FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-oldEra-repEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

Psychiczny Opróżniacz - superbroń Kardynałów Ondai znana im od czasów Starej Republiki. W przeciwieństwie do większości innych superbroni, takich jak Gwiezdna Kuźnia czy Gwiazda Śmierci nie była ona umieszczana w kosmosie, a na powierzchni planety.

Budowa

Psychiczny Opróżniacz to pokaźna budowla, mierząca około 6 metrów wysokości, posiadająca charakterystyczny kształt przypominający do pewnego stopnia kwiat lub pień drzewa, z czterema wystającymi elementami służącymi do wykonywania głównej funkcji broni.

Opróżniacz jest bardzo skomplikowanym urządzeniem - wykorzystuje on bowiem do działania Moc. Nie wiadomo w jaki sposób jest on w stanie powodować na masową skalę zdolność Mocy, najpopularniejsza teoria mówi o użyciu mózgów Kardynałów kontrolujących urządzenie podobnie jak w Kardynalskich pojazdach kroczących Abuliaszeh.

Działanie

Broń ta w zasadzie jest potencjalnie wyjątkowo niebezpieczna - kiedy zostanie w pełni załadowana, może zostać wyznaczona do wystrzelenia impulsu powodującego przejęcie kontroli nad umysłami wszystkich rozumnych istot na obszarze kilku kilometrów od Opróżniacza.

Zniewolenie działa natychmiastowo. Broń odpowiednio użyta potrafi spowodować chaos na polu bitwy, w szczególności jeżeli w okolicy znajdą się bardzo potężne pojazdy czy piechota, która zaledwie jednym impulsem była w stanie zaatakować swoich sojuszników.

Ogromną wadą broni był jej długi czas ładowania, aż do około 10 godzin minimum. Aktywna broń emitowała niskie, przeciągłe elektroniczne buczenie i małe wyładowania oraz zakłócała działanie pobliskiego sprzętu elektronicznego i droidów w okolicy kilku metrów. Dodatkowo osoby niewrażliwe na Moc odczuwały w pobliżu broni bardzo silne, kłujące bóle głowy.