FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-old
Era-ćómverse-dark

Strefa Shu - określenie na trzy firmy transportowo-importowe - Shu Mangani, Shu Majapa i Shu Kualsiwa które kontrolowały dużą część Selońskiej ekonomii na archipelagu Kaonagahama.

Historia

Strefę Shu założono w czasach Starej Republiki. W 1025 BBY Liga Kaonagahamska planowała doprowadzić do osłabienia jej. W szczególności narazili się oni Lidze, kiedy okazało się że jeden z wysokopostawionych jej członków był Kardynałem Ondai, co podał jako powód swoich wielu przemówień na temat wyższości Selonian nad ludźmi na planecie.
Farcryconceptart4

Lądowisko Shu zniszczone w zamachu.

Członkowie Ligi otwarcie nazywali to rasizmem i namawiali do zaskarżenia całej Ligi Shu do Republiki.

W pewnym momencie udało im się dokonać układu z Kurlao'rso którzy w zamian za sowite wynagrodzenie mieliby pomóc w pogarszaniu wizerunku Strefy Shu wśród Selonian, zmuszając ją do skłaniania się w stronę ludzkiej mniejszości.

W końcu doszło do Wojny o Archipelag. Strefa Shu wydała na obronę oraz ataki na swoich przeciwników niemal całe fundusze, a sama bitwa nad rzeką Ren w której to Shu doprowadziło do śmierci wielu cywili wystaczająco zmniejszyła ich szacunek wśród lokalnej ludności, aby popadli oni w ruinę i ogłosili upadłość zaledwie rok po zakończeniu wojny.

Wojskowość

Strefa Shu posiadała dość duże ilości ochrony, uzbrojonej m.in. w blastery, lekkie czołgi, pojazdy i inne bronie, w tym bomby i działa.