FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-legacy
Era-canonverse-lightEra-empireverse-lightEra-iel-lightEra-jerzverse-darkEra-piesełverse-light

Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Kompkomp. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Nowa Republika była państwem demokratycznym, które zostało utworzone w 4 ABY przez Sojusz Wolnych Planet powstały z Rebelii. Nazwą oraz ustrojem nawiązywało do Republiki Galaktycznej.

Historia

Nowa Republika powstała 35 dni po bitwie o Endor na planecie Chandrila. Została utworzona przez Sojusz Wolnych Planet, który powstał od razu po bitwie o Endor z Sojuszu dla Przywrócenia Republiki zwanego także Sojuszem Rebeliantów. Przez rok po utworzeniu wojska nowo powstałego państwa musiały walczyć z Imperium, jednak w 5 ABY wojna została zakończona, a niedobitki Imperium zbiegły do Nieznanych Regionów, gdzie część z nich utworzyła Najwyższy Porządek, a część Drugie Imperium. Wreszcie w 34 ABY siły Porządku ujawniły się i za pomocą superbroni zwanej bazą Starkiller zniszczyły stolicę Republiki - Hosnian Prime. Po tych wydarzeniach stolica Republiki została przeniesiona na Coruscant, a Ruch Oporu broniący się na Crait wspomogło Imperium, którego wojsko pokonało szturmujące siły Porządku. Przez następne trzy lata toczyły się walki między Republiką i Imperium a Porządkiem. W 37 ABY wojna się zakończyła, ale już rok później trwała na nowo jako II wojna galaktyczna, która zakończyła się w 45 ABY zdradą Imperatora Drugiego Imperium Jackana Froota i przegraną Republiki, która rozpoczęła odbudowę swojego państwa. Jednak pokój nie trwał wiecznie - w 59 ABY wybuchła III wojna galaktyczna, która zakończyła się całkowitą klęską Republiki i przejęciem Coruscant przez Porządek w 60 ABY, co spowodowało rozwiązanie Nowej Republiki. Po zakończeniu wojny zwycięskie Drugie Imperium przywróciło Republikę pod nazwą Trzecia Republika.