Autorstwa Kompkompa
Ten artykuł dotyczy ery przedrepublikańskiejTen artykuł dotyczy ery Starej RepublikiTen artykuł dotyczy ery Republiki GalaktycznejTen artykuł dotyczy ery upadku RepublikiTen artykuł dotyczy ery ImperiumTen artykuł dotyczy ery Nowej RepublikiTen artykuł dotyczy ery Najwyższego PorządkuTen artykuł dotyczy ery DziedzictwaTen artykuł dotyczy ery poimperialnej
Przeglądasz wariant tego artykułu w Jerzverse

Rinn to planeta leżąca na Zewnętrznych Rubieżach, w sektorze Baxel. Znana jest głównie z tego, że była miejscem urodzenia późniejszego Imperatora Galaktycznego Jackana Froota w roku 17 ABY, oraz ze swojego położenia na granicy Republiki i Imperium wyznaczonej przez traktat koreliański w 61 ABY.

Historia

Pierwszymi osobami, które dotarły na planetę, byli republikańcy kolonizatorzy w roku 5333 BBY. Na podstawie ich raportów wydział kolonizacji w Senacie Starej Republiki uznał ją za nadającą się do osiedlenia i w roku 5331 BBY powstała tam pierwsza kolonia rolnicza zamieszkała na początku przez zaledwie trzysta osób. Przez następne kilkaset lat przybyła tam większa ilość ludzi, a w roku 4500 BBY populacja Rinn liczyła już 300000 obywateli. Podczas wielkiej wojny galaktycznej Imperium Sithów zaatakowało ją w 3660 BBY i przejęło, ale siedem lat później Republika ją odbiła. Przez następne tysiące lat nie toczyły się tam żadne walki - nawet wojny klonów ją ominęły. W roku 17 ABY urodził się tam późniejszy Imperator Jackan Froot, a 20 lat później planeta dołączyła do Drugiego Imperium. Traktat koreliański umieścił planetę na samej granicy Republiki i Imperium, przez co planeta stała się neutralna. Społeczność planety domagała się przesunięcia granicy za układ Rinn i umieszczenie go w Imperium, jednak była temu przeciwna Republika.