FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-oldEra-repEra-urEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

Jestem prawdopodobnie jedynym Gen'Dai który jeszcze nie oszalał. Chociaż?

Tautog urodzony pod imieniem Tuk Tuk - Gen'Dai pochodzący z planety Tatooine, urodzony prawdopodobnie około na cztery tysiące lat przed Bitwą o Yavin.

Jako założyciel i przywódca Laotai, a zarazem jego jedyny Wielki Wódz otaczany jest wśród Laotai niemalże czcią oraz nieposzlakowanym respektem.

Historia

Przeszłość

Przeszłość Tuk Tuka owiana jest tajemnicą i pomimo bycia tak ważną osobistością dla Laotai oraz ich poddanych, nie zachowało się z niej wiele. Pewne jest jedynie to iż przebywał na Tatooine od urodzenia, gdzie konkretnie się narodził jednak nie wiadomo. Wiadomo że w 3000 BBY, po osiągnięciu wieku 1000 lat Tuk Tuk stworzył wraz z grupką szmuglerów na planecie w miejscu gdzie powstało później Laavalau Laotai - wtedy zaledwie jako grupę przestępczą która powoli, ale skutecznie, zaczęła się rozrastać.

Był obecny na Selonii podczas Wojny o Archipelag, gdzie to podczas bitwy o Olaka wmieszał się pomiędzy żołnierzy Strefy Shu, i walczył po raz pierwszy w swoim życiu, przeciwko wojownikom Kurlao'rso. Nie wiadomo co stało się z nim po bitwie, poza tym że zlikwidował podczas niej ponad dwudziestu wrogich żołnierzy bez broni, co stało się jednym z czynów chwalonych później w propagandzie całego Laotai.

W 74 BBY Laotai wdali się w problematyczną walkę z gangiem Jabby po tym jak przez przypadek zlikwidowali niebezpiecznego, poszukiwanego przez nich zbiega za którego to mieli zdobyć sporo pieniędzy po dostarczeniu go żywego. Sytacja ta przerodziła się w dość spory konflikt, co spowodowało iż musiał udać się wraz z przedstawicielami swojej grupy do pałacu gangstera, gdzie to publicznie go przeprosił a następnie zaoferował zdobycie dla gangstera rzadkich kryształów które to mogłyby spłacić jego dług. Wyruszyli oni wtedy na Utapau gdzie to według zaufanych informatorów ukrywał się handlarz drogocennych minerałów, zaoferował on im handel wymienny. Wtedy to jednak Tuk Tuk wreszcie stracił cierpliwość i nakazał jednemu ze swoich ochroniarzy zaatakować handlarza, który po paru minutach zadawania bólu poprzez miażdżenie delikatnych części ciała w imadle przystał na prośbę. Grupa zbiegła z planety i przekazała kryształy Huttowi do rąk własnych w jego pałacu na Tatooine, a ten z rzadko okazywanej wdzięczności wybaczył im zachowanie, na przyszłość ostrzegając że nie powinni oni bronić ludzi, ponieważ na takiej planecie jedynie "osoby przedsiębiorcze" - przestępcy- są czegoś warci.

Tuk Tuk wziął sobie słowa Jabby do serca jako dobrą radę, uznając iż ktoś kto zaszedł tak daleko i stał się tak bogaty raczej nie może się w tych kwestiach mylić. Zgodnie z jego zaleceniem jednak na ogół starano się nikogo nie zabijać, a jedynie dotkliwie ranić.

W 40 BBY, Laotai przedstawili mu Rictusa Sheleka. Gen'Dai wyczuł poprzez swój węch iż Rictus jest człowiekiem, a następnie zalecił jego trening na wojownika Laotai.

Tautog odniósł największe obrażenia w swoim życiu na planecie Dac w roku 39 BBY, kiedy to walczył wraz z grupą swoich doborowych żołnierzy z osamotnionym rycerzem Jedi na którego to dostał zlecenie zabójstwa. Został on po trwającej kilkanaście minut walce poćwiartowany mieczem świetlnym na kilka części, te następnie zostały zmiażdżone, zalane kwasem, wrzucone do osobnych skrzyń a potem zamrożone w karbonicie. Rycerz został zlikwidowany przez innych piratów, zaś szczątki Tautoga zabrane zostały z powrotem do siedziby. Regeneracja zajęła Tautogowi około roku, ukończyła się kompletnie w pierwszym dniu roku 38 BBY.

W 32 BBY Tautog uznał iż Laotai mogą się wybić na wojnie między Republiką a Konfederacją Niezależnych Systemów, poprzez oferowanie płatnych usług swoich członków w zamian za pieniądze i dobra materialne takie jak droidy bojowe, lekarstwa, rzadkie minerały i kosztowności.

Podczas akcji dywersyjnej na planecie Dantooine w roku 22 BBY, Tautog musiał zmierzyć się z Rancorem napuszczonym na oddział Laotai przez przestępcę którego to ścigali, stało się to jednym z jego najbardziej znanych osiągnięć - walczył bowiem ze stworem przez kilka godzin, a pod koniec walki pomimo utraty 80% ciała nadal był w połowie świadomy. Ich oponent planował następnie zatopić Gen'Dai w kwasie, czym udało się go unieruchomić na tyle długo, aby zdołał uciec. Po tym zdarzeniu ciało Tautoga regenerowało się przez kilka miesięcy.

W 20 BBY Laotai napotkało na kolonię Selonian która to rozbiła się na karłowatej planecie wodnej statkiem. Tautog rozkazał wysłać tam gońcówa aby przekazali dowódcy rozbitków że planują ich zabrać ze sobą. Dowódca pozostał bez decyzji, parę dni później kiedy siły Laotai przybyły na planetę, Tautog obiecał stworzeniom którym to zaczęła powoli kończyć się żywność i zapasy, że pod jego dachem będą mieli tyle jedzenia ile tylko zapragną. Doradca przywódcy Selonian bez zgody reszty ogłosił iż wyda wojnę piratom, co okazało się błędem. Tautog nakazał zaatakowanie kolonii i porwanie rozbitków. Ci starali się bronić używając resztek broni, lecz w konsekwencji zostali wszyscy wzięci do niewoli. Sam Tautog wkroczył do walki w wraku statku Selonian, gdzie to stoczył pojedynek na miecze świetlne z ich dowódcą. Podczas walki, dowódcy udało się odciąć głowę Gen'Daia. Upojony zwycięstwem i zmęczony nie zauważył jednak że ciało dosłownie wstaje i mocuje sobie głowę. Zanim zdążył zareagować, Tautog odciął jego nogi.

W 19 BBY grupa wycofała się oficjalnie z wojen z powstaniem galaktycznego Imperium, które to uznało ją za małe zagrożenie ze względu na fakt iż posiadała ona spore ilości droidów bojowych, ludzi oraz statków. Zdecydowano się ich jednak ignorować, w myśl zasady iż grupa piratów nie jest w stanie zwalczyć tak potężnego rządu. Laotai udawało się często zdobywać imperialne statki poprzez zakradanie się na pokład i zabijanie załogi podczas snu.

W 2 BBY, Tautog porwał jednego z inżynierów Gwiazdy Śmierci, próbując zmusić go do rozmawiania i wyjawienia tajemnicy budowy turbolasera, jednakże nie udało się wydobyć z niego informacji, a następnie wypuścił go, podając środki wymazujące pamięć.

W 4 ABY Laotai starli się z Imperium, kiedy to oddziały Imperium stacjonujące na Tatooine przerwały walkę Laotai z konkurencyjną grupą piratów która to porwała młode Selonianek i Catharek które to piraci Tautoga trzymali w swojej siedzibie, żądając za nie okupu. Imperialny generał zaproponował jednak piratom pomoc, i pomimo trudności w współpracy hermetycznego, uporządkowanego wojska Imperium z chaotycznymi siłami piratów Tautoga, po parotygodniowym pościgu za przestępcami odzyskali oni młode należące do Laotai, a ci podpisali traktat pokojowy z Imperium, ponownie oferując im swoje usługi.

Po śmierci Imperatora Palpatine'a i powstaniu Nowej Republiki, jakiekolwiek ślady po Laotai zanikły, a oni sami zaczęli być uznawani jedynie za legendę, z czego samego Tautoga zaczęto określać w świetle jego zdolności, oraz zapomnienia jego gatunku jako "Nieśmiertelnego".

Tautog przeszedł później w szeregi Armii Kardnalskiej Kardynałów Ondai aby być bliżej swoich ukochanych ras i móc je bronić. Po Reformacji Laotai z powrotem stał się jego przywódcą. Był także Wielkim Wodzem Laavalau do czasu wybrania Azermata Tehuticza który to konsultował z nim każdą decyzję, toteż Tautog nadal kontrolował planetę.

Charakterystyka

Podobnie jak reszta swojego gatunku, Tautog odznaczał się prawie całkowitą nieśmiertelnością. Ilekroć odcinało się jego kończyny lub nawet całe kawałki ciała, te natychmiast odrastały, lub w wypadku głowy "przyczepiały" się z powrotem. Tautog często pozwalał swoim wrogom odcinać jego kończyny, zwłaszcza głowę a następnie udawać zgon, aby zasiać w nich strach, po tym jak widzą że ciało "ożywa" i dalej walczy. Tautog był w stanie walczyć nawet z oderwaną połową ciała.

Tautog jako dość młody Gen'Dai nie cierpiał na typową dla jego gatunku psychozę powodującą agresję, zamiast tego po prostu będąc złośliwym. Ze względu na brak informacji o jego przyszłości nikt nie jest w stanie stwierdzić czy choroba psychiczna ta jest wrodzona, czy nabyta.

Był niezbyt inteligentny, szczególnie w kwestii liczenia, w którym to wyręczał go jego księgowy, Gibbons.

Jak reszta Gen'Dai, Tautog posiadał sporą siłę fizyczną, wzmacnianą dodatkowo przez noszoną przez niego zbroję. Potrafił posługiwać się mieczem świetlnym, pomimo braku wrażliwości na Moc co sprawiało że mimo wszystko posługiwał się nim gorzej od użytkowników Mocy, ale na tyle dobrze aby być dla słabszych z nich wyzwaniem. Podczas walki dodatkowo często kopał on wrogów, zaś w walce wręcz przeciwko wrogom bez miecza, na ogół łamał im ręce lub rzucał nimi o podłogę lub ściany.

Podobnie jak większość swoich podkomendnych, odznaczał się lekkim sadyzmem i uwielbiał wręcz zadawać ból wrogom lub torturowanym tylko po to aby potem go łagodzić poprzez zajmowanie się nimi oraz leczenie ran, choć w wypadku osób do których pałał nienawiścią, na ogół kończył ich żywot poprzez zgniecenie klatki piersiowej lub dekapitację. Później po zakończeniu wojen z Yuuzhan-Vongami zachowania te osłabły.

Uwielbiał wręcz kobiety z nadwagą, im większe tym lepsze, w szczególności upodobał sobie rasy Manot, takie jak Cathary, Amaranie czy Cantrosianie,lecz według niego najlepsze z najlepszych ras to Selonianie oraz Nelvaanianie, do których to niezależnie od płci odczuwał pociąg.

W wolnym czasie trenował walkę wręcz i mieczem świetlnym, odpoczywał w gorących źródłach w siedzibie Laotai lub po prostu zajmował się kobietami.

Wyposażenie

Na wyposażenie Tautoga składała się przede wszystkim jego zbroja, wyposażona w miotacz ognia, system umożliwiający oddychanie w próżni i pod wodą, a także możliwość przemieniania palców w urządzenia podobne do strzykawek, celem leczenia innych Bactą lub innym preparatem.

Jako pojazdu, Tautog na ogół używał zmodyfikowanego A-Winga, w 1 ABY jednak ten uległ zniszczeniu, a Laotai udało zdobyć się nowy pojazd - TIE Interceptora którego to przemalowali na czerwono i wręczyli wodzowi, rozbił on go jednak przez przypadek.

W propagandzie

Wielki Wódz Tautog to przykład mężczyzny. Silny, twardy, nieugięty. Jego Pierwsza Dama to przykład żony. Wystarczy spojrzeć i już wiesz.

W propagandzie Laotańskiej Tautog był przedstawiany jako posiadający fikcyjną żonę, Seloniankę którą to ukochał sobie najbardziej. Była ona przedstawiana jako śnieżnobiała, oraz utuczona do takiego stopnia że wymagała ona repulsorowego krzesła do poruszania się. Ważyła 300 kilogramów, często była przedstawiana podczas leżenia, dosłownie "rozlewając" się na łóżku. Selonianka ta w propagandzie miała służyć jako przykład kobiety. Była przedstawiana jako większość czasu spędzająca na spaniu, pieszczotach i jedzeniu, z grupą ludzi która spełniała jej zachcianki takie jak masowanie jej wielkich, otłuszczonych stóp oraz brzucha, mycie futra oraz podawanie jej lekarstw a także jedzenia.