FANDOM

Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

Autorstwa Chinrna
Czas się zanurzyć bracia, nie znajcie strachu.
— Kapitan KS Tenebrus zniżający swój statek w głębiny Mon Cala

Okręt Typu Mastodont - podstawowe gwiezdne niszczyciele Kardynałów Ondai, przewyższany rozmiarem jedynie przez Okręty Typu Maegalosk.

W przeciwieństwie do większości gwiezdnych niszczycieli, Mastodont to nie tylko statek kosmiczny, ale także ogromny okręt podwodny, jednak w przeciwieństwie do znacznie mniejszych Wodolotów Akula, jest to tylko drugorzędna właściwość.

Opis

Specyfikacje

Mastodont dorównuje rozmiarami niszczycielowi klasy Imperial I, jednak posiada jedynie 5000 załogantów. Jest to spowodowane tym że niemal połowa systemów obronnych jest kontrolowana zdalnie. Potrafi przewozić 3000 Gwardzistów Obronnych, 1000 Rycerzy Ondai, 600 Superiorów Życia i 5 pojazdów kroczących takich jak Abuliaszeh lub EG-1 Punisher.

Mastodonty są lepiej uzbrojone od Okrętów Typu Karkaddan, i ciężej je zaatakować, a otoczone Karkaddanami właśnie są wyjątkowo trudnym celem.

Każdym Mastodontem dowodzi kapitan, oraz odpowiadający pod nim porucznicy. Pod porucznikami jako najniżsi dowodzący odpowiadają bosmani. Na Mastodoncie na ogół znajdują się trzej porucznicy i dziewięciu bosmanów, po trzech na porucznika.

Funkcjonalność wodna

Mastodont potrafi obniżyć się do atmosfery, i zanurzyć się w wodzie, na głębokości do 50 kilometrów, jednak jest to zaledwie drugorzędna właściwość, a Mastodonty nie są do tego zbudowane i często doznają w wyniku nurkowania uszkodzeń, i Kardynałowie preferują korzystanie z Wodolotów Akula do wykonywania podwodnych misji.