Autorstwa Kompkompa
Ten artykuł dotyczy ery przedrepublikańskiejTen artykuł dotyczy ery Starej RepublikiTen artykuł dotyczy ery Republiki GalaktycznejTen artykuł dotyczy ery upadku RepublikiTen artykuł dotyczy ery ImperiumTen artykuł dotyczy ery Nowej RepublikiTen artykuł dotyczy ery Najwyższego PorządkuTen artykuł dotyczy ery DziedzictwaTen artykuł dotyczy ery poimperialnej
Przeglądasz wariant tego artykułu w Jerzverse

Nowy Centax (przed 45 ABY Cardas) to leżący w Arteconie księżyc planety Nowe Coruscant.

Opis

Księżyc ten nie był przyjaznym miejscem do życia - atmosfera typu II zawierająca zaledwie 6% tlenu oraz średnia temperatura na równiku wynosząca zaledwie -26 °C spowodowała, że nie powstało tam żadne zaawansowane życie. Mieszkańcy skupiali się głównie na handlu (korzystając z bliskości jednej z najważniejszych planet Drugiego Imperium) - zamieszkiwali oni strefy okołorównikowe, na których temperatura była najwyższa. Poza nimi kilkaset tysięcy Elan osiedliło się także na północy księżyca, gdzie warunki były zdecydowanie gorsze. Wydobywali oni tam cenny metal o nazwie rod, który przynosił księżycowi dość duże dochody. Blisko równika znajdowała się także baza wojskowa Imperium. Stacjonowała w niej jedna dywizja szturmowców, trzy skrzydła lotnictwa, 24 kanonierki Annihilator, 1 fregata Retributor oraz pełna brygada pancerna. Dowódcą bazy w momencie rozpoczęcia pierwszej części Imperialnych historii był generał major Aedhen Merli'an. Na terenie bazy umieszczona była także artyleria składająca się z kilkudziesięciu superciężkich turbolaserów zdolna samodzielnie zestrzelić Gwiezdny Niszczyciel. Druga baza wojskowa była zdecydowanie mniejsza i znajdowała się w okolicy głównych osad górników rodu. Stacjonował w niej batalion szturmowców, eskadra TIE, 6 kanonierek Annihilator oraz kompania pancerna.