FANDOM

Autorstwa Nihilicenta
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-niEra-osEra-sojEra-rev

Savielianie, nazywani taksonomicznie Felidae silvestris sapiens — rasa kotowatych ssaków pochodząca z Narvvy, według imperialnej klasyfikacji gatunków sapienty rzędu 2. Pochodzą z planety Mailiv znajdującej się w północno-zachodniej Narvvie.

Biologia

Savelianie to kotowate, owłosione ssaki niższe od ludzi. Mogą poruszać się zarówno na dwóch jak i na czterech kończynach. Posiadają oni po pięć palców u przednich kończyn i po cztery w tylnych łapach, w każdej z łap posiadają wiele ostrych, zakrzywionych pazurów które są bardzo przydatne w walce, a także w wspinaczce.

Savelianie mają okrągłe głowy, duże oczy przystosowane do widzenia w niskim natężeniu światła, spiczaste uszy. Posiadają bardzo dobry słuch, wzrok, dotyk oraz węch (około czterokrotnie silniejszy od Ludzkiego). Nad górną wargą znajdują się włosy czuciowe tzw. wąsy, znajdują się one także nad oczami i na policzkach oraz po wewnętrznej stronie przednich łap, przedstawiciele gatunku mają zazwyczaj po 28 zębów, jednak zdarzają się rzadkie przypadki Savelian z 29, a nawet 30 zębami.