FANDOM

Autorstwa Davrena
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Davren. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Era-foEra-nr

Sar Gastur był Jedi, w wieku 6 lat odkryto u niego wrażliwość na moc. Z tego powodu rozpoczął szkolenie u znajomej rodziny Gastura, Stixx Maruss. Po zakończeniu szkolenia, zamieszkał na Mandalorze obok rodziny Maserius. Złamał też kodeks Jedi, biorąc ślub i posiadając dziecko. W 44 ABY adoptował osieroconego Sina Maseriusa, którego wcześniej uratował przed śmiercią z rąk własnego ojca. Sin później poślubił jego córkę. Sar zmarł w wieku 70 lat z przyczyn naturalnych.

Biografia

Wczesne życie(10 BBY-0 BBY)

Sar urodził się w biednej rodzinie. Matka musiała się nim opiekować, a ojciec, dawny rycerz Jedi, używał fałszywego imienia i nazwiska w pracy, którą było sprzedawanie owoców na targu na Naboo, ale zarabiał grosze. Sar w wieku 6 lat przypadkowo odepchnął pewne zwierzę, które chciało zabić Sara. Jako, że ojciec Sara został rok wcześniej zamordowany przez Dartha Vadera[1], nie mógł być przez niego szkolony. Za szkolenie Sara wzięła się jego sąsiadka i przyjaciółka jego ojca, Stixx Maruss. Po zakończeniu szkolenia, Sar i Stixx opuścili Naboo i dołączyli do Rebelii.

Walka z Darthem Vaderem i śmierć mistrzyni(1 ABY)

Jesteś taki sam jak ojciec. Łączy was głupota i słabość. Ale ty możesz być od niego potężniejszy, jak uwolnisz swoją największą broń. Chęć zemsty.
— Darth Vader to Sara.
Będąc na pewnej planecie, Sar zauważył myśliwiec TIE Advanced. Stixx domyśliła się, kto się zbliża, i nakazała ucieczkę. Ucieczka im nie pomogła. Znalazł ich pilot tego myśliwca, a był nim sam Darth Vader, z włączonym mieczem świetlnym. O ile mistrzyni kazała młodemu padawanowi nie zbliżać się do Lorda Sith, ten się nie posłuchał i zaatakował Vadera. Po paru uderzeniach i krótkim dialogu, Vader odciął młodemu Sarowi rękę. Stixx, nie chcąc dopuścić do większej krzywdy młodego Gastura, kazała mu się ewakuować na ich statek i odlecieć. Pomimo
Vader-Anya

Stixx vs Vader

początkowego sprzeciwu, Sar uciekł na statek, odlatując bez Stixx. Ta została zabita przez Vadera, który postanowił nie szukać młodego Jedi[2].

Przypisy

  1. Matka i Sar mieli jednak co jeść, dzięki pomocy Stixx Maruss
  2. Z powodu, że nie wiedział, gdzie Sar odleciał