FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacyEra-unk
Era-jerzverse-dark

Nowy Centax (przed 45 ABY Cardas) to leżący w Arteconie księżyc planety Nowe Coruscant.

Opis

Księżyc ten nie był przyjaznym miejscem do życia - atmosfera typu II zawierająca zaledwie 6% tlenu oraz średnia temperatura na równiku wynosząca zaledwie -26 °C spowodowała, że nie powstało tam żadne zaawansowane życie. Mieszkańcy skupiali się głównie na handlu (korzystając z bliskości jednej z najważniejszych planet Drugiego Imperium) - zamieszkiwali oni strefy okołorównikowe, na których temperatura była najwyższa. Poza nimi kilkaset tysięcy Elan osiedliło się także na północy księżyca, gdzie warunki były zdecydowanie gorsze. Wydobywali oni tam cenny metal o nazwie rod, który przynosił księżycowi dość duże dochody. Blisko równika znajdowała się także baza wojskowa Imperium. Stacjonowała w niej jedna dywizja szturmowców, trzy skrzydła lotnictwa, 24 kanonierki Annihilator, 1 fregata Retributor oraz pełna brygada pancerna. Dowódcą bazy w momencie rozpoczęcia pierwszej części Imperialnych historii był generał major Aedhen Merli'an. Na terenie bazy umieszczona była także artyleria składająca się z kilkudziesięciu superciężkich turbolaserów zdolna samodzielnie zestrzelić Gwiezdny Niszczyciel. Druga baza wojskowa była zdecydowanie mniejsza i znajdowała się w okolicy głównych osad górników rodu. Stacjonował w niej batalion szturmowców, eskadra TIE, 6 kanonierek Annihilator oraz kompania pancerna.