FANDOM

Nixanii - rasa humanoidalnych płazów z oceanicznej planety Nixos w Nieznanych Regionach. Wysoko rozwinięci technologicznie i duchowo, oddawali religijną cześć wymarłej rasie znanej jedynie w ich języku jako Nauczyciele. Dzięki pomocy enigmatycznych obcych prekursorów w zamierzchłej przeszłości, Nixanii w błyskawicznym tempie wyewoluowali od kultury myśliwych i zbieraczy do wielkiej cywilizacji kosmicznej.

Profil fizyczny

Nixanii, rozwijając się w bezkresnym oceanie, na planecie dodatkowo posiadającej niską grawitację, byli wysocy do nieco ponad dwóch metrów i pokryci gładką, śliską, wielokolorową skórą, która na ich życzenie mogła pokryć się silną neurotoksyną. Posiadali długie chude ramiona zakończone dłońmi o czterech cienkich niczym rybie ości palcach oraz pojedynczym kciuku. Ich stopy, osadzone na równie długich nogach, przystosowane były do poruszania się na trzech połączonych błoną pławną palcach. Mieli długą szyję, a na niej osadzoną głowę, wewnątrz której znajdował się potężny mózg. Dość szeroko rozstawione czarne oczy pozwalały Nixanii widzieć pod większym niż ludzie kątem. U podstawy głowy znajdowały się mięsiste skrzela, przystosowane do oddychania tlenem atmosferycznym, a także rozpuszczonym w wodzie.

Nixanii, z uwagi na ciepłe wody, na których się rozwinęli, nie posiadali rozwiniętej masy tłuszczowej i wyglądali na niezdrowo chudych. Ich szkielet również nie był twardy, jak u wielu innych ras, lecz wyjątkowo kruchy i wrażliwy na urazy w środowiskach o grawitacji wyższej niż na ich rodzimym świecie. Czyniło to również nie lada przeszkodę w nawiązywaniu kontaktów międzyrasowych, gdy drugi inteligentny gatunek mieszkał na planecie o znacznie wyższym przyciąganiu. Wówczas dyplomaci Nixanii prosili, by to oni wysłali do nich swojego reprezentanta - stricte ze względu na własne bezpieczeństwo.

Rasa ta była jajorodna. Krótko po odbyciu stosunku, samice składały od jednego do trzech jaj, z których zależnie od temperatury - umiarkowanej lub skrajnej - wylęgiwali się synowie lub córki. Zaraz po wykluciu się, młodzi Nixanii zbierani byli w osobne grupki nazywane “koloniami”. Wszyscy członkowie kolonii, nawet jeśli nie byli ze sobą spokrewnieni, odczuwali głęboką więź ze sobą nawzajem; zdarzało się często, że dwoje kolejnych partnerów wywodziło się właśnie z tej samej kolonii.

Historia

Przed tysiącami lat Nixanii byli młodą rasą, która dopiero osiągnęła poziom technologiczny epoki kamienia łupanego. Za broń i narzędzia służyły im ociosane kamienie i korale, a za schronienia - nieliczne wysepki i podwodne systemy jaskiń. Przez setki lat niewiele zmieniało się w ich kulturze, jednak wszystko zmieniło się wraz z nadejściem obcych z innego świata.

Enigmatyczni goście Nixanii obdarzyli ich swą wiedzą, nauczali o technice i podróżach międzygwiezdnych. Z ich pomocą rdzenny lud Nixos w błyskawicznym tempie rozwinął się z plemion do wysoko rozwiniętej, kwitnącej cywilizacji. Pobyt obcych, których Nixanii ochrzcili mianem “Nauczycieli”, wywarł na nich tak wielki wpływ, że zaczęli czcić ich jak boskie istoty. Wiara ta przetrwała przez milenia, aż wreszcie Nixanii utworzyli państwo wyznaniowe o nazwie Oświecona Teokracja Nixos, kierowane przez krzewiących wiarę w nieskończoną mądrość Nauczycieli kastę kapłanów.

W społeczności galaktycznej

Nixanii uchodzili wśród swoich sąsiadów za rozsądne, pokojowe i inteligentne istoty, czasami wręcz opętane chęcią głębszego zrozumienia swoich prekursorów. Gdy tylko ktoś w galaktyce natknął się na ślad bytności ich Nauczycieli, natychmiast wysyłali swoją własną ekspedycję, by dowiedzieć się więcej na ten temat z pierwszej ręki. Jednocześnie byli też bardzo ostrożni i niezbyt ufni w stosunku do innych ras. Krucha budowa ciała nie pozwalała Nixanii na prowadzenie konfliktów, jednak rekompensowali to sobie wysoce rozwiniętą technologią.

Mimo wątłej postury Nixanii doskonale wiedzieli, jak posługiwać się bronią energetyczną. Blastery, działka laserowe czy plazmowe nie miały przed nimi tajemnic. Również energetyka sama w sobie była ich mocną stroną - niektóre okręty Nixanii były wyposażone w eksperymentalne silniki napędzane ciemną energią na setki lat przed wykorzystaniem ich przez Najwyższy Porządek.