FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Szpilnogi - dziwne, tajemnicze istoty które żyją zawsze tam, gdzie wyjątkowo rozwinie się kult Ondai czy gdzie żyją Kardynałowie Ondai.

Biologia

Szpilnogi to bardzo wysokie stworzenia, do 3 czy 4 metrów, choć w zasadzie lwią część ich wysokości stanowią długie, ostro zakończone nogi przypominające odnóża pajęczaka, z czego przednie są zawsze dłuższe, co sprawia że proporcjami przypominają nieco miniaturowe, cieniste Ama Koror. Każde odnóże jest zakończone wieloma włoskami czuciowymi które są w nieustannym ruchu, i którymi też się żywią, albowiem same nie mają ust.

Wymiana gazowa przebiega przez wiele mikroskopijnych dziur na ciele, a sekcja zwłok wykazała że Szpilnogi posiadają płuca, żołądek, wątrobę, oraz kilka innych organów.

Nigdy nie zostały zaobserwowane narodziny Szpilnogu, więc nie wiadomo, jak i czy się rozmnażają.

Zachowanie

Szpilnogi to stworzenia wyjątkowo spokojne, a większość czasu spędzają stojąc w miejscu. Zdają się mieć naturalny pociąg do Manot, którym to przynoszą rozmaite przedmioty, i które to lubią badać swoimi odnóżami.