FANDOM

"- Sugestie?

- Powinniśmy zacząć od uziemienia wszystkich osobników obecnych na
Wchujumamtenpiasek

Brama Wejściowa do Placówki Niima

planecie. Po odcięciu im powietrznej drogi ucieczki, należałoby też odciąć ich na lądzie. Następnie...będziemy mieli masę możliwości"

- rozmowa między Kylo Renem a Kapitałem Kardynałem

Potyczka pod Placówką Niima - krótka bitwa pomiędzy siłami Najwyższego Porządku a mieszkańcami Jakku. Powodem walk była obecność w placówce droida BB-8, który posiadał mapę do miejsca pobytu Luke'a Skywalkera.

Historia

Preludium

Co prawda Najwyższemu Porządkowi udało się
Lorsantekapowinnienmiecwiecejhistoriiwkanonie

Lor San Teka przyprowadzony przed oblicze Kylo Rena

dotrzeć do osady Tuanul w której przebywał Lor San Teka, jednak gdy ten stanął przed Kylo Renem okazało się, że mapa prowadząca do Skywalkera nie znajduje się już w jego rękach. San Teka nie był więc Porządkowi potrzebny - przez co zasłużył sobie jedynie na szybką śmierć.

Szczęśliwie Kylo udało się pojmac Poe Damerona, legendarnego pilota Ruchu Oporu oraz człowieka, któremu Lor przekazał mapę. Najwyższy Porządek przeprowadził następnie masakrę w świętej wiosce i ruszył na orbitę z więźniem, zupełnie nieświadom że plik z mapą posiada astrodroid BB-8. Ten natomiast wyruszył w podróż, w poszukiwaniu schronienia pośród piasków Jakku. Nie minęło wiele czasu nim BB-8 napotkał złomiarkę o imieniu Rey, która postanowiła się nim zaopiekować.

Aczkolwiektendroidjaknajbardziejspoko

Droid BB-8

Po udanym przesłuchaniu Damerona, jasnym stało się że Porządek musi powrócić na Jakku w poszukiwaniu droida. Problem polegał jednak na tym, że wszelkie ośrodki cywilizacyjne na planecie były od siebie mocno oddalone - nie wspominając nawet o ilości kosmicznego śmiecia, w którym droid mógł się skryć. Kylo Ren był gotów brutalnie przeszukać wszystkie wioski na planecie, w czym General Hux nie miał zamiaru mu przeszkadzać. Jednak trzeci członek nieoficjalnego triumfiratu, Kapitan Kardynał, był zdecydowanie przeciwny. Prywatnie uważał że używanie jego dzielnych żołnierzy w roli zbrodniczej policji było zwyczajnie sprzeczne ze wszystkim co reprezentował Porządek, publicznie jednak nie miał zamiaru się do tego przyznawać. Zamiast tego stwierdził, że taka akcja byłaby marnotrastwem sił jakie mieli na pokładzie Finalizera. Zasugerował inną strategię.

Jasnym było że BB-8 był niezwykle cenny - nawet bez mapy, o istnieniu której nikt na Jakku nie miał prawa wiedzieć. Kardynał pochodził z tej pustynnej planety i wiedział, że głównym zajęciem jej mieszkańców jest sprzedaż machaniki i złomu. Ktoś prędzej czy później musiał wypatrzeć nowoczesnego droida, za którego będzie chciał niemałe pieniądze. A zapłatę będzie mógł otrzymać tylko w jednym miejscu - w Placówce Niima.

Kardynał zaproponował wysłanie na powierzchnię kilku Szturmowców, by Ci w cywilnym przebraniu mogli zinfiltrować osadę. W przypadku wypatrzenia droida, mieliby za zadanie poinformować o tym Porządek i spróbować samodzielnie przejąć BB-8. Po przekazaniu informacji w stronę planety natychmiast ruszyliby żołnierze, więc nawet gdyby obecnym na miejscu szturmowcom nie udało się z jakiegoś powodu pojmać robota, do akcji wkroczyłoby liczne wojsko.

Kylo zaakceptował plan. Hux również, choć potrzebował na to nieco więcej czasu.

Pierwsza fala

Wpustyniiwpuszczy

Jeden ze szturmowców przebranych na potrzebę akcji

Zgodnie z rozkazem niedaleko placówki wylądowała dwójka szturmowców, przebranych w stroje mieszkańców pustyni: FN - 417 i FN - 1824. Gdy znaleźli się w osadzie, natychmiast wtopili się w tło i zaczęli wyszukiwać wzrokiem droida. Mieli szczęście - BB-8 był w Placówce Niima wraz ze swoją nową opiekunką. Szturmowcy natychmiast poinformowali o tym swoich przełożonych, a w kierunku Jakku natychmiast zaczęły lecieć transportowce w żołnierzami.

Nim '417 i '1824 mogli zająć się Rey, musieli najpierw po cichu pozbyć się dwójki mieszkańców osady, którzy sami chcieli pojmać droida. Gdy ta sprawa została już załatwiona, szturmowcy rzucili się na Rey.

Złomiarka okazała się być znacznie większym wyzwaniem niż sądzono. Pomimo wzięcia z zaskoczenia przez FN - 417 była w stanie wyrwać się z jego uścisku i wdać się w dłuższą walkę. Opór Rey zaczął szybko przyciągać uwagę pozostałych złomiarzy, którzy ukradkiem zaczęli sięgać po droida. Mimo że BB-8 przez większość czasu był w stanie chronić się przed złapaniem z rąk postronnych, szturmowcy musieli rozdzielić swoją uwagę. To pozwoliło Rey uzyskać przewagę.

Kobieta zdołała pobić swoim kijem do nieprzytomności FN - 417, sama jednak została powalona przez drugiego szturmowca. Ten wziął już do ręki kawałek metalu i był gotów zadźgać złomiarkę, gdy nagle zza jednego ze straganów wyszedł Zuvio - nieoficjalny stróż prawa Niimy.
Zuvio Cropped Head

Zuvio

'1824 nie miał szans - gdy tylko Zuvio go namierzył, wystrzelił w jego klatkę piersiową kilka dobrze wymierzonych strzałów.

Operacja przejęcia droida bez zbędnego rozlewu krwii nie powiodła się. Rey i BB-8 chcieli już uciekać, jednak było już za poźno.

Najwyższy Porządek był na horyzoncie.

Uderzenie z powietrza

TIE- Fightery Najwyższego Porządku trafiły w okolice Placówki najszybciej. Przy akceptowaniu strategii Kardynała General Hux zaznaczył, że pragnie by samoloty ostrzelały jednocześnie samą wioskę jak i wszystkie pojazdy jakie napotkają. Kapitan jednak nie zamierzał wykonywać tych rozkazów w skali 1:1. Z jego rozkazu TIE- Fightery miały wziąć na cel jedynie pojazdy nadające się do podróży kosmicznych. Atakowanie samej Placówki bądź wszystkich pojazdów odbiłoby się surowo na niewinnych mieszkańcach Jakku - dla Kardynała było więc bezsensowne.

Piu piu piu jestem samolotem

TIE

Uderzenie z powietrza przeszło płynnie i szybko. W przeciągu zaledwie minuty wszystkie "nie-śmieciowe" pojazdy zostały zniszczone, powodując minimalne straty wśród mieszkańców Niima. Mimo to, sami mieszkańcy Placówki popadli w zrozumiałą panikę.

BB-8 widząc akcję Najwyższego Porządku natychmiast przekazał swojej opiekunce, że przeciwnik przybywa właśnie po niego. Rey, chociaż nie do końca rozumiała dlaczego droid jest tak istotny, postanowiła pomóc mu uciec.

Było już jednak za późno.

Okrążenie

Do Placówki Niima natychmiast przybyły powietrzne transportery, z których masowo zaczęli wychodzić Szturmowcy Najwyższego Porządku, prowadzeni przez Kapłana, prawą rękę Kardynała.
Loyalboi

Kapłan (FN-2199)

Dowódca Porządku podzielił swoich żołnierzy na liczne grupy a następnie rozlokował je wokół Niimy, tak by stworzyć pierścień oblężenia wokół Placówki i by każdy z tych oddziałów mógł w razie konieczności osłaniać się nawzajem.

Wielu obecnych w osadzie słyszało co miało miejsce w Tuanul ledwie dzień wcześniej, przez co w panicę zaczęło sięgać po broń. Kapłan był wściekły - nakazał wszystkim swoim oddziałom rozpocząć huraganowy ostrzał. W jednej chwili setka blasterów wystrzeliła, przebijając się przez ściany placówki, obecne tam namioty i wiele spośród ciał. Sama Rey została postrzelona w swoje prawe ramię, co spowodowało u niej niemały ból.

A to wszystko po kilkusekundowym ostrzale.

Gdy siła Porządku została ukazana, Kapłan wyszedł przed szereg i wygłosił krótką mowę w kierunku osady. Powiedział że Najwyższy Porządek nie ma zamiaru niepokoić biednych mieszkańców tego świata, a jego dzielni żołnierze przybyli jedynie odzyskać swoją własność - droida model BB8. Gdy już do tego dojdzie, opuszczą Jakku.

Oczy wszystkich natychmiast skierowały się na wspomnianego droida, którego ciężko ranna Rey zamierzała tak czy siak chronić. Miało już dojść do walki pomiędzy młodą dziewczyną a zdesperowanymi złomiarzami, gdy nagle FN-417 obudził się i powalił Rey na ziemię. BB8 próbował stanąć w obronie nowej przyjaciółki, jednak zakamuflowany szturmowiec szybko się nim zajął.

Żaden z mieszkańców Placówki Niima nie sprawiał szturmowcowi problemów, gdy ten powracał do swoich towarzyszy ze swoją zdobyczą.

Po bitwie

Złapany BB8 został natychmiast przetransportowany na Finalizera, gdzie pracownicy Najwyższego Porządku kompletnie go prześwietlili, znajdując "podarunek" od San Teki. Zaraz po tym wsadzili droida do celi - podejrzewali że może posiadać w sobie jakieś przydatne informacje i postanowili że go nie zdezaktywują, gdyż obawiali się że Ruch Oporu zainstalował w nim zabezpieczenia, które po wyłączeniu czyszczą pamięć BB8.

Najwyższy Przywódca zostal poinformowany o zabezpieczeniu mapy, jednak gdy plik od San Teki został wprowadzony do systemu Finalizera, ukazała się jedynie część trasy prowadzącej do Skywalkera. Początkowo uznano że reszta mapy musi być ukryta za jakimś kodem, jednak po kilkunastu minutach analizy okazało się, że ten urywek to wszystko co skrywał San Teka. Wściekły Snoke nakazał natychmiast przyprowadzić droida, grożąc Huxowi i Kardynałowi, że jeśli go zawiodą to obudzą się martwi w przestrzeni kosmicznej.

Tego samego dnia jednak Poe i BB8 udało się uciec ze swoich cel, odzyskać plik i uciec z Finalizera. Niestety nie było się czym pochwalić Najwyższemu Przywódcy.

Gdy Rey się obudziła, nie mogła za bardzo poruszać swoją zabandażowaną ręką. W przeciągu zaledwie dnia została powalona, zraniona i upokorzona, a jej nowy przyjaciel zostal porwany przez zbrodniczy reżim. Wbrew wszystkiemu nie załamało to jej, a jedynie zdeterminowało, by odzyskać przyjaciela i wrócić na Jakku, by nie przegapić powrotu swoich rodziców.