FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacyEra-unk
Era-fairverse-lightEra-jerzverse-dark

Splum I to księżyc planety Splum w Obszarze Ekspansji porośnięty w większości lasem deszczowym przynależący (tak samo jak planeta, którą okrąża) do Drugiego Imperium.

Historia

Księżyc odkryto około 22000 BBY wraz z planetą Splum oraz drugim z księżyców. Powodem tak szybkiego odkrycia był fakt, że system Splum leżał w samym środku części Obszaru Ekspansji należącej do tzw. Klina, który był częścią galaktyki odkrytą najszybciej. W przeciwieństwie do planety, którą okrążał, nie został on wtedy skolonizowany. Pierwszą kolonię na Splum I datuje się na rok 5954 BBY, pół wieku po rozpoczęciu wydobycia surowców. Była to stacja badawcza Uniwersytetu Coruscańskiego, która miała badać występujące na planecie rośliny. Po dwóch latach badań odkryto tam roślinę, z której można było pozyskiwać substancję leczącą pewną chorobę, co spowodowało założenie przez kilkuset rolników z pobliskiego układu kolonii w tym samym roku. W roku 107 ABY stacjonował tam garnizon złożony z brygady szturmowców, a także korpusu Sił Sektorowych.