Ten artykuł dotyczy ery przedrepublikańskiejTen artykuł dotyczy ery Starej RepublikiTen artykuł dotyczy ery Republiki GalaktycznejTen artykuł dotyczy ery upadku RepublikiTen artykuł dotyczy ery ImperiumTen artykuł dotyczy ery Nowej RepublikiTen artykuł dotyczy ery Najwyższego PorządkuTen artykuł dotyczy ery DziedzictwaTen artykuł dotyczy ery Nowego ImperiumTen artykuł dotyczy ery SojuszyTen artykuł dotyczy ery kolonialnejTen artykuł dotyczy ery galaktycznej rewolucji technologicznej
Przeglądasz wariant tego artykułu w Canonverse

Autorstwa Smokescreena4

Southriver zwane też Towarszyszem Dorn - galaktyka orbitująca wokół Skyriver, od której granicy jej jądro oddalone jest o około 175 000 lat świetlnych. Miała ona średnicę około 40 000 lat świetlnych. Była według rakatańskiej numeracji czwartą galaktyką orbitującą Skyriver po Rishi Maze (Towarzyszu Aurek), Firefist (Towarzyszu Besh) i galaktyce Yuuzhan Vongów (Towarzyszu Cresh), zbadano ją w 343 ABY. Tutejsza cywilizacja jest nieco zacofana w stosunku do Skyriver. Do Southriver prowadzi droga nadprzestrzenna - Szlak Koreliański.

Historia

Czasy przed Carvalanami

W budowie

Dominacja Królestwa Carvalańskiego

W galaktyce pojawiła się nowa siła - Królestwo Carvalańskie. Szybko podbiło ono tereny nieopodal Carvalii. Za moment, w którym Carvalanie stali się jedną z największych potęg w galaktyce uważa się zniszczenie Państwa Gangalskiego. Niedługo potem nastąpiło podpisanie rozejmu z Dominium Staaro, Królestwem Lekoturii i Federacją Seulonu, na mocy którego żadne z tych państw nie mogło zajmować nowych terytoriów.

Pojawienie się kolonizatorów

Mapa Southriver w 360 ABY

W 343 ABY do Southriver przez Szlak Koleriański przylecieli kolonizatorzy, głównie z Sojuszu Południowych Systemów i Nowego Imperium. Najeźdźcy mieli przewagę w postaci lepszej technologii. Mimo to dzięki lepszej znajomości galaktyki i przewadze liczebnej udało się utrzymać sporą część terytoriów. Na dawnych terytoriach Carvalańczyków powstała Republika Southriverańska oraz kolonie. Część zdobytych terenów uzyskała Republika Tarixowska.

Państwa

Ciekawostki