził się na Nal Hutta. Był synem nieznanego z imienia Hutta, przywódcy jednego z ważniejszych huttyjskich klanów na planecie, kajidica Carlijic. Ojciec nauczył go wszelkich przestępczych znanych sobie technik, by syn sam mógł wejść kiedyś w gangsterski świat. Pozbawił go również jakiegokolwiek kośćca moralnego, czyniąc z niego rubasznego, okrutnego i humorzastego gangstera – ideał Hutta.

Władca półświatka przestępczego i śmierć

W erze Nowej Republiki, Turp założył swoje kryminalne imperium. Zamieszkał w pałacu, który zbudowali jego podwładni. Około roku 28 ABY, pracę u Cralijica zaczął Locke Harves, nazywany później Looperem.

Jakiś czas później, Turp rozpoczął wyprawę wojenną przeciw Czarnym Dłoniom. Locke nie zgadzał się na nią, ponieważ byli to jego dawni sojusznicy. Niestety władca nie zamierzał słuchać. Doszło do masakry na Aoe. Po tym wydarzeniu Harves odszedł ale miał zamiar powrócić. Kilka miesięcy później, Locke powrócił do pałacu Turpa pod osłoną nocy i zamordował Hutta.

Wygląd

Osobowość

Etymologia

Turp to skrót od turpissimum co w języku łacińskim oznacza brzydki. Cra w słowie Cralijic to także skrót, lecz od crudelis (łać. okrutny). Zaś Magna to po łacińsku wielki.