FANDOM

Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacyEra-niEra-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Autorstwa Smokescreena4
Southriver zwane też Towarszyszem Dorn - galaktyka orbitująca wokół Skyriver, od której granicy jej jądro oddalone jest o około 175 000 lat świetlnych. Miała ona średnicę około 40 000 lat świetlnych. Była według rakatańskiej numeracji czwartą galaktyką orbitującą Skyriver po Rishi Maze (Towarzyszu Aurek), Firefist (Towarzyszu Besh) i galaktyce Yuuzhan Vongów (Towarzyszu Cresh), zbadano ją w 343 ABY. Tutejsza cywilizacja jest nieco zacofana w stosunku do Skyriver. Do Southriver prowadzi droga nadprzestrzenna - Szlak Koreliański.

Historia

Czasy przed Carvalanami

W budowie

Dominacja Królestwa Carvalańskiego

W galaktyce pojawiła się nowa siła - Królestwo Carvalańskie. Szybko podbiło ono tereny nieopodal Carvalii. Za moment, w którym Carvalanie stali się jedną z największych potęg w galaktyce uważa się zniszczenie Państwa Gangalskiego. Niedługo potem nastąpiło podpisanie rozejmu z Dominium Staaro, Królestwem Lekoturii i Federacją Seulonu, na mocy którego żadne z tych państw nie mogło zajmować nowych terytoriów.

Pojawienie się kolonizatorów

SOUTHRIVER3

Mapa Southriver w 360 ABY

W 343 ABY do Southriver przez Szlak Koleriański przylecieli kolonizatorzy, głównie z Sojuszu Południowych Systemów i Nowego Imperium. Najeźdźcy mieli przewagę w postaci lepszej technologii. Mimo to dzięki lepszej znajomości galaktyki i przewadze liczebnej udało się utrzymać sporą część terytoriów. Na dawnych terytoriach Carvalańczyków powstała Republika Southriverańska oraz kolonie. Część zdobytych terenów uzyskała Republika Tarixowska.

Państwa

Ciekawostki