Autorstwa Fargothena
Ten artykuł dotyczy ery podziałówTen artykuł dotyczy ery chromuTen artykuł dotyczy ery inwazji MiiliästhaTen artykuł dotyczy ery odrodzeniaTen artykuł dotyczy ery transformacji politycznej państw Skyriver
Przeglądasz wariant tego artykułu w Fairverse

Nowe Imperium Galaktyczne, potocznie znane jako Imperium bądź Drugie Imperium to państwo oficjalnie powstałe w 38 roku po Bitwie o Yavin, w wyniku zjednoczenia frakcji utworzonej przez pozostałości Ostatecznego Porządku, Dominacji, oraz Przestrzeni Morabandzkiej w jedno państwo, które uznaje się jako jedyne prawne politycznie następstwo Imperium Galaktycznego Palpatine'a. Imperium jest jednym z głównych graczy na arenie galaktycznej, razem z Republiką Śródgalaktyczną oraz Trzecią Republiką.

Będąc legalnym następcą Imperium Galaktycznego, Imperium prawnie z początku powstania powoływało się na linię dziedziczną rodu Palpatine, czyniąc Annatara, najstarszego syna Sidiousa, pierwszym w linii do tronu. W państwie panował Imperator galaktyczny, którego władza de facto była absolutna, a on sam zazwyczaj również był Mrocznym Lordem (Jen'ari) Nowego Zakonu Sithów. Mimo iż znaczna część cywilnej populacji pozostaje nieświadoma, elita Imperium składa się z ludzi oraz obcych wyznających oraz oddanych idei i tradycji Sithów, a z biegiem lat tradycje te zostały powoli i w łagodniejszej formie przelewane kulturowo na populację cywilną.

Historia

Powstanie

Nowe Imperium Galaktyczne zostało ustanowione w pierwszej połowie 38 roku po bitwie o Yavin. Siły Dominacji, ekstremistycznej pozostałości po Ostatecznym Porządku, połączyły się z Przestrzenią Sithów, ukrywającą się wśród przestrzeni korribańskiej organizacją, działającą z cienia przez ostatnią dekadę pod przywództwem Dartha Carnusa, syna Palpatine'a. Vicrul, dotychczasowy przywódca Dominacji, złożył hołd Carnusowi, który mianował go jego siódmym uczniem. Wykorzystując krótki okres kilku miesięcy, Nowe Imperium przygotowało plan uderzenia oraz zakończyło trening oraz produkcję ostatnich sił potrzebnych im do błyskawicznej inwazji, uderzając na Nową Republikę, a właściwie na planetę Telos, jako pierwszy cel Operacji Ragnos.

Druga galaktyczna wojna domowa

Lata odbudowy

Trzecia galaktyczna wojna domowa

Lata powojenne oraz Spisek Sukcesyjny

Inwazja Miiliästha