FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacyEra-unk
Era-jerzverse-dark

Rinn to planeta leżąca na Zewnętrznych Rubieżach, w sektorze Baxel. Znana jest głównie z tego, że była miejscem urodzenia późniejszego Imperatora Galaktycznego Jackana Froota w roku 17 ABY, oraz ze swojego położenia na granicy Republiki i Imperium wyznaczonej przez traktat koreliański w 61 ABY.

Historia

Pierwszymi osobami, które dotarły na planetę, byli republikańcy kolonizatorzy w roku 5333 BBY. Na podstawie ich raportów wydział kolonizacji w Senacie Starej Republiki uznał ją za nadającą się do osiedlenia i w roku 5331 BBY powstała tam pierwsza kolonia rolnicza zamieszkała na początku przez zaledwie trzysta osób. Przez następne kilkaset lat przybyła tam większa ilość ludzi, a w roku 4500 BBY populacja Rinn liczyła już 300000 obywateli. Podczas wielkiej wojny galaktycznej Imperium Sithów zaatakowało ją w 3660 BBY i przejęło, ale siedem lat później Republika ją odbiła. Przez następne tysiące lat nie toczyły się tam żadne walki - nawet wojny klonów ją ominęły. W roku 17 ABY urodził się tam późniejszy Imperator Jackan Froot, a 20 lat później planeta dołączyła do Drugiego Imperium. Traktat koreliański umieścił planetę na samej granicy Republiki i Imperium, przez co planeta stała się neutralna. Społeczność planety domagała się przesunięcia granicy za układ Rinn i umieszczenie go w Imperium, jednak była temu przeciwna Republika.