FANDOM

Era-nrEra-ni
Autorstwa SuperSzyma
Era-canonverse-dark

Grafika 2
Ten artykuł należy poszerzyć o dokładniejszą historię.

Saleranie, właściwie Sølera — rozumny gatunek zamieszkujący sektor Saler.

Cechy zewnętrzne

Saleranie mieli kremowy kolor skóry. Jako istoty żyjące w środowisku wodnym nie były obrośnięte włosami. Charakteryzowały się wyrastającymi z głowy mackami, które służyły im jako narząd słuchu. Wydzielały też feromony w zależności od uczuć pogłębiające radość, smutek czy zwiększające libido i były w stanie je odczuwać. Saleranie prowadzili wymianę gazową w wodzie przez skórę, przepuszczającą jedynie gazy. Usta służyły im do oddychania na lądzie i wydawania dźwięków. Ich oczy były przystosowane do wodnego środowiska.

Saleranie mieli bardzo wydajne płuca, dzięki czemu zachowywali większość wchłoniętego tlenu, przez co nie musieli się wynurzać z wody. Ich gruczoły potowe nie były aktywne na lądzie, by nie tracić wody.

Historia

Powstanie

Dawno temu ludzie z planety Terra postanowili stworzyć człowieka, który mógłby mieszkać w środowisku wodnym. W tym celu zmodyfikowano ludzką skórę i płuca, a także dodano macki. Ludzie wysłali kilkuset "wodnych ludzi" stworzonych w ten sposób w północno-zachodni region Anomalii, w którym znajdowało się wiele planet zalanych wodą. Tam nowy gatunek się rozmnożył. Po tysiącach lat Saleranie zyskali wyjątkowe przymioty, takie jak czarne oczy, którymi można widzieć w wodzie i zwiększenie macek. Język Saleran, Letrøndeshlag, również dostosował się do wodnego środowiska, jednak dało się nim posługiwać także na lądzie, w przeciwieństwie do np. Nautolańskiego.

Życie w Anomalii

Nowy gatunek opracował technologię ułatwiającą życie w wodzie. Niektórzy Saleranie zaczęli też wychodzić na ląd i budować na wyspach osady. Po jakimś czasie na ich planetę, Søler, dolecieli ludzie. Sølera zaczęli wtedy produkować statki o napędzie grawitacyjnym i zaludniać inne planety.

Cesarstwo Saler

Po skolonizowaniu wielu planet Saleranie utworzyli własne państwo — Cesarstwo Saler. Zrzeszało ono wszystkie kolonie Saleran i opierało się na monarchii elekcyjnej i monarchii konstytucyjnej. Cesarstwo Saler nie prowadziło żadnych wojen, a zrzeszeni w nim Saleranie prowadzili spokojne i dostatnie życie. Ustanowiono też szlaki łączące Saler Prime z Terrą i Charybdis Prime.

Nowe Imperium

W 14 ABY do Anomalii zawitało Nowe Imperium. Saleranie, niechętni walkom i oczarowani technologią Imperium, uznali jego władzę, pod warunkiem, że Cesarstwo Saler zachowa autonomię i własną kulturę. Wielu Saleran przemigrowało wtedy poza Anomalię, np. na planetę Giae. Rozpowszechniali oni na tych planetach salerańską kulturę i otwierali się na kulturę Imperium. W 35 ABY, gdy zawarto pokój z Nową Republiką, Saleranie utworzyli również republikańskie gubernatorstwo na Saler Prime.

Technologia

Statki wodne

Saleranie, by łatwiej i szybciej przemieszczać się w wodzie, opracowali statki, korzystając z elektryczności, z której korzystania pierwotnie nauczyli ich ludzie świeżo po wprowadzeniu genetycznych modyfikacji. Ich pojazdy rozładowywały się jednak dość szybko, więc Sølera zaczęli się zastanawiać nad innym sposobem zasilania swoich pojazdów. Opracowali technologię, dzięki której statki czerpały energię z prądów wodnych. Pojazdy posiadały akumulator, który zasilał pojazd. Ten akumulator można było ładować na lądzie do startu pojazdu, a w czasie trasy ładował się energią z prądów wodnych.

Statki kosmiczne

Gdy ludzie przybyli na Saler Prime, przekazali Sølera kilka statków kosmicznych z napędem grawitacyjnym poprzez impellery. Saleranie wkrótce zaczęli sami wytwarzać takie statki, zachowując impellery, dostosowując jednak wygląd reszty statku do własnej kultury, przez co ich statki kosmiczne często przypominały smoki i rybki.