FANDOM

Era-urEra-imp
Era-ćómverse-dark

Autorstwa Chinrna
Moje siostry są najlepsze, bo jedna leczy zwierzaczki, a druga łapie bandytów i fajnie się od niej odbijać bo jest miękka, taka siostra poduszka.

Reni Manutra (ur. 19 BBY, zm. 20 ABY) - chora psychicznie pierwsza córka Elditha i Viskadii Manutry, siostra Iviski Manutry i Jalati Manutry.

Historia

Reni Manutra urodziła się na 19 lat przed Bitwą o Yavin na Corelli, jako pierwsza córka Elditha i Viskadii Manutry. W wyniku komplikacji podczas pierwszej ciąży Catharki okazało się najgorsze - Reni urodziła się z poważnym upośledzoniem psychicznym. Okazało się to wielkim ciosem dla dwójki rodziców - zarówno to, jak i to iż nie jest synem, Eldith pragnął bowiem utrzymać nadal swoje nazwisko i krew na wiele pokoleń, a posiadanie córki znacznie to utrudniało.

Rok po jej narodzinach jej rodzice wybrali się na stację nieopodal małej lodowej planety, gdzie to Viskadii urodziła drugą córkę - Iviskę, którą to z nieznanych powodów porzucili po urodzeniu na powierzchni planety aby wrócić do Reni. Dwa lata później później urodziła się trzecia córka Viskadii - Jalati, a Eldith porzucił plany posiadania syna.

W wieku sześciu lat Reni zatrzymała się mentalnie w rozwoju, co sklasyfikowało jej upośledzenie jako niepełnosprawność intelektualną w stopniu znacznym. Obaj rodzice obwiniali się o chorobę córki i w domu dochodziło przez to do wielu kłótni i problemów.

Jalati, trzecia córka rodziny pomagała w opiece nad swoją "starszą siostrą". Eldith zdecydował się nad zamknięciem Reni w ich rodzinnej hacjendzie na Corelli, aby nie przynosiła mu wstydu w oczach ludzi, w przeciwieństwie do jego innych córek - Iviski która została już znana jako kapitan Imperium Galaktycznego i z którą to odnowił kontakty zerwane przez porzucenie, oraz Jalati która stała się wybitnym biologiem studiującym na Selonii.

Zmarła w 20 ABY kiedy to z powodu kłótni rodziców dostała ataku szału przez który uderzała głową w ścianę tak długo, aż zmarła z powodu wstrząśnienia mózgu. Jej pogrzeb - na życzenie matki - odbył się aż na ESR-E-22312, i uczestniczyli w nim żyjący członkowie rodziny, a jej ciało zostało wystrzelone w kapsule w gwiazdę ze stacji.

Charakterystyka

Reni cierpiała na niepełnosprawność intelektualna w stopniu znacznym często miewała wahania nastrojów. Posiadała trudności z mówieniem, często powtarzając głoski, nie potrafiła także czytać ani pisać, potrafiła natomiast rysować. Pomimo tego przez większość czasu była szczęśliwa i w dobrym humorze, lubiła się śmiać, zadawać pytania, i przeglądać przedmioty rodzinne oraz grzebiąc wszędzie w domu.

W późniejszym okresie izolacji większość czasu spędzała w domu, często kotłując się w łóżku dla zabawy albo bawiąc się sama w swoim pokoju.

O ile Reni i Jalati widywały się niemalże codziennie, z Iviską widziała się tylko kilka razy przed śmiercią. Iviska uwielbiała swoją najstarszą siostrę, i kiedy się z nią spotykała często się razem bawiły, problemem było to iż Reni lubiła bić Iviskę w brzuch żeby odbijały się jej ręce co też ją bawiło.

Ciekawostki

  • Zachowanie Reni jest bazowane do pewnego stopnia na autystycznym mężczyźnie Dawidzie z Sprawy Dla Reportera.