FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Straż Lakator - jedne z najbardziej tajemniczych sztucznie stworzonych istot jakie znała Galaktyka, przez wiele osób porównywane do Sithspawnów czy Szpilnogów.

Historia

O Straży Lakator wiadomo niewiele - jedynie to że powstały około pięćset lat przez Bitwą o Yavin i że stworzył je Korpus Cordexium Kardynałów Ondai aby chronić najbardziej ważne świątynie do których to obrony nawet Rahai uznawane do tej pory za elitę mięsa armatniego Kardynałów nie byli wystarczająco dobrzy.

Biologia

Strażnicy to stworzenia które ciężko w jakikolwiek sposób sklasyfikować. Przypominają kłęby czarnego dymu unoszącego się w powietrzu, wydzielającego zapach popiołu, jednakże twierdzi się że w stanie uśpienia pozostają niewidoczni dla gołego oka.

Dotykając powierzchni czegokolwiek dym pozostawia kleistą, czarną maź podobną w konsystencji i wyglądzie do smoły. "Dotyk" Strażnika jest wyjątkowo niebezpieczny, zawiera bowiem rozmaite toksyny które na ogół likwidują większość humanoidów momentalnie.

Wewnątrz owego obłoku w jakiś sposób umieszczana była przez naukowców Korpusu Cordexium inteligencja, która sprawiała iż stworzenia mogły rozumieć podstawowe polecenia.

Kiedy zostają zabite lub umierają naturalnie, zmieniają się w czarny płyn który szybko wysycha.

Zachowanie

Stworzenia te w pościgu za ofiarą osiągają prędkości do 412 km/H.
Black-Smoke-Monster-006

Strażnik Lakator na Cantros 7.

Strażnicy posiadają naturalny światłowstręt, toteż dają się odpędzić za pomocą światła i wysokiej temperatury, standardowa pochodnia jest w stanie trzymać ich na bezpieczny dystans, lecz w wypadku napotkania Strażnika należy pamiętać aby utrzymać kontakt wzrokowy ze stworzeniem tak długo jak to tylko możliwe przed ucieczką. Jeżeli jest to możliwe należy za sobą zamknąć wszystkie drzwi, włazy lub jakiekolwiek inne bariery tego typu - istnieje powiedzenie mówiące że Strażnik jeżeli będzie chciał, będzie ścigał cię przez cały Wszechświat, ale ma jedną wadę: nie potrafi otwierać drzwi.

Według wielu osób Strażnicy są posłuszni tylko i wyłącznie samemu Ondai łącząc się z nim poprzez więzy Mocy. Nikt w Galaktyce nie widział ich od dziesiątek lat, a samo ich istnienie uważane jest przez laików za pół-prawdę.

Są też używani do tworzenia elitarnych jednostek Korpusu Cordexium - Żołnierzy-Miasm.