FANDOM

Era-nrEra-fo
Autorstwa MrDoc266
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje MrDoc266. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Thot Ren, później Thot Voidreaver - jeden z Rycerzy Ren odpowiedzialny za masakrę Jedi. Wśród jego osiągnięć znalazło się m.in. zabójstwo podczas owej masakry mistrza Jedi Iowatha.

Motyw muzyczny

Wygląd

Był to wysoki człowiek o krótkich, szpakowatych włosach z grubym siwym pasem pośrodku. Miał mocno żółte oczy, co było efektem silnego wystawienia się na Ciemną Stronę Mocy. Symptomem tego był również permanentnie niewyspany wyraz twarzy. Podczas masakry utracił prawe oko, w wyniku czego został mu wszczepiony implant. Dookoła niego widniało wiele blizn po oparzeniach z użyciem miecza świetlnego.

W trakcie jego śpiączki, w miejsce utraconych palców wszczepiono mu protezy (oszczędność?). Zapuścił również brodę, którą krótko po jej zauważeniu postanowił zachować.

W trakcie swojej podróży do Dzikiej Przestrzeni znacząco zmieniła się aparycja Thota. Uporczywe, conocne koszmary senne sprawiły, że jego twarz oraz całe ciało znacząco schudły, a oczy pociemniały. Również długotrwały brak kontaktu z wiecznie kuszącą go Ciemną Stroną zaowocował zmniejszeniem się zepsucia w jego organizmie. Była to jedyna dobra rzecz, która odbiła się na jego fizyczności. Do złych dołączyły za to ciężkie obrażenia zadane przez Shale: utrata całego prawego ramienia, wkrótce zastąpionego protezą, a także całkowita ślepota i nowe blizny na całym ciele.

Historia

Przeszłość

Nic nie wiadomo o dzieciństwie Thota ani o tym, w jaki sposób dostał się w Nieznane Regiony w szeregi Rycerzy, co jest tym bardziej zaskakujące, że najprawdopodobniej urodził się na Coruscant. Wiadomo jedynie, że od dziecka wykazywał silny potencjał Mocy, a zwłaszcza jej Ciemnej Strony. Nie został wzięty przez Bena Solo z Nieznanych Regionów do walki z Yuuzhan Vongami, gdyż młodego Jedi przeraziła jego siła czerpana z Ciemnej Strony. Uznał, że po wojnie Thot byłby zagrożeniem.

Masakra Jedi

Thot w 28 ABY – już jako Rycerz Ren – został wezwany przez Rycerza Dervina Annaxa na Coruscant. Tam dowiedział się o zdradzie Bena. Jako jeden z dziesięciu rycerzy wezwanych ze Snoke's Den brał czynny udział w zniszczeniu Zakonu Jedi Luke’a Skywalkera u boku szóstki ulubieńców Solo. Za cel obierał sobie przede wszystkim padawanów, których zabijanie i przy tym kontrataki ich mistrzów uważał za zabawne. Jego ofiarą omal nie padła Chissanka Ahasi, którą w ostatniej chwili ocalił od śmierci jej mistrz. Thot zabił zatem jego, a potem, zauważywszy, że jego niedoszła ofiara znikła, wrócił do niszczenia rycerza za rycerzem.

Pojedynek na Lehonie (początek 35 ABY)

W roku 35 ABY Rycerz Ren, wyczuwszy osobliwe zakłócenia Mocy, wyruszył na tropikalną planetę Lehon - kolebkę Nieskończonego Imperium Rakatan. Już na niej odkrył, że źródłem owych zakłóceń jest pragnąca zemsty Chissanka, której omal nie zabił podczas masakry. Rozwinął się pojedynek, w wyniku którego utracił palce w prawej ręce, swój miecz świetlny, trofeum w postaci miecza Miraluka oraz - prawdopodobnie - życie. Kiedy Jedi zrezygnowała z zakończenia jego żywota, Thot postanowił utrzeć dziewczynie nosa i rzucić się w przepaść.

"Zmartwychwstanie"

"::Patrol odnalazł Pana w stanie przypominającym śmierć kliniczną. Lub stan hibernacji. Miał Pan ciężkie obrażenia kośćca, niewielki krwotok wewnętrzny oraz utracone palce prawej dłoni.::"
— 2-1B

Uwaga: dalszy ciąg zawiera spoilery do opowieści "Szarość". Czytasz na własne ryzyko.

Lightsaber Thot

Odbudowany miecz Thota

Okazało się, że Thot nie zginął, ale zapadł w śpiączkę, prawdopodobnie żeby zmylić swoją przeciwniczkę, która mogłaby zeskoczyć i sprawdzić, czy na pewno nie żyje. Owa śpiączka trwała około miesiąca. W jej trakcie widział ciągle przewijające się wspomnienia z Masakry Jedi.

Niedługo po swojej "śmierci", ciało Thota zostało odnalezione przez Najwyższy Porządek i przetransportowane na niszczyciel gwiezdny Vindicator, gdzie wykryto minimalne funkcje życiowe. Przez blisko miesiąc podtrzymywany był przy życiu, a w międzyczasie zrekonstruowano jego dłoń.

Skonstruowawszy nowy miecz świetlny, do Thota przyszło połączenie z Kylo Renem. Ren wysłał go na gwiezdny niszczyciel Vanguard, na którego pokładzie miał znajdować się poszukiwany przez Snoke'a holokron Sithów. Mroczny Jedi nie miał wyboru - wyruszył na okręt-widmo w eskorcie szturmowców.

Vanguard

Vanguard okazał się być całkowicie odcięty od reszty galaktyki, dryfujący w pustce, nieodpowiadający na żadne wezwania. Jak później zobaczył Thot, efektem tego były eksperymenty nad odnalezionym holokronem, należącym onegdaj do Dartha Scabrousa - Mrocznego Lorda, który zyskał swoją niesławę dzięki własnoręcznie stworzonemu wirusowi, który przemieniał żywy organizm w zombie. W efekcie nieudolnych eksperymentów nad recepturą Scabrousa prawie cała załoga Vanguarda została zainfekowana i przemieniona w krwiożercze bestie. Przeżyła jedynie pojedyncza osoba: sierżant FN-3211.

Podczas gdy szturmowcy Thota zostali odesłani, by przeciążyć reaktor niszczyciela, tym samym nie pozwalając infekcji rozprzestrzenić się dalej, sam Thot udał się na poszukiwania ocalałego szturmowca. Razem z sierżantem, przebiwszy się przez hordy nieumarłych, udało im się odzyskać artefakt i uciec przed kolejnymi żywymi trupami. W porę zdołali przebiec na statek, którym Mroczny Jedi przybył na Vanguarda, a następnie w ostatniej chwili skoczyć w nadświetlną, by uniknąć zniszczenia.

Odzyskawszy zmysły po bolesnym starcie, Thot zapoznał się bliżej z FN-3211. Odkrywszy, iż w istocie ma przed sobą kobietę, a także opowiedziawszy jej, dlaczego zamierza zachować holokron dla siebie, dawny Ren polecił jej ustawić kurs na Wewnętrzne Rubieże, aby tam odnaleźć drogę z daleka od Najwyższego Porządku.

Takodana

Isis, gdyż tak nazywała się nowa przyjaciółka Thota, skierowała ich na idylliczną planetę Takodana, gdzie zatrzymali się w jej stolicy. Na miejscu Mroczny Jedi udał na rekonesans do tamtejszej kantyny - a także, by napełnić żołądek dobrym jedzeniem i alkoholem. Wówczas poznał niewielką użytkowniczkę Mocy, Maz Kanatę, która, dostrzegłszy jego wewnętrzny konflikt pomiędzy Jasną a Ciemną Stroną, zaoferowała jemu oraz Isis swoją pomoc w znalezieniu azylu z daleka od agentów Najwyższego Porządku.

Wkrótce do Thota dołączyła sierżant. Mężczyzna wyjaśnił jej sytuację i jeszcze tego samego wieczora udali się do swojego przewoźnika. Żadne z nich nie spodziewało się jednak, iż na życie Thota dybie Shale - egzekutorka na usługach Snoke'a i Kylo Rena, poszukująca Mrocznego Jedi za zdradę stanu. Udałoby jej się go pokonać, gdyby nie szybka reakcja Isis i pozbawienie Echani przytomności, by oboje mieli szansę uciec.

W trakcie swojej podróży Thot i Isis znacznie zbliżyli się do siebie, aż w końcu wyznali sobie uczucia i zostali kochankami. W nieokreślonym momencie ich drogi się rozeszły: on został informatorem wywiadu Nowej Republiki, zaś ona - członkiem firmy ochroniarskiej. Nie zakończyli jednak swojej znajomości i przy każdej możliwej okazji spotykali się ze sobą. Równolegle mężczyzna zdołał odnaleźć w sobie niewielką iskrę Jasnej Strony Mocy i pozwolił sobie wreszcie odnaleźć kruchą równowagę.

Tutaj kończą się spoilery.

Eadu

Uwaga: tutaj zaczynają się spoilery do opowieści Widmo Terroru. Jeżeli jeszcze jej nie przeczytałeś, czytasz podane poniżej informacje na własne ryzyko!

Dawny Rycerz Ren na swoją tymczasową kwaterę wybrał dawny, zrujnowany po dekadach nieużywania kompleks badawczy z czasów Imperium na burzowej, skalistej planecie Eadu. Tam też prowadził swoje osobiste śledztwo dotyczące licznych ataków terrorystycznych, które ostatnimi czasy wstrząsnęły galaktyką - dla kontrastu z zimną wojną Republiki z Najwyższym Porządkiem.

Poprzez osobiste działania w tej sprawie, a także tortury na złapanych nielicznych terrorystach, doszedł do wniosku, iż za zamachami stała organizacja nazywająca siebie "Dobroczyńcami", a potem - że jednym z ich informatorów miała być nieświadomie Mia Graves, kochanka nienawidzącej go Ahasi. Chcąc nie chcąc, połączyli siły, by odnaleźć i ukrócić dalsze działania Dobroczyńców, mające na celu zdestabilizować i tak już kruchą, odbudowującą się po zniszczeniu Hosnian Prime Republikę.

Dac

Poszukiwania Wiecznego Tronu

Osobowość

Niezależnie od swojej sytuacji, Thot pozostawał w przeszłości spokojny i nonszalancki. Prawie nigdy wpadał w gniew, a przynajmniej rzadko otwarcie ją okazywał. Po wybudzeniu się ze śpiączki stał się cichszy, bardziej zamyślony, jakby pozbawiony uczuć. Z powodu ciągłych retrospekcji z Masakry Jedi poczuł silny wstręt zarówno do Rycerzy Ren, jak i Najwyższego Porządku.

Nawet pomimo odcięcia się w dużej mierze od Ciemnej Strony Mocy, Thot miał silne tendencje do bycia brutalnym i zimnym. Uczucie to spotęgowało się, kiedy został ranny po pojedynku z Shale w Świątyni Jedi na Coruscant. Mając dość ograniczania się, wszedł na drogę pragmatyzmu, pozwalając, by w razie konieczności przepływała przez niego zarówno Ciemna, jak i Jasna Strona Mocy. Będąc jednak z natury kimś na kształt żywej gąbki na Mrok, zepsucie powoli zaczęło wkraczać weń na nowo.

Ciekawostki

  • ”Thot” to imię egipskiego boga księżyca i mądrości.
  • Jako jeden z niewielu rycerzy Ren przyjął imię Rena, nie będąc wielkim mistrzem Zakonu, jednak po swoim odejściu zaprzestał jego używania, zastąpiwszy go nazwiskiem Voidreaver, dzielonym nieoficjalnie z Isis.
  • Często medytował, wcześniej żeby być zawsze gotowym do działania, a później z powodu zaniedbywania odpoczynku; medytacja zastąpiła mu sen.