FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Selvaanie - wyjątkowo rzadkie i specyficzne hybrydy Manot, do których stworzenia potrzeba DNA białego Selonianina i Cathara. Ich nazwa pochodzi od od słów "Selonia" i "Vaanjir", co w języku Catharów oznacza "wrażliwy".

Biologia

Ich ciała przypominają te Selonian, jednak ich futra są poprzecinane pasami występującymi u Catharów, posiadają także występujące u nich wibrysy i charakterystyczny kształt nosa. Mają duże uszy oraz oczy jak Cathary.

Ze względu na to iż są hybrydami są bardziej wrażliwe na rozmaite choroby, doprowadzając czasami u samic do takiego osłabienia układu immunologicznego że jakakolwiek rana może skończyć się zakażeniem.

Krzyżowanie się spowodowało też iż niektórzy Selvaanie byli znacznie mniej inteligentni niż Cathary czy Selonianie, zatrzymując się na poziomie inteligencji przeciętnego sześcioletniego przedstawiciela danego gatunku.

Spowodowało to że kontrowersyjnie Selvaan sympatycy Manot zaczęli uważać za dobre "zwierzęta domowe". Beldorion rozważał zakup Selvaanki jako zwierzęcia domowego.

Są oficjalnie pod ochroną Kardynałów Ondai.

Występowanie

"Dzikie" kolonie Selvaanian żyją w jaskiniach na plażach Selonii na kilku wyspach, są dość rzadkim gatunkiem.