FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Parwonaki - gatunek wysoce zaawansowanych, społecznych, mięsożernych owadów pochodzących z planety Nibiru.

Biologia

Parwonaki osiągają w zależności od swojej klasy od 1 do 3 metrów długości. Posiadają długie czułki zginające się w dwóch miejscach w równej odległości od siebie, sześć odnóży krocznych wyposażonych w przylgi. Jak inne pluskwiaki w Galaktyce, posiadają także włoski czuciowe rejestrujące ruchy powietrza które służą u Parwonaków do wyczuwania ruchów potencjalnego skradającego się napastnika.

Gatunek ten jest w zasadzie gigantyczną, przystosowaną do zabijania większych ofiar ewolucją owada znanego jako kowal bezskrzydły, również pochodzącego z Nibiru i żyjącego w symbiozie z Parwonakami. Naukowcy przypuszczają że Parwonaki stopniowo wyewoluowały z kowali bezskrzydłych po tym jak na planetę zawleczone zostały gigantyczne pająki z leśnego księżyca Endora, oraz inne drapieżniki.

Atakując, lub będąc w sytuacji zagrożenia życia owad wytryskuje spomiędzy szczękoczułek żrącą ciecz składającą się z mieszanki różnych kwasów oraz rezynyferatoksyny, w ciele Parwonaków znajduje się specjalny organ takową przechowujący i produkujący.

Lubią wysoką temperaturę, przez co często żyją w pobliżu gorących źródeł, gejzerów, wulkanów lub innych miejsc będących źródłem intensywnego ciepła.

Żywią się zarówno świeżym mięsem, jak i padliną zarówno stawonogów i mięczaków, jak i ssaków, oraz jeżeli nadarzy się okazja także i humanoidów. Ich rywalami na Selonii są Toksyczne kraby.

Społeczność

Parwonaki żyją w gigantycznych gniazdach wykonanych z przeżutego drewna, kamieni oraz ziemi, mierzących nawet do 50 metrów wysokości, zamieszkanych przez jedną królową i resztę roju. Większość gniazda znajduje się także pod ziemią, największe odnalezion gniazdo Parwonaków znajduje się na Selonii na małej wyspie równikowej, ich korytarze krzyżują się z tymi Selonian i sięgają nawet głębokości bliskich jądru planety, co powoduje że niższe ich poziomy są wypełnione magmą.

Roje stworzeń dzielą się na cztery klasy:

Wygląd Opis
Parwonak Truteń - standardowi i najbardziej liczni, atakują w grupach. Wykonują przekazywane za pomocą feromonów polecenia królowej lub wyższych klas, wykonują zarówno funkcje wojowników, jak i robotnic.
Czempion Czempion - druga najbardziej liczna grupa, bardziej wytrzymali. Potrafią dowodzić małymi grupami trutni, ale w przeciwieństwie do nich nie wykonują funkcji robotnic, jedynie wojowników.
Grzmiąca burza Grzmiąca Burza - najrzadsza grupa, rozmiarami dorównują królowym. Zabijają z zabójczą precyzją, w pojedynkę są w stanie zlikwidować nawet humanoidy. Wyjątkowo rzadcy, na każdy rój przypada zaledwie dziesięć Grzmiących Burz. Ich inna nazwa to Zabójcy.
Eastern dobsonfly02 Królowa - przypada jedna na rój, bardzo niebezpieczne, potrafią złożyć do kilkunastu tysięcy jaj, na ogół otaczają się innymi Parwonakami. Potrafią żyć kilkanaście lat, oraz są wyjątkowo szybkie, poruszając się ślizgiem swoimi wężowatymi ciałami.

Ciekawostki

  • "Parwonaki" jako gatunek autor wymyślił już w 2007, i umieścił je w swoim bestiariuszu.