Ten artykuł dotyczy ery przedrepublikańskiegjTen artykuł dotyczy ery Starej RepublikiTen artykuł dotyczy ery Republiki GalaktycznejTen artykuł dotyczy ery upadku RepublikiTen artykuł dotyczy ery ImperiumTen artykuł dotyczy ery Nowej Republiki
Przeglądasz wariant tego artykułu w Ćómverse
Autorstwa Chinrna

Będziecie dzisiaj dokonywać wielkiego czynu, oddacie swoje życie za wiarę, jeszcze dzisiaj spotkacie się wszyscy w świecie Bogów, a pobłogosławieni będziecie za obronę wiary w największym poświęceniu waszego życia.
— Błogosławieństwo odprawiane nad Niszczycielami

Oddani Niszczyciele - specjalne oddziały wojskowe Kardynałów Ondai stworzone do szybkich i stosunkowo silnych ataków samobójczych dokonywanych za pomocą małych ładunków wybuchowych.

Tworzeni z nieuleczalnie chorych oraz atakujący za pomocą samobójczych szarży, Oddani Niszczyciele są uznawani przez przeciwników kultu za jeden z głównych przykładów ich co najmniej niepokojącego podejścia do wojny w obronie życia oraz swojej religii.

Opis

Może się wydawać zastanawiające dlaczego Kardynałowie, kult płodności który miłuje życie i przede wszystkim wyjątkowo respektuje śmierć posiadają dedykowane oddziały samobójców wbiegających do wrogich baz i detonujących podczepione do swojej zbroi termalnych detonatorów.

Domniemane nagranie z kamery przemysłowej na którym uchwycono Oddanego Niszczyciela.

Prawda jest dość interesująca - i dla wielu którzy o tym się dowiadują (a takowych osób, głównie rozmaitych militarnych oficerów, jest wyjątkowo niewiele) przerażająca - Oddani Niszczyciele to tak naprawdę Kardynałowie u których wykryto choroby terminalne, którzy w okresie konfliktu decydują się poddać swego rodzaju eutanazji, ginąc dla sprawy w eksplozji, ku chwale Kardynałom oraz swojej religii, wybierając zamiast umierania ze względu na swoją chorobę istną śmierć męczeńską w glorii i dla swojej religii. Czasami poza osobami chorymi, Oddanymi Niszczycielami stawali się także zwyczajni ekstremiści pośród Kardynałów Ondai, gotowi zginąć za swój kult i wiarę.

Przed wysłaniem na pole walki, Kardynałowie odprawiali nad "partią" Niszczycieli specjalne błogosławieństwo Ondai. Później byli oni odziewani w specjalne, lekkie zbroje przypominające te Gwardi Obronnej, pozwalające na szybki sprint w kierunku zgrupowań wrogów bez zbędnego balastu.

Następnie, Niszczycielowi wręczano ładunki wybuchowe, a następnie zgodnie z tradycją odmawiano nad nim dodatkowe błogosławieństwo męczennika poprzez dotknięcie czoła i odmówienie Trzech Cnót Ondai - "Wiara, Miłość, Służba" cztery razy zarówno przez Niszczyciela jak i Kardynała dokonującego błogosławieństwa.

Specyfikacje bojowe

Niszczyciele stali się w szczególności niebezpieczni dla piechoty i pojazdów kroczących. Po wskoczeniu do szybów wentylacyjnych lub innych otworów statków ci wściekli, umierrający fanatycy mogli też dostać się do ich środka i po dotarciu do silnika tam zdetonować ładunek, skutecznie unieruchamiając - a w konsekwencji potencjalnie niszcząc - statek.

Wielu z nich było dodatkowo klonowanych za pomocą Komór klonujących Submission.