FANDOM

Era-oldEra-repEra-urEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

Autorstwa Chinrna
Jestem zaledwie posłańcami Boskiej wiadomości, zostałem pobłogosławiony przez braci w Wierze nowym ciałem. Choć zadajecie mi katusze, nic nie czuję i nigdy się nie ugnę.
— napisy na ścianie znalezione w celi więzienia Yuuzhan Vongów gdzie przetrzymywany był Superior

Superiorzy Życia - ciężka, specjalistyczna piechota Kardynałów Ondai stworzona w zamyśle jako małe, żywe czołgi, swoją mocą ustępując zaledwie Żołnierzom-Miasmom.

Historia

Superiorzy Życia to "najmłodszy" typ piechoty - powstali dopiero w czasach Starej Republiki, po stworzeniu Gwardii Obronnej, Rycerzy Ondai i Oddanych Niszczycieli.

Superiorzy powstali, kiedy okazało się że standardowa piechota może być niezdatna do prowadzenia cięższych operacji których ze względu na potrzebę precyzji nie mogły wykonywać czołgi i inne pojazdy bojowe.

Na początku okazali się porażką - bezmyślni Kardynalscy naukowcy zapomnieli bowiem o stworzeniu metody ich kontrolowania, toteż pierwsza partia Superiorów w napadzie szału zniszczyła Kardynalskie laboratorium na Klatooine gdzie to powstali.

Stalker blue

Rysunek twarzy Superiora Życia po zdjęciu zbroi wykonany przez anonimowego żołnierza Republiki.

Opis

Tworzeni w sercu Kardynalskiego kultu - na planecie Aburia Garaeidae - Superiorzy Życia to u podstaw zakute w ciężką zbroję cyborgi.

Każdy Superior powstaje w zasadzie zaledwie z dwóch elementów - człowieka oraz zbroi. Człowiek ten jest modyfikowany genetycznie aby zwiększyć jego sił fizyczną, a następnie jest umieszczany w zbroi.

Człowieka który zgłasza się na pozostanie Superiorem poddaje się bolesnemu procesowi przetwarzania go w takowego - na początku modyfikuje się jego układ kostny enzymami które zwiększają jego twardość i grubość aby dosłownie nie załamał się pod ciężarem zbroi.

Później, zbroja jest instalowana, a płuca integrowane z urządzeniem w niej zamontowanym o nazwie Wentylus. Wentylus pozwala Superiorom na oddychanie w próżni dzięki zachowywaniu w sobie dużych rezerw powietrza.

W wyniku wydalania przez zbroję chemikaliów, skóra Superiorów staje się po dłuższym czasie pomarszczona, sucha i brązowieje, a włosy siwieją i odpadają. Proces ten jest bezbolesny, chociaż powoduje trwałe uszkodzenia ciała.
Vorti-Cell

Superior powstający na Aburia Garaeidae.

Specyfikacje Bojowe

Jestem bezużyteczny...zawiodłem...ale wy chyba też...
— anonimowy Superior przed detonacją która zabiła kilkanaście Yuuzhan Vongów

Superiorzy sami w sobie, nawet pozbawieni jakiejkolwiek zbroi stanowili zagrożenie, dosłownie rozrywając swoich oponentów na kawałki po dostaniu się wystarczająco blisko, jednakże na ogół do walki wysyłano ich z ciężkimi, trzylufowymi blasterami których jakikolwiek inny człowiek nie mógłby unieść, wypuszczającymi silne, długie wiązki które są na tyle silne, iż potrafiły poważnie uszkodzić pancerze mniejszych pojazdów.

Superiorzy, celem utrzymywania nad nimi kontroli, są indoktrynowani w stronę Kardynalskiego fundamentalizmu i fanatyzmu, rzucając się w wir walki z zapewnieniem że kiedy tylko zginą - co dzieje się dość rzadko przez ich niesamowitą wytrzymałość - znajdą się w raju. Sprawia to iż Superiorzy są wyjątkowo chętni do walki, i z niesamowitą zawiścią likwidują wrogów.

Co gorsza, zabranie ich jako więźniów bojowych lub zmuszenie do poddania się nie kończy walki - zindoktrynowani Superiorzy wierzą iż poddanie się wrogom Ondai jest obrzydliwe i stanowi abominację przed ich Bóstwem, toteż aktywują umieszczony w swojej zbroi termalny detonator, niszcząc siebie, i przy okazji także kogokolwiek w pobliżu.