Autorstwa Fargothena
Ten artykuł dotyczy ery Sojuszy
Koordynaty.png

Państwo Dreuscheńskie, znane także jako Rzesza Dreuscheńska lub Dreuschen Reich to państwo powstałe na miejsce Cesarstwa Dreuscheńskiego w roku 493 ABY. Pierwszym kanclerzem państwa był Albrecht Draauffe, a po jego przedwczesnej śmierci, kanclerzem został jego syn, Matthaus.

Historia

Powstanie

W roku 488 ABY, na krótko po przegranej Cesarstwa Dreuscheńskiego w wojnie z Imperium Cruleuskim, żołnierz-weteran Cesarstwa, powracając do swojego domu na Neudreuschen został zaskoczony tym, jak bardzo w cesarstwie się zmieniło gdy go nie było. Imperium Cruleuskie zostało po wojnie obalone, i przekształcone w Cruleuską Republikę Ludową, a tymczasem w przestrzeni Dreuschen panowała bieda, inflacja, bezrobocie i ogólne ubóstwo, a nowo wybrany kanclerz, który zastąpił Cesarza Kristofa III nie starał się o poprawienie życia w państwie. Ów żołnierz, zwany Albrechtem, szybko zdobył popularność po tym, jak podczas przemówienia kanclerza wstał oraz ogłosił, iż jego rządy są zepsute a on sam jest bezużyteczny. Albrecht szybko wdał się w politykę, tworząc swoją własną partię, Integralno-Socjalistyczną Partię Narodowego Przywrócenia oraz założył swoją własną hologazetę, Głos Ludu, co jeszcze bardziej zwiększyło jego popularność. Ostatecznie, dwudziestego drugiego dnia szóstego miesiąca 493 ABY Albrecht, po krótkiej kampanii przeciw obecnemu kanclerzowi wygrał.

Nowy Kanclerz

Jako pierwszą rzecz, jaką uczynił Albrecht na stanowisku kanclerza była reaktywacja licznych fabryk, biznesów, banków oraz innych przemysłów, które ówcześnie upadły na mocy kompletnego braku siły roboczej oraz pieniędzy. Korzystając z pieniędzy pozostawionych w rządzie przez byłego cesarza, Albrecht szybko otworzył wszystkie fabryki na nowo i rozpoczął produkcję wszystkiego, co gwarantowało przychód państwu. Draauffe również poprawił związki z Imperium Konstantyńskim, które gradualnie pomogło gospodarce Dreuschen znów stanąć na nogi poprzez handel oraz wymianę. W 496 ABY Rzesza rozpoczęła gradualną remilitaryzację, pozbywając się praktycznie całego bezrobocia zatrudniając ludzi do fabryk wojskowych, armii oraz rezerwy. Dzieci zostały zachęcone do dołączania do Dreuschenjugend która działała jako młodzieżówka na wzór organizacji paramilitarnej. Albrecht zapewnił swoich ludzi, iż doczekają się odwetu na Cruleuianach. W 498 ABY Dreuschen przeprowadziło pierwszą operację militarną, polegającą na przejęciu kilku jednosystemowych państw stworzonych po wojnie z Cruleu.