FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Papuha-SRU-M20-P - opuszczona stacja badawcza należąca kiedyś do Nieskończonego Imperium Rakata znajdująca się na wybrzeżu jednej z wysp Selonii.

Historia

Stacja powstała w czasach świetności Nieskończonego Imperium. Zafascynowani fauną i florą Selonii Rakatanie uznali za dobry pomysł zdobycie kilkunastu jej próbek do badań i potencjalnych eksperymentów genetycznych mających na celu zdobycie informacji na temat ich gigantyzmu lub specyficznych zdolności. Jeden z eksperymentów zakładał łączenie materiału DNA krabów Kalatoa oraz kilku gatunków morskich insektów i wszczepienia tej mieszanki do jaj składanych przez Neimoidian. Założeniem eksperymentu miało być stworzenie rasy rozumnych, superinteligentnych i silnych skorupiaków posiadających umysł Neimoidianina w wzmocnionym ciele Kalatoa. Eksperyment nie powiódł się, i ich rezultat jakim to były Tahaloto uciekł z laboratorium.

Później eksperyment próbowano powtórzyć z innymi zwierzętami, takimi jak langusty, inne kraby, ślimaki lub raki, a później także ukwiały, gąbki lub nawet pojedynczymi zygotami, jednakże efekty takowych eksperymentów zawsze albo uciekały, albo ginęły w przeciągu paru minut. Stacja operowała łącznie przez kilkanaście lat, do czasu aż podczas jednego z huraganów wyjątkowo silny podmuch wiatru nie sprawił że nieco stare już jej fundamenty na skalena której się znajdowała uległy przesunięciu, co sprawiło że cała stacja spadła z klifu i wryła się w morze, zabijając większość naukowców.

Stan

Stacja mierzy 50 metrów wysokości, z czego 20 metrów zanurzone jest w wodzie. Większość stacji jest zalana i pokryta glonami. Zagnieździły się w niej rozmaite zwierzęta takie jak Kraby-Zabójcy, Toksyczne kraby oraz Tahaloto których jest tam najwięcej ze wszystkich miejsc na Selonii.

Do stacji można się dostać przez tunel do którego wejście znajduje się głębiej na wyspie, prawie całkowicie porośnięte przez poszycie.