FANDOM

Autorstwa Nihilicenta
Era-legacy

Victeria Aeterna
— Dewiza państwa.

Rzesza Victeriańska, właściwie Rzesza Narodu Victeriańskiego nazywana w Victeriańskim Victeriae Rike National' lub Victeriae Rike — państwo położone w północno-zachodniej Narvvie. Składa się ono z około tysiąca kantonów których granice wzorowane są na hrabstwach i arcyksięstwach starego Imperium. Jej pierwszym prezydentem został Flynn Gaelher, przedstawiciel konserwatywnej partii Partee Republikanum o'Victeriae. Jej armia była największą w Narvvie, mogącą spokojnie konkurować z Konstantynium lub armią Republiki Południonarvvijskiej. Militarna potęga Victerii wywodzi się z faktu iż w momencie powstania państwa, ów przejęło całą armię wszystkich podległych jej arcyksięstw i hrabstw, potęga armii Victerii liczona jest na milion żołnierzy. Członek kilkunastu porozumień międzypaństwowych w tym, Porozumienie Zachodnionarvvijskiego, oraz Vicmontu.

Etymologia

Według jednej teorii nazwa Victerii pochodzi od Victeriańskiego słowa Victeoria — oznaczającego zwycięstwo, nazwa ta implikuje że państwo Victeriańskie będzie zawsze zwycięskie. Druga, bardziej popularna teoria głosi iż nazwa Rzeszy pochodzi od władczyni małego księstewka zlokalizowanego wokół systemu PhaymouthVicterii I.

Siły Zbrojne

Siły Zbrojne Victerii – siły i środki wydzielone przez Rzeszę do zabezpieczenia jej interesów i prowadzenia walki. Siły zbrojne są podstawowym elementem systemu obronnego państwa, przeznaczonym do skutecznej realizacji polityki obronnej oraz ofensywnej. Jej akcje są podzielone na kilka obszarów:

  • Pogranicze
  • Okręg zewnętrzny
  • Okręg wewnętrzny

Armia

Victerian troops

Ubiór liniowego żołnierza armii zewnętrznej Rzeszy.

Armia Victerii dzieli się na kilka pododziałów:

  • Armia wewnętrzna Rzeszy Victeriańskiej — armia ta zajmuje się prowadzeniem akcji anty-terrorystycznych, usuwaniem niebezpiecznych materiałów pochodzenia wojskowego, akcjach poszukiwawczych oraz tłumieniem wszelkiego rodzaju rebelii na terytorium Rzeszy.
  • Armia zewnętrzna Rzeszy Victeriańskiej — zajmuje się walką poza granicami kraju. Wśród jej kompetencji można wymienić:
    • Przejmowanie oraz okupacja terytoriów.
    • Prowadzenie akcji ofensywno-defensywnych w razie wojny.
    • Interwencje w państwach posiadających militaristyczne zamiary (tzw. ataki prewencyjne).
  • Marines — elitarna jednostka armii zewnętrzne. Jej powstanie zostało zainicjowane przez generała Olivera O'Blacktare'a przeto są często nazywane dziećmi Blacktare'a. Uczestniczą oni w wielu operacjach specjalnych mających na celu np. zajęcie silnie ufortyfikowanej planety. Po raz pierwszy użyte w czasie III Wojnie Narvvańskiej
  • Storm'tiar — oddziały powoływane wśród mniejszości Victeriańskiej w okupowanych oraz sprzymierzonych państwach, ich zadaniem jest głównie partyzantka oraz działania dywersyjne.
  • Siły ochrony pogranicza — mają one tylko jedne zadanie jakim jest obrona granic Victerii przed przemytnikami oraz najazdami flot innych państw, mocno kooperująca z armią zewnętrzną.
  • Defente Voluntre Forcee — jest to organizacja która jest niejako rezerwą dla reszty, jej członkowie w razie wojny mają być wcieleni do odpowiednich armii.

Flota

Flota przeznaczona jest do obrony interesów państwa na obszarach kosmicznych kontrolowanych przez Victerię. Jej akcje są podobnie do akcji armii podzielone na kilka oddziałów:

  • Pogranicze
  • Okręg zewnętrzny
  • Okręg wewnetrzny

  • Flota dzieli się na kilka pododziałów:
  • Flota wewnętrzna Rzeszy Victeriańskiej — armia ta zajmuje się prowadzeniem akcji anty-terrorystycznych, usuwaniem niebezpiecznych materiałów pochodzenia wojskowego, akcjach poszukiwawczych oraz tłumieniem wszelkiego rodzaju rebelii na terytorium Rzeszy.
  • Flota zewnętrzna Rzeszy Victeriańskiej — zajmuje się walką poza granicami kraju. Wśród jej kompetencji można wymienić: