FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Rahai - rasa dwunożnych, rozumnych opancerzonych ssaków z rodziny Kanoosterobiontów pochodząca z Nieznanych Regionów.

Pomimo tego iż 90,8% rasy podległe Kardynałom Ondai i została przeniesiona na stałe na planetę Aburia Garaeidae, na wolności istnieją nadal dzikie Rahai, żyjące w Rojach z resztą Kanoosterobiontów.

Historia

Rahai wyewoluowali na nieznanej planecie w Nieznanych Regionach, choć zostali tam przeniesieni z Nibiru z którego pochodzą wszystkie Kanoosterobionty, a do swojej obecnej formy wyewoluowały w wyniku nieprzychylnych warunków. Z czasem ich planecie zaczęła zagrażać galaretowata istota znana jako Mnggal-Mnggal. Kardynałowie Ondai zdecydowali się wyciągnąć pomocną dłoń gatunkowi I sprowadzili na ich planetę Selonian, przeganiając w ten sposób Mnggal-Mnggal.

Stworzenia zgodnie ze swoją kulturą obiecały Kultowi dozgonną wdzięczność, a następnie zaczęły same wierzyć w Ondai i dały Kultowi ogromny zastrzyk członków.

Biologia

Stworzenia te są unikatowe wśród Kanoosterobiontów z jednego powodu - zamiast jedynie części ciała, całe ich ciało pokrywa pancerz kostny, ukształtowany tak aby zapewnić stworzeniom w miarę płynny ruch. Sprawia to też że są dość wytrzymałe, na ogół ich wapienny pancerz jest w stanie osłonić Rahai przed strzałami z blasterów a nawet znacznie zmniejszyć obrażenia zadawane bronią świetlną.

Rahai są wyjątkowo wytrzymałe i silne, są w stanie rzucać humanoidami na duże dystanse, w walce na bliski dystans używają często swoich kłów i szponów. Badania udowodniły że są w stanie tworzyć bronie z samych siebie, kształtując z wapiennej masy tworzącej ich pancerz rozmaite ostrza, miecze, tarcze i dzidy. Bronie niejako są wytapiane z pancerza, co sprawia że każda wygląda w jakiś sposób inaczej.

Ugryzienie Rahai jest wyjątkowo niebezpieczne - ich zęby są bowiem jadowite, tkanka dookoła miejsca w które ukąsił Rahai zmienia się w kość, w podobny sposób jaki występuje przy fibrodysplazji. Ugryzienie przez kilka Rahai może okazać się śmiertelne, albowiem bolesnej przemianie w tkankę kostną ulegają też organy wewnętrzne. Znany jest przypadek Jedi który zmarł po ukąszeniu przez Rahai w pierś. Podczas inspekcji jego szkieletu okazało się iż zarówno płuca jak i serce zmieniły się w kość.

Rahai da się usłyszeć zanim się je zobaczy, w większości wypadków bowiem ich zbroja wydaje obrzydliwy mięsny chrzęst, spowodowało to iż rasa wykształciła zdolności stania w całkowitym bezruchu przez kilka dni których to używali jej przedstawiciele na swojej planecie do chwytania ofiar. Zyskały też umiejętności przetrwania w terenie przez długi czas, oraz zaawansowanego kamuflażu.

Dr sos

Głowa Rahai widoczna od boku.

Kultura

Przed spotkaniem Kultu Ondai Rahai były dość prymitywną rasą i żyły w Rojach na poziomie podobnym do Zrac. Później zaadaptowały na swoją planetę wiarę w Ondai oraz religię Seloniańską, wierząc że Ondai stworzył ich świat.

Rahai Kardynałów

Podobnie jak Selonianie zaczęli też wyznawać dość dziwny kult płodności, w tym uwielbienie dla nadmiernej masy ciała, jednakże jako społeczeństwo patriarchalne w tym wypadku nie było mowy o wielbieniu kobiet w podobny sposób co matriarchalni Selonianie - zamiast tego Rahai najzwyczajniej w świecie uważali kobiety grubsze za bardziej atrakcyjne, często tworząc takowych całe haremy. Ze względu na nietypową biologię stworzeń, otyłe Rahai pod względem powiększania masy ciała posiadają "porozsuwane" pancerze przez które widać ich skórę, co też uznawane jest przez męskich Rahai za wyjątkowo atrakcyjne i pożądane.

Stworzenia są dozgonnie wdzięczne każdemu kto uratuje im życie - w tym wypadku Kultowi Ondai. Wykonają dla jego przedstawicieli każdą pracę, niejako stając się "dobrowolnymi niewolnikami". W języku Rahai figuruje na takowe zachowanie specjalne słowo - "Mo Dok" co oznacza dosłownie "ten który pracuje bo kocha swojego pana". Rahai wszystkie prace wykonują dobrowolnie i na ogół z radością. Do pracy zaprzęgane są tylko samce, samice i szczenięta są niejako bezrobotne.

Język Rahai przypomina mieszankę szczekania, warczenia i klikania oraz strzelania kościami tworzącymi pancerz, przez co innym rasom wyjątkowo ciężko się go nauczyć.

Ze względu na swój niepokojący wygląd, Kult ukrywa Rahai od Manot, z tego też powodu samice tego gatunku nie zostały przeniesione na ESR-E-22312. Wraz z Matalao oraz sztucznie tworzonymi Psychogwardzistami stanowią podstawową ochronę Kardynalskich baz i struktur.

Dzikie Rahai

Nie wszystkie Rahai trafiły pod skrzydła Kardynałów - jak się okazało bowiem, na Nibiru znajdują się dzikie Rahai, które żyją w Rojach Kanoosterobiontów - nie posiadające języka, kultury, ani w zasadzie niczego, będąc wyjątkowo prymitywnymi, ale jednak wciąż rozumnymi istotami. Stoją w hierarchii powyżej wszystkich innych Kanoosterobiontów, a poniżej jedynie Lesai.